Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Sterowanie klimatyzacją nie działa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Sterowanie klimatyzacją nie działa

brak napiecia na kompresorze
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 12:37   [R416] Sterowanie klimatyzacją nie działa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam
Dziś zmieniłem uszkodzony kompresor - założyłem drugi ale po włączeniu kilimy kompresor nie ruszył bo brakuje napięcia na końcówce. Na krotko jak się go podłączy - działa. Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki koło silnika i w kabinie (chociaż nie wiem który jest od kompresora bo nie są opisane) i nic. Próbowałem dojść po kablu ale nie udało mi się bo są one splecione w czarnej koszulce. Jak rozwiązać ten problem? Niebieska lampka w przełączniku A/C zapala się po włączeniu dmuchawy. Skąd wychodzi sterowanie kompresorem - czy jest tu jakiś przekaźnik? Jeżeli podłączać inny kabel od kompresora do kabiny to gdzie go wpiąć?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 16, 2008 12:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 12:42   

dawidd napisał/a:
po włączeniu kilimy kompresor nie ruszył bo brakuje napięcia na końcówce


A instalację nabijałeś :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 12:52   

a to ma cos wspolnego - jest jakis czujnik cisnienia w instalacji?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 16, 2008 13:09   

:shock: jest i to nie jeden, za niskiego i za wysokiego cisnienia, w ukladzie powinien byc tez olej, ktory smaruje kompresor, nie polecam go zalaczac w takim stanie (bez gazu i oleju)

widze ze kolega zabierajac sie za robote nawet ogolnie nie poczytal o instalacji :???:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 13:52   

dzięki za naświetlenie sprawy - o systemie elektrycznym rzeczywiście nie czytałem
Nabije klime i dam znać jak wygląda sprawa
PS - kompresor kupiłem na allegro za 200zl - koleś z serwisu odradzał mówią ze to g.. warte. Kompresor chodzi cicho, rozebrałem mu tyl - wymyłem z brudu bo nie był zabezpieczony po wymontowaniu - po nabiciu zobaczę czy śmiga

pozdrawiam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 16, 2008 14:02   

dawidd napisał/a:
zięki za naświetlenie sprawy - o systemie elektrycznym rzeczywiście nie czytałem


chodzilo mi raczej o ogolna zasade dzialania klimy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 07:27   

Przyszła mi jeszcze do głowy taka sprawa, klima nie była używana ok rok a pewnie znacznie dłużej (rok czasu mam to auto), słyszałem kiedyś ze cały układ klimy można wyczyścić specjalnymi płynami (nie chodzi mi o odgrzybianie przewodów wentylacyjnych), oraz sprawdzić szczelność - może ktoś sie orientuje jak to cenowo wygląda, mniej więcej. I druga sprawa, przy nabijaniu klimy kompresor zostanie zalany olejem, czy musze o tym wspomnieć w serwisie żeby mi to zrobili dodatkowo?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 07:58   

zależy od serwisu ;)
jeśli Ci podłączą do automatu to wleje co trzeba, jeśli tylko do zegarów, to pewnie nawet jak wspomnisz to nic Ci nie poradzą :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 08:38   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Jedź do odpowiedniego serwisu zajmującego się klimatyzacją, podłączą ci instalację klimy do odpowiedniego automatu. On odsysa czynnik roboczy, regeneruje go, sprawdza szczelność instalacji, dozuje odpowiedni olej, napełnia instalację nowym czynnikiem do odpowiedniego ciśnienia. Koszt tego ok. 150 zł, przynajmniej ja tyle zapłaciłem.
A i jeszcze jedno - aby klima zadziałała musi być włączony nawiew przynajmniej na I biegu.
Pozdrowienia.....
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 09:11   

może ktoś sie orientuje gdzie taki serwis w cz-wie jest? byłem w dwóch kiedyś - widziałem jak nabijali - koło auta stała butla z gazem, 2 przewody i 2 korki czerwony i niebieski - to chyba nie jest ten automat:)

Aha i jeszcze jedno - jak sie napełnia kompresor olejem? Przez zaworek który jest z tylu kompresora czy jakoś inaczej - chce to wiedzieć bo jak pojadę to żebym widział czy koleś to zrobi czy tylko powie ze "tak tak olej jest jest wszystko ok"
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 10:10   [R45 1,4 16V, 2001r]

Olej dozowany jest przez automat tak samo i tą samą drogą co czynnik roboczy, on po prostu krąży w obiegu razem z czynnikiem i zarazem smaruje kompresor, Pozdr....
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 15:15   

Byłem dziś w serwisie, automat mieli - 210zl pełne nabicie, ale przy sprawdzaniu szczelności wykryto duża nieszczelność:( Nie miąłem czasu żeby dokładnie sprawdzili czym ucieka powietrze ale wszystko wskazuje na to ze na kompresorze. Rok temu sprawdzałem szczelność, było OK - wymieniłem tylko kompresor i ucieka powietrze jak szalone czyli wszystko wskazuje na niego. Na czwartek umówiłem sie żeby to zobaczyli ale widziałem jak niezadowoleni byli zeby wyciągać i uszczelnić kompresor - pewnie sporo za to krzykną. Moze mógłbym to sam uszczelnić? Tylko czym? Silikonem? Gdyby go rozebrać i obsmarować w miejscu łączenia ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 18:53   

daj spokój. Żaden silikon Ci tego nie uszczelni. najprawdopodobniej nieszczelność jest na połączeniu przewodów z kompresorem, za to nie powinni Cie dużo skasować, bo to tylko wymiana oringów :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 20:15   

oringi wycierałem, czyściłem i wsadziłem odwrotnie niz były zeby ta "świeżą" strona łączyły kompresor z przewodami i tu jest chyba ok, poza tym gość lal w tym miejscu woda i nie bylo widać nieszczelności (ale wodę oszczędzał wiec moze niedokładnie sprawdził)
Jeżeli mimo wszystko nieszczelność jest na tym tylnim dekielku to jak to uszczelnić - gość cos wspominał o polerowaniu. Może te warstwy które przylegają do siebie przelecieć specjalna mała filcowa polerka ( bo akurat dysponuje czymś takim) tylko czy to pomoże, o aluminium nie szlifowałem nigdy
I jeszcze jak sprawdzić domowym sposobem czy instalacja jest szczelna - myślałem po pompce z wskaźnikiem ciśnienia i podłączyć go do układu, ewentualnie do samego kompresora - jeden wlot zatkać a drugi do pompki - tylko do jakiego ciśnienia trzeba by to nabić?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 20:39   

czytam,czytam i oczom nie wierzę.... :shock:
po co się bierzesz za coś o czym zielonego pojęcia nie masz ?(sorki za brutalne potraktowanie sprawy-ale czasami tak trzeba....),oringi zawsze wymienia się na nowe-obracanie napewno nic nie da......... :nook:
na poczatek zmien serwis klimy-szczelności klimy nie sprawdza się wodą (sic!),tylko dodaje się czynnika uv do oleju i instalacje nabija się azotem-klimę się włącza ,zakłada specjalne okularki i jak na dłoni widać nieszczelności,nie marnuje sie gazu i nie uszkodzi sie w ten sposób ,ani komresora,ani innych elementów układu.....jak jest wszystko ok to nabija sie układ gazem z odpowiednią ilością oleju........
zakłaąd w którym byłeś to są jakies "paściarze",a nie serwis klimy.... :mrgreen:
pozdrawiam
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 20:56   

dawidd napisał/a:
tylko do jakiego ciśnienia trzeba by to nabić?


Niestety, szczelność sprawdza się przy ciśnieniu 20 atm i w domu tego nie zrobisz, to co piszesz przypomina mi pewną historię z innego forum - pewien "racjonalizator" pytał jak sie czyści filtry, więc ktoś mu odpowiedzial, że należy wyprać w OMO :lol: , Ty kombinujesz podobnie :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 21:11   

ok, wymienie oringi na nowe i w czwartek zobacze czy to cos dalo - dalej podtrzymuje pytanie gdzie w czestochowie jest dobry serwis klimy?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 17, 2008 22:36   

tetryk napisał/a:
na poczatek zmien serwis klimy-szczelności klimy nie sprawdza się wodą (sic!),tylko dodaje się czynnika uv do oleju i instalacje nabija się


kolega napisal ze gaz ucieka szybko, skoro slychac ze ucieka, to szkoda nabijac i marnowac czynnik, klime mozna nabic azotem, polaczenia psikac specjalnym srodkiem np. do sprawdzania szczelnosci instalacji gazowych , woda to se mozna detki sprawdzac :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 04:42   

doczytaj do końca-napisałem że nabija się azotem ,a nie czynnikiem.....-właśnie żeby nie marnować czynnika..... :mrgreen:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 15:20   

Naprawa trochę sie odwlekła z rożnych powodów. Może jutro kupie oringi i zmienię a tak na marginesie to musza być typowe uszczelki do klimy czy wystarczy wstawić jakiekolwiek gumowe uszczelki kupione w hydraulicznym o tym rozmiarze i kształcie?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Klimatyzacja jak to działa ???
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Nie Maj 10, 2009 19:46
Brt
Brak nowych postów [R420] Nie działa klimatyzacja
rover 420SDI klimatyzacja
misiek1902 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Maj 16, 2008 16:31
misiek1902
Brak nowych postów [R416] Jak podłączyć sterowanie Lpg do czujnika Tps
r_afal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 14, 2009 07:38
oprawca_1978
Brak nowych postów [R416] sterowanie automatem rozrusznika
gdzie i ktory przekaznik?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Maj 12, 2009 07:12
PTE
Brak nowych postów [R416] klimatyzacja??
smarzuch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Kwi 14, 2010 23:26
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink