Wysłany: Pią Maj 16, 2008 21:39 [R200 1,4Si 97r] Jakie tarcze i klocki
witam. Mam 2 sprawy i liczę na waszą pomoc. Otóż pierwsza to taka, iż muszę zminić tarcze i klocki w moim roverku, a nie bardzo wiem na jakie, nie wiem czy mam wentylowane czy nie? i jaki rozmiar. Nie mam abs więc chyba niewentylowane ale nie mam pewności. Czy ktoś może mi w tym pomóc? A druga sprawa to taka, że tylnia wycieraczka po jej użyciu, zatrzymuje się w innym (niewłaściwym) miejscu niz powinna - czasami na środku szyby, czasami z drugiej strony. Mialem kiedyś przetarte kable w peszlu przy klapie bagażnika i wciąż świeciło mi sie podgrzewanie tylniej szyby. Połączyłem przerwany kabel i wszystko było ok. Czy powodem złego pozycjonowania wycieraczki może być przerwany którychś z tych kabli w peszlu? Byłbym wdzięczny za pomoc w tych dwóch sprawach.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. "Cerowanie" kabli w tylniej klapie to na krótką metę, obetnij i wymień na nowe (lutując), nowe bardziej elastyczne na dłużej wystarczą.
2. Odkręć koło i sprawdź czy masz wentylowane czy nie. Jeśli tarcza jest podzielona na 2 tarcze to znaczy ze wentylowana jeśli jest jednolita to oznacza, że jest niewentylowana, zapewne średnicę masz 262. Sprawdź na Tomateam tam można zawęzić poszukiwania. Proponuję zestawik ATE. Ja kupiłem tarcze ATE i klocki Ferodo, ale z tego co wiem klocki ATE również są bardzo dobre.
Tarcze niewentylowane:
Średnica [mm]: 262
Wysokość [mm]: 44,6
otwór o śr [mm]: 12,8
Grubość tarczy [mm]: 13,0
Minimalna grubość [mm]: 11
Średnica wewnętrzna [mm]: 141,5
dziekuje za pomoc, z tego co sprawdziłem to mam pełne tarcze, czyli nie wentylowane. A jeżeli chodzi o te przewody w peszlu to czy można kupic taki zestaw by wlutować? czy kupić zwykły jakis elastyczny przewód i pociąć go na kawałki. Jeszcze raz bardzo dziękuje
Nie wiem czy jest takie coś dostępne
Pamiętaj, że tam są różne grubości przewodów.
Ja mam założone część przewodów (wielokolorowych) z zasilacza do komputera , część z pralki ale ważne, że działa
Przyłączę się do tematu na temat tarcz. Jestem przed wymianą, i chciałbym założyć coś lepszego. Mam kilka pytań:
Mam tarcze pełne, czy da radę założyć zaciski od wersji z ABS i tarcze wentylowane?
Czy tarcze wentylowane są dużo lepsze w przypadku R200 od pełnych, czy wystarczy mi zakup dobrych tarcz pełnych (ATE) i klocków?
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 10:02
kqba napisał/a:
Przyłączę się do tematu na temat tarcz. Jestem przed wymianą, i chciałbym założyć coś lepszego. Mam kilka pytań:
Mam tarcze pełne, czy da radę założyć zaciski od wersji z ABS i tarcze wentylowane?
Czy tarcze wentylowane są dużo lepsze w przypadku R200 od pełnych, czy wystarczy mi zakup dobrych tarcz pełnych (ATE) i klocków?
Zmiana tarcz na wentylowane to juz grubsza rzeźba bo trzeba zmieniać zaciski. Impreza wychodzi dość drogo, ja osobiście o tym myślałam i sie nie zdecydowałam.
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 13:17
Ja myślę nad tarczami ATE, ale klocki może jakieś ferodo. Myślałam też żeby dać lite tarcze nawiercić i frezować, ale nie wiem czy warto tz czy będzie jakakolwiek różnica (na mój babski rozum powinna być lepsza wentylacja). Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś kto się na tym zna. W sumie też rzeźba i nie jestem przekonana czy warto
Ja myślę nad tarczami ATE, ale klocki może jakieś ferodo.
Ja mam dokładnie taki zestaw dają radę, nie wiem co miałem wcześniej ale jest o niebo lepiej, nawet przegrzanie nie wpłynęło negatywnie na skuteczność hamulców w tym momencie. Tzn jak przegrzałem to nie chamowały wcale, zapomniałem zrobić zdjęcie jak klocki ferodo ładnie dymią
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum