Wysłany: Sro Cze 18, 2008 23:22 Zabezpieczenie przed zbyt wysokim kręceniem silnika
Czy ktoś z Was zauważył podobną rzecz? Dzisiaj sprawdzaliśmy z Gawinem obroty silnika i zauważyliśmy ciekawą rzecz, silnik kręcił się do około 4k obrotów, sprawdzaliśmy podczas postoju. Jak wracałem do domu to sprawdziłem podczas jazdy i kręci się znacznie wyżej. Czy u Was jest podobnie? Chodzi oczywiście o silnik diesla 101KM.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 18, 2008 23:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
R623 i R827 na pewno można na luzie dokręcić do odcięcia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
hehe... No chyba, że to "amerykaniec" - tam naprawdę są niezłe patenty żeby klient sobie przez głupotę krzywdy nie zrobił. Np. zabezpieczenie przed przekręceniem kluczyka bez wciśnięcia sprzęgła albo wszystkie kombinacje w jakich nie da uruchomić się auta z automatem.
A już zupełnie rozwalił mnie Ford Festiva koleżanki (mienie przesiedleńcze), który z powodu tego, że posiadał "niebezpiecznego" manuala miał wielką żółtą kontrolkę na środku deski "Shift up"!!
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A już zupełnie rozwalił mnie Ford Festiva koleżanki (mienie przesiedleńcze), który z powodu tego, że posiadał "niebezpiecznego" manuala miał wielką żółtą kontrolkę na środku deski "Shift up"!!
Napisałem o tym, co zauważyliśmy, bo zastanawia mnie to, że podczas postoju oraz na luzie nie kręci się więcej niż 4k obrotów, a podczas jazdy nie ma problemu, udało mi się zakręcić na 2 biegu do prawie 5k obrotów. Myślę że to przez zabezpieczenie przed zbyt wysokim kręceniem silnika podczas postoju, bo jeżeli podczas jazdy nie ma problemów, to nie może być problem z silnikiem. Pierwsze podejrzenie to pasek rozrządu, ale gdyby tak było, to podczas jazdy też byłby problem z wysokim kręceniem silnika.
Brt, z tego co pamiętam, to mimo manuala trzeba było go odpalać na wciśniętym sprzęgle i hamulcu albo jakoś tak.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
To w takim razie dlaczego na postoju silnika nie można zakręcić wyżej niż 4k obrotów, a podczas jazdy kręci się spokojnie do prawie 5k obrotów? Poza tym, zastanawia mnie też, że coś w tym musi być, jeżeli walkie zauważyła podobne zachowanie w swoim Roverku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum