Wlasnie przez przypadek rzucilem okiem na wydruk z napelniania klimatyzacji po wymianie chlodnicy klimy. Napelnianie bylo automatem Delphi-Diavia.
Na wydruku widnieja cztery fazy:
Phase A - Recycling
Phase V - Vacuum
Phase O - Oil Injection
g. 12
Phase C - Recharging gas to A/S system
g. 550
Moje pytanie brzmi, czy te wartosci sa OK ? W/g mojego rozumienia Rave
"When renewing system components, add the following quantities of refrigerant oil:
Condenser 30cm^3
Evaporator 30cm^3
Pipe or hose 10cm^3
Receiver dryer 30cm^3"
A ponadto:
Amount of refigerant required to charge system is:
LHD - 0.64kg +/- 0.025kg
Jak dobrze rozumiem wydruk, to umnie bylo 10g oleju i 550g czynnika ? O ile o czynnik sie nie martwie, bo chlodzi i dziala, ewentualny brak oleju moze miec negatywne skutki... Jakies rady ? Mozna dodac samego oleju do ukladu ? Sprawdzic kontrolnie cisnienie ?
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 09, 2008 17:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pon Cze 09, 2008 19:05
azor77 napisał/a:
A tak na marginesie po co chcesz doleć tego oleju do układu
Jeszcze raz od poczatku . W ukladzie ma byc stala ilosc oleju, taka, jaka byla zaaplikowana w fabryce. Automat odciaga czynnik, wazy ile przy okazji odciagnal oleju i w cyklu napelniania uzupelnia czynnik i dodaje co najmniej tyle oleju ile pobral z obiegu. Tutaj wszystko wydaje sie jasne, tak ?
Moje pytanie pojawilo sie stad, iz RAVE podaje, że w przypadku wymiany skraplacza i osuszacza nalezy dodatkowo zaaplikowac 30+30=60cm^3 oleju (w domysle na nasmarowanie suchych, nowych elementow ).
U mnie automat pobral 2g oleju, a dolal 12g. Tylko 10g dodatkowo. Stad bylo moje pytanie, czy ewentualny niedobytek 50g (zakladajac ze 1cm^3 ~1g ), moze miec negatywne skutki. Jesli tak, wolalbym dmuchac na zimne i od razu dosmarowac system. Zapytalem, czy te maszyny maja program "zaaplikuj 30g oleju" czy znowu trzeba przejsc przez cala procedure...
A sam olej, oczywiscie do smarowania sprezarki i moze jakichs innych elementow typu zawory etc.
Teraz jasniej czy tez jak po upalnym dniu ?
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 09, 2008 20:19
secio napisał/a:
Jeszcze raz od poczatku . W ukladzie ma byc stala ilosc oleju, taka, jaka byla zaaplikowana w fabryce. Automat odciaga czynnik, wazy ile przy okazji odciagnal oleju i w cyklu napelniania uzupelnia czynnik i dodaje co najmniej tyle oleju ile pobral z obiegu. Tutaj wszystko wydaje sie jasne, tak ?
Moje pytanie pojawilo sie stad, iz RAVE podaje, że w przypadku wymiany skraplacza i osuszacza nalezy dodatkowo zaaplikowac 30+30=60cm^3 oleju (w domysle na nasmarowanie suchych, nowych elementow ).
U mnie automat pobral 2g oleju, a dolal 12g. Tylko 10g dodatkowo. Stad bylo moje pytanie, czy ewentualny niedobytek 50g (zakladajac ze 1cm^3 ~1g ), moze miec negatywne skutki. Jesli tak, wolalbym dmuchac na zimne i od razu dosmarowac system. Zapytalem, czy te maszyny maja program "zaaplikuj 30g oleju" czy znowu trzeba przejsc przez cala procedure...
A sam olej, oczywiscie do smarowania sprezarki i moze jakichs innych elementow typu zawory etc.
Teraz jasniej czy tez jak po upalnym dniu ?
Ok kumam o co chodzi.
Nie wiem jak jest z tymi maszynami do nabijania klimy.
Ale powiem tak ja jak teraz nabijałem to było tak że, układ miałem suchy i pusty nic nie wyciagło.
Czynnik zero oleju również.
Maszyna do nabijania Valeo czy jakoś tam.
Gość wprowadził tylko markę i typ pojazdu i się nabiło ile powinno nie powiem dokładnie bo nie mam teraz tego wydruku przed sobą. Czynnika 500 z groszami i olej coś koło
Było coś takiego że, nie mógł dobić do końca tyle ile ma być, więc kazał włączyć klimę i pomogło i jest ok
Dziś luknąłem na wydruk i tak czynnika 560 g olej 10 g tak mam.
I teraz się zastanawiam czy tez nie jechać i nie dobić.
A co mówi Rave ile powinno być dokładnie tego oleju w układzie w naszych 200-setkach
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Wto Cze 10, 2008 15:06, w całości zmieniany 2 razy
U mnie weszło 640g czynnika i (chyba) 15g oleju.
Automat chciał dać 560g ale po konsultacji z Brt (dzięki) była decyzja, że ma być 640g
Nie jestem tylko na 100% pewien, czy mamy dokładnie takie same instalacje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum