No właśnie skiba u mnie sprawdzanie kontrastem i UV nie przynosi spodziewanych efektów - nic nie widać.
Mam dostęp do maszyny do spuszczania i napełniania czynnika, więc jak co sobie spuszcze i napełnie za pięniądze niższe niż 200 zł jakie wszystcy chcą.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 06:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 73 Skąd: Trójmiasto i Hel
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:06
Wydaje się że w kwestii warsztatów od klimy masz już niezłe doświadczenie
Możesz polecić jakiś w Trójmieście z fachowcami, którzy wiedzą co robią?
W ogóle trafiłeś na takowy?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 18:40
"soboc" pisałeś, że podejrzewasz zaworki, to miejsce będzie zawsze trochę świeciło, ze względu na podłączanie. Zastosuj więc najstarszą na świecie metodę, napełnij układ czynnikiem lub azotem (zależy do czego masz dostęp) i sprawdź zaworki gęstymi mydlinami - tylko koniecznie w układzie musi być ciśnienie - jeśli pojawią się bańki masz sprawę jasną. Jeśli kontrole będziesz robił na czynniku chłodn. to zawór wysokiego ciśnienia sprawdzaj na pracującym układzie a niskiego na wyłączonym. Powodzenia.
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Wlasnie te miejsce nie bardzo tez chcialo swiecic , na mydlo raczej juz za późno bo ilosc czynnika mi juz spadla (pozatym pomysl dobry) ale jestem pewny ze cos tym ucieka bo jak pisalem wsiadam w auto jade z gdyni do gdanska z wlaczona klima (jakas 1h jazdy), zatrzymuje sie pod domem odkrecam zaslepke zaworu L a tam psssyk jak na reklamie pepsi (H nie ruszalem bo ciezko mi tam lape wsadzic, bo mam gaz) i tak 3 razy (1 raz na warsztacie przypadkiem jak szukalismy wycieku, przez przypadek sie ruszylo oslone zaworu i psssyk). Wiec zaworki napewno pojda do wymiany.
sprawdzą chłodnicę klimy i podłączenie krućców do niej bardzo często one są nieszczelne jest tam oring który się przeciera patent z racji tego że trudno dobrać taki sam należy założyć dwa we wgłąbienie
Jakie oringi trzeba tam wsadzić?
U mnie też jest nieszczelność. Zauważyłem zapocone olejem króćce przy chłodnicy. Podejrzewam, że tam właśnie może być nieszczelnie.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 02, 2008 22:25
A ja mam pytanie w podobnej tematyce. Po wciśnięciu przycisku A/C - dosłownie nic się nie dzieje - wcześniej po włączeniu klimy obroty silnika się podnosiły i włączał się wiatrak na chłodnicy, obecnie zero reakcji. posprawdzałem co mogłem z połączeń elektrycznych i wychodzi mi że to MEMS nie włącza lub coś takiego jak "TRINARY" (nie mam pojęcie co to)
Czy jeżeli w układzie jest całkowity brak czynnika to klima się nie włącza?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 02, 2008 22:55
Czyli jest szansa że jeśli brak czynnika to ten moduł "TRINARY" wykrywa ciśnienie (nieodpowiednie do pracy) i nie dopuszcza do włączenia sprężarki, która chodząc na sucho by się zajeździła.
Czy istnieje możliwość sprawdzenia czy w układzie jest ciśnienie? czy sprawdzenie ciśnienia w zaworkach tych do nabijania klimy wystarczy? (tzn wcisnę jeden i nie będzie pssss wcisnę drugi i tak samo bez pssss - instalacja pusta)
Czy istnieje możliwość sprawdzenia czy w układzie jest ciśnienie? czy sprawdzenie ciśnienia w zaworkach tych do nabijania klimy wystarczy? (tzn wcisnę jeden i nie będzie pssss wcisnę drugi i tak samo bez pssss - instalacja pusta)
Jeżeli pusta, to tak. Jeżeli za niskie ciśnienie, to "na oko" tego nie wyłapiesz
Najlepiej odżałuj 150-200 PLNów i podjedź do jakiegoś speca od klimatyzacji. Sprawdzi instalację na szczelność i ew. usterki, nabije czynnika i będzie
No wiec już wszystko jasne, jeden zawór był uszkodzony* oraz jest walnięty kondenser (na samym dole w rogu) chłodnica do wymiany.
Wyliczyli mi:
kondenser 380 zł
2x oring 20 zł
montaż 250 zł
napełnianie i kontrola 200 zł
---------------------------------------------
Cena za całość 850 zł
ehh nic to będzie trzeba zapłacić
dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc
Ostatnio zmieniony przez Skiba Wto Cze 03, 2008 10:36, w całości zmieniany 1 raz
Widzisz Neoss, nie wiedziałem i teraz płacę ehh. Niestety chłodnice już zamówili. W sumie nie wiem czy też był by sens zakładać używke przy cenie robocizny praktycznie 400 zł jak za chwile mogę mieć to samo.
Ale spok będe o tobie pamiętał bo mam jeszcze troche rzeczy do wymiany, ale to juz przyszly miesiac bo na ten limit wykorzystam.
Sorry za j.... ale to juz dla mnie nie jest wulgaryzm.
UPDATE:
Czy idzie zdemontować chłodnice od klimy w jakiś prosty sposób bez demontowania chłodnicy wody?
UPDATE:
No wiec bylem dziś i po powiedzeniu właścicielowi że w skrócie - chciał bym by przy odbiorze auta skóra na fotelach nie była uwalona olejem (a widziałem że osłon na fotele nie zakładają a wiadomo jak ze skóry ciężko usunąc brud) właściciel się obraził Ale firma pożądna zwrócił kasę na miejscu. Niestety nie udało mi się przekonać Pana by nie zachowywał się jak dziecko i że jeżeli go uraziłem to mi przykro(ale nie pierwszy raz odstawiam auto na warsztat), w sumie i dobrze bo w drodze powrotnej zajrzałem do innych firm i okazało się że konkurencja ma o wiele niższe ceny.
[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 14:34 ]
Po długim czasie znalazłem wreście firme która bez foch i dodatkowych problemów wymieniła mi dziś chłodnice klimy, sprawdziła szczelność, oraz ponownie nabiła czynnikiem klimę za myślę dobrą cenę 550 zł. Wygląda że wreście będe miał działającą klimatyzacje.
Na koniec powiem, że jeżeli masz problem z klimą i jesteś z Trójmiasta. Twój Rover nie jest dla ciebie jedynie dupowozem i jego stan ma dla ciebie znaczenie a przy tym nie lubisz buractwa (bo nie wiem jak to określić inaczej) to lepiej nie jedz do firmy na R na Słowackiego. Konkurencja stoi na wyższym poziomie i traktują klienta jak klienta a nie jak intruza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum