ja po miescie na pełnym baku(tzn.do pierwszego właczenia sie na stałe lampki rezerwy)robie około 600 km,na trasie jeszcze nie sprawdzałem-pewnie zrobie wiecej
a "najdziwniej"to zawsze działały wskaźniki we fiatach
- na pierwszej 1/2 baku robię ok 150km,
- na kolejnej 1/4 baku robię 150 - 200 km
- na całym baku robię ok 450 km
U mnie podobnie W/g wskaznika pierwsza połowa skali szybko ubywa 150-200km
to zauważułem.
Pózniej dokładnie nie wiem, ale przy czerwonym polu zaraz nad długo wskaznik stoi. i tak samo na czerwonym. Grubość wskazówki kończyła się z czerwonym polem. Nie ryzykowałem 517km. trasa=miasto. Nie miałem wystarczajacej kasy by zalac do pełna wiec niewiem ile jeszcze zostalo paliwa.
Ostatnio kilka dni wolnego i sprawdziłem sobie dokad moze opasc wskazówka i ile zrobie kilometrów
Wiec
608 km w cyklu miesznaym 50=50
a wskazówka nie opadła tak jak wskaznik temperatury.
Paliwa pod kilkakrotne odbicie pistoletu to 48l.
_________________ Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez czort Nie Lip 27, 2008 17:41, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Nie Cze 15, 2008 18:57
A ja ma trochę inaczej. Ponieważ po zatankowaniu na full wskazówka jest ponad czerwoną kreską max to jest tak: od napełnienia na maxa do zejścia do kreski czerwonej 'max' robię 200km, potem od kreski max do kreski 'pół' robię 300km, potem na 1/4 baku wg wskaźnika zrobię jeszcze 150km i tankuję.
odpowiedź na to jest bardzo prosta - przy pełnym baku samochód jest cięższy, więc i spalanie jest większe
im mniej paliwa w baku tym lżej i większe dystanse przejeżdża samochód (oczywiście jeśli jeździmy cały czas tak samo )
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
tankując do pełna, wskazówka wychylona jest po za max
do znacznika max - 80km
do znacznika do połowy - licznik pokazuje <400km
na całym baku przejade do zaświecenia kontrolki
w cyklu miejskim - nie wiem
w cyklu mieszanym - <700km
w trasie, ostatnio - 760km
Tempest, teoria o ciąższym/lżejszym aucie nie jest spójna
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
...Tempest, teoria o ciąższym/lżejszym aucie nie jest spójna
aaa... tak gdzieś zasłyszałem
chyba od kogoś kto czasem bierze udział w jakichś ulicznych wyścigach gdzie większość kolesi jak chcą się ścigać to przyjeżdżają bez mała na oparach
1-2 okrążenia i nara chłopaki, ja spadam bo mało wachy mam
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
No raczej te 60 kg przy autach ważących 1,5 tony i spokojnej jeździe nie gra takiej roli.
Poprostu w większości aut zbiorniki paliwa mają nieregularne kształty i ciężko jest dobrze wyskalować miernik, poza tym pewnie żadnemu z inżynierów się nie chce.
W końcu inżynierowie to ludzie z gruntu leniwi, a wynalazki biorą się głównie z lenistwa - "jakby tu coś sobie ułatwić, żeby mniej się narobić"...
Wskaźnik ma być orientacyjny, więc po co tracić czas i pieniądze, żeby go jakoś tam specjalnie dopieszczać.
Poza tym podejrzewam, że w czasach masowej produkcji, takie mierniki poziomu paliwa robią firmy niezależne typu VDO i one mogą nawet nie wiedzieć do jakiego kształtu baku pójdzie czujnik - liczy się tylko wysokość baku (czyli długość prowadnicy pływaka), a powierzchnię każdego poziomu dla uproszczenia zakłada się taką samą.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A ma może ktoś jakiś sposób jak by ta wskazówkę lepiej wykalibrować ?
Mnie to zawsze śmieszy jak mam pełny bak i po 200km nagle już tylko polowe pokazuje A potem jędze i jędze i nie widać końca paliwa
5l to nie żaden wyczyn koledzy 4.5l to wyczyn Przy max 2000 obrotów zmieniać biegi i na 5. góra 120km/h jechać przy 2500 obrotów i tada masz 5l spalanie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum