Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Czy R400 zamieli kołami ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Czy R400 zamieli kołami ?
Autor Wiadomość
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 11:09   [R400] Czy R400 zamieli kołami ?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam.

Mamy pytanie do userów R400 (mam 2 l. diesla).

Czy Wasze maszyny potrafią "zamielić kołami" czy też ruszyć "z piskiem"?
Wiem, że wioska :) ... chodzi mi o ocenę wydolności napędu.

Mam wrażenie, że mój jest nieco mułowaty, a biegi 1 i 2 służą tylko
do jak najszybszego przerzucenia ich na 3kę, aby już normalnie
pojechać (i poczuć kopa przy turbo pow. 2000 obr.).

Czy dwu litrowy diesel R400 to taki muł, czy przypadłość mojego
i powinienem kopać, co go boli ?

pozdr
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 18, 2008 11:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 11:16   

zmierz przyspieszenie na 4 biegu od 60 do 100km/h i napisz ile wyszło ;) jeśli w okolicach 8 sekund to wszystko ok ;) a czy w końcu coś zrobiłeś z kątem wtrysku ?? Byłeś na regulacji ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 11:29   

Brt napisał/a:
zmierz przyspieszenie na 4 biegu od 60 do 100km/h i napisz ile wyszło ;)

No... sprawdzę, ale wydaje mi się, że z "palcem" zmieszczę się w 8 sek.
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że w 8 sek. do 100km, to miałbym od 0km ;)
... no... moze 10 sek ;) . Aż sprawdzę. :)
Cytat:
jeśli w okolicach 8 sekund to wszystko ok ;)

Nawet jak na 1 i 2ce muli aż boli?
Cytat:
a czy w końcu coś zrobiłeś z kątem wtrysku ?? Byłeś na regulacji ??

No właśnie to jest powód tego zapytania :)
Nie byłem. Dziś mam zostawić furę i już się boję, że coś spierniczą bardziej niż jest ;) .
Czy "szukam słomki do oka" i robię sobie stres, a komuś robotę czy faktycznie
powinienem się tym zająć.

Na marginesie.
Dzięki wszystkim za rady odnośnie paliwa.
Skarżyłem się na żarcie paliwa.
Na oko wychodziło mi ok 10l. / 100km.
Posłuchałem rady. Żadnych fisiowanek, kontrolek rezerwy itp.
Tankowanie pod korek "bez pianki" - 180km - znów pod korek bez pianki.
W mieście - praca do/z (tragiczny ruch! z przewagą 70% 1ka-2ka-1ka-2ka!)
wynik 7,1 l./100km. Czyli panikowałem na wyrost.

Teraz też wolałbym mieć pewność.
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 12:25   

JeRRy3D napisał/a:
Teraz też wolałbym mieć pewność.


Czy nie panikujesz na wyrost :?:
Spoko skoro w 10 s robisz od 0 do 100km/h, to co byś chciał więcej ze 100 konnego silnika :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 13:37   

Jary napisał/a:
Spoko skoro w 10 s robisz od 0 do 100km/h, to co byś chciał więcej ze 100 konnego silnika :?:


Powiem tak. Chodzi o subiektywne odczucie "kopa", którego nie ma.

Odczuwam ogromną dysproporcję między biegami 1/2 a 3/5.
1 i 2 służy mi praktycznie do kulnięcia wozu do przodu ze stanu spoczynku.
Jedynka - 1 sek. - dwójka - 1 sek. trójka i dopiero tutaj - na trójce - czuć,
że auto się zbiera, dostaje kopa i przy 2200 obr. "wciska" w fotel i nadrabia
straty biegu 1 i 2. Więc przy "ściganiu" :) na jakimś odcinku kompleksów
by pewnie nie było. Chodzi o normalną jazdę po mieście.
Start na krzyżówce (ot - robi się dziura i chciałbyś wskoczyć wykorzystać
sytuację drogową). Furka musi słuchać a ja muszę czuć się pewnie przy
takim "manewrze".

Na światłach czuję się jak "dziadek".
Byle kupa złomu obok jest o 2 długości dalej zanim ja zacznę się sensownie kulać.

Inaczej powiem - na "małolata" :)

Nie ma takiej opcji żeby zerwać, zamielić kołami, zapiszczeć oponami przy starcie
moim roverkiem. A pamiętam, że "za szczeniaka" takie numery robiło się 15letnią
(wtedy) polską myślą konstrukcyjną - Polonezem :) .

Dziś - dwulitrowy motor, drewienka, welury i takie tam (autko całkiem lubię - nie
powiem:), ale jakoś tak mułowato mi przy starcie, bo pow. 60km już jest cacy ;) .
 
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 13:42   

no to moja 400 bez IC piszczy :) jak bardzo Ci zalezy na ostrym starcie to musisz go wyzej gazowac hehe :razz:
zalezy jak kto uzywa samochodu ale moja erka to family car i tak tez trzeba do tego podchodzic
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 13:51   

tomcy napisał/a:
jak bardzo Ci zalezy na ostrym starcie to musisz go wyzej gazowac hehe :razz:

Hmm... próbowałem nawet jedynkę - pedał do podłogi i... nie zamieli.
Oczywiście, że mi nie zależy - wyrosłem z tego, ale byłoby miło mieć taką możliwość ;)
Cytat:
zalezy jak kto uzywa samochodu ale moja erka to family car i tak tez trzeba do tego podchodzic

U mnie podobnie.
Zresztą na "codzień" jeżdżę dość ostrożnie i zachowawczo.
Rozpatruję to w kategorii analizy, czy jest coś skopane w motorku (?),
czy ten typ tak ma ?

Nie rwę włosów z powodu braku możliwości pofisiowania z zimnym łokciem. ;)
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 14:22   

JeRRy3D napisał/a:
Hmm... próbowałem nawet jedynkę - pedał do podłogi i... nie zamieli.

2,5tys obrotów szybkie puszczenie sprzęgla i kólka piszczą na asfalcie przy ruszaniu bez zadnego problemu. moze masz strasznie szerokie koła, moje 195,50,R15. a jak troszke żuzlu, albo grysu lezy na zklejonych dziurach to sypie nim z pod kól bez ostrego gazowania.
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 20:48   

mi_sza1 napisał/a:
2,5tys obrotów szybkie puszczenie sprzęgla i kólka piszczą na asfalcie przy ruszaniu bez zadnego problemu.


Dokładnie tak jest, z obrotami rzędu 1000 napewno nie zapiszczy :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 21:02   

mi_sza1 napisał/a:
JeRRy3D napisał/a:
Hmm... próbowałem nawet jedynkę - pedał do podłogi i... nie zamieli.

2,5tys obrotów szybkie puszczenie sprzęgla i kólka piszczą na asfalcie przy ruszaniu bez zadnego problemu. moze masz strasznie szerokie koła, moje 195,50,R15.


Ja mam 205,50,R16 i mieli bez problemu, trzeba poprostu wkrecic na odpowiednie obroty, 2,5 wystarczy jak napisales. ale 10s do 100km/h ;] ja boje sie sprawdzac u mnie ile jest bo bym sie pewnie przestraszyl.. mozliwe ze 5s. wiecej.

Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 21:12   

JeRRy3D napisał/a:
Hmm... próbowałem nawet jedynkę - pedał do podłogi i... nie zamieli.

sprzęgło się kończy ?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
KuBaB 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 113
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 10:53   

Jak chcesz poczuć kopa to na jedynce do 50km/h, na dwojce o 80km/h i wtedy zobaczysz co potrafi :twisted: a jak Ty zmieniasz po sekundzie na dwojkę, to pewnie masz góra 20km/h i bardzo niskie obroty więc za bardzo nie ma co ciągnąć.
_________________
Pozdrawiam
KuBaB
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 11:00   

ale to diesel :lol: wiec 1 jest króciutka, ale od dwójki już rwie jak trzeba, a najprzyjemniejsza jest 3 :) Co do mielenia, to na obecnych kapciach (195)i suchym asfalcie musze sie postarać, żeby zamielić, ale na zimówkach (175) to spokojnie, aż za często ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pawel23456 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 43
Skąd: radomsko



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 16:57   

witam
ja mam 195/50 R15 i z tzw "paleniem gumy" nie odczowam zadnych kłopotów troche gazu i oponki piszczą a ze mam ich ostatek to jak mi co palnie do głowy to ich nie oszczedzam.
co do jedynki to jest króciutka no ale cóz to przeciez diesel, dlatego czasami zdaza mi sie nie uzywac tego biegu i odrazu dwójeczką tak szczerze to jest to bardzo przyjemne rószanie bo silnik nie wyje a w pewnym momęcie dostaje mocnego pawera :) :)
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 21:44   

Hehe ale temat panowie,piszczenie na światłach dobre dobre :cool: naszczescie mnie to nie bawi ale sama sytuacja mnie zmusiła i udało sie ,piszczy ze hejjjj tylko ze to kosztowne hobby
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 21:56   

hmm przecież tu nie chodzi o piszczenie na światłach tylko o to czy auto daje taką mozliwość ;) no i jak widzć daje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 21:34   

sprawdzałem swojego to na 1 jak mu dam to piszczy i jak zmienie na 2 to jeszcze kawałek zapiszczy :razz: ale zapomnialem zmierzyc ile ma do100km/h :/
kumpel ma golfa3 tdi90KM ale wydaje mi sie ze lepiej zbiera od mojego R :neutral: ma chyba wieksze przyspieszenie ale w R nie czuć tak predkosci:D
 
 
 
niemas28 



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: chrzanów



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 21:49   

witam ja w moim roverku 215/45r17 gaz 3 obrotów i bez problemowo piszczy aż miło a przyspieszenie od 60-100 km/h ok 10-11 sek mierzone na komórce predkość max prawie 210 km/h pozdro

[ Dodano: Pią Cze 20, 2008 21:55 ]
startowałem z fordem mondeo tddi 115km powiem tak do 100km/h tak do trzeciego biegu byłem deczko z przodu ale jak brat zmienił na czwarty bieg to wyglądało to tak jak byś cie startowali fiatem 126p - polonezem tak odemnie odeszedł znikajacy punkt
 
 
marcel_n 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 142
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 22:11   

pawel23456 napisał/a:
oponki piszczą a ze mam ich ostatek to jak mi co palnie do głowy to ich nie oszczedzam.


Biedne przeguby :)
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 22:21   

Zeby zapiszczec nie trzeba strzelac ze sprzegla. Tak samo jesli ktos chce zrobic dobry start doi 100kmh to nie startuje z odcinki tylko np ( diesel ) 2.5 i rusza delikatnie uslizgujac sprzeglo, tak zeby kola jak najmneij mielily, wtedy start jest najlepszy. Jesli dajesz obroty w opor i strzelasz ze sprzegla, a kapciochy nei piszcza, to znaczy ze sprzeglo ma jakis defekt. Zobacz czy przy takim manewrze nie ma jakby uczucia slizgania sie sprzegla.

Kiedys jak ojciec pozyczyl mi vitare 2.0 140KM z czystej ciekawosci sprawdzilem jak jest ruszac z odcinki w 4 lapie, piskacz byl, maly bo maly ale byl, wiec cos musi byc nie halo skoro przy 100KM u Ciebie kola nie miela, nawet cienkim 700 da rade zapiszczec :]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Nowy silnik z brakującymi kołami zębatymi - pytanie
maximus86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Lis 18, 2014 23:23
sTERYD
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 22:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 22:10
rybakowy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink