Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:50 [R416] Kilka usterek i dziwne szumy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam w niedziele kupiłem Rover 416 1.6 98r. sedan z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową.
Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu:
1. Gdzie mogę sprawdzić jaki mam dokładnie model auta, silnika i skrzyni biegów ( ręczna) w dowodzie rej. pisze bowiem tylko "ROVER 400 416 1.6 I" oraz "1589,00 cm3 i 82,00 kW" (auto fabr. gaz) samochód jest wersją wyprodukowaną na rynek europejski (czyli nie trzeba było przekładać kierownicy)
2. Co pasuje wymienić najlepiej od razu (olej, filtry itd.).
3. Jaki olej lać do tego silnika, i jaki do skrzyni.
4. Prawa przednia szyba nie reaguje na opuszczanie, bezpieczniki są dobre, i troszkę mnie to martwi na szybie są 2 małe pionowe rysy...
5. Radio jest orginalne i po włączeniu działa (świeci się) ale nie mogę ani włączyć radia ani kaset, na wyświetlaczu (tam gdzie zegarek) pojawia się komunikat WAIT (jestem osobą cierpliwą ale po 30 min. dalej tak samo)
6. I ostatnia rzecz która najbardziej mnie przeraża to lekki i cichy szum (tak jakby koło obcierało o nadkole) niestety dźwięk ten dochodzi ze skrzyni biegów... O co może chodzić? I co robić?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
misiekns
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 18:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ad1 masz silnik 16k4F, skrzynię R65, kilka ciekawych rzeczy też dowiesz się stosując Roverkową sprawdzajkę VIN :
http://www.roverki.pl/checkvin.php
ad2 olej, filtry, płyn chłodzący nie zaszkodzi, rozrząd jesli nie wiesz kiedy był wymieniany koniecznie,
ad3 do silnika porządny półsyntetyk, do skrzyni solidny 75W80
ad4 sprawdź po kolei sam przełącznik, połaczenia przy centralce (lewe przednie drzwi) i kostkę od słupka do drzwi, a w ogóle to czy so silniczka dochodzi napięcie
ad5 noł ajdija
ad6 spróbuj zmienić olej na początek
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No nie wiem, jak mi zalali taki olej to mi skrzynia padła, teraz jeżdżę na 10W40, po rozmowie z gośćmi którzy kroją angielskie roverki na części, powiedzieli że do skrzyń w hondach i roverkach należy lać olej SILNIKOWY 10W40!!!
Mają wielu klientów na skrzynie przez to że niektórzy nawet na dolewkę (sic!) dolali oleju przekładniowego a nie silnikowego i padła im skrzynia po około 10tyś km, ponieważ są w nich stosowane łożyska teflonowe i przekładniowy gorzej odbiera ciepło, ale o tym to najlepiej niech piter34 się wypowie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a co Ci konkretnie padło w tej skrzyni??
olej silnikowy owszem stosuje się do skrzyń, ale typu PG1 montowanych w Roverkowskich dieslach i 2 litrowych benzyniakach, i jeszcze w paru wypadkach.
Ale tylko z braku zalecanego MTF94.
Jeśli chodzi o skrzynię R65, to 75W80 jest dobrym rozwiązaniem, a skrzynia raczej nie padła Ci od oleju...
prędzej od jego braku wcześniej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
W tym sęk że olej był, po wymianie sprzęgła, wymienili olej właśnie na 75W/80 i w niedługim czasie po tym mechanizm różnicowy zblokował mi obydwa koła, dobrze że to stało się przy małej prędkości i na prostej drodze (było to ostatniej zimy)
Czyli rozumiem piter34 że przy teraźniejszej wymianie skrzyni powinienem zalać olej 75W/80, tak też zrobię, skoro tak mówią wszelkie znaki na ziemi i niebie...
Czy przekładnia w R45 jest inna niż w R400? Teraz mam taką skrzynię i wydaje mi się że są różne.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Skrzynia wymieniona, przegub też, jest pięknie
I ta skrzynia na 100% jest od R400 bo mam jednak nieodparte wrażenie że tamta miała jakieś delikatnie inne przełożenia, dziś śmigam znów do Mielca i Krakowa, więc na pewno się znajdzie miejsce żeby go trochę rozhuśtać i zobacze jaką prędkośc będzie miał przy 5000rpm na piątym, na tamtej skrzyni było to 160kmh, a przy 100kmh miał jakieś 3100rpm a nie 2900 jak gdzieś tu na forum wyczytałem, teraz faktycznie jest w granicach 2900
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum