Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:28
witam
jestem posiadaczem roverka 620sdi i powiem tak jestem z niego niesamowicie zadowolony, ALE po przesiadce z probe I GT (150 Km i prawie 300Nm po moich modach duzo więcej ) stwierdziłem ze to autko w ogóle nie jedzie
do czego zmieżarzam .... a no do tego że planuje kupic 620ti jednak tak jak w probe nie zostawie silnika w "spokoju" i zaczne poważne mody .
Na stage I poleci
- zwiększenie doładowania turbo,
-nowy wiekszay intercooler,
-mbc (jak doprowadze plany do końca to i EBC zrobie)
całkowicie przelotowy wydech z tłumikiem mugen na końcu.(fi 2,5' do 3')
-nowa pompa paliwa walbro.
-regulator ciśnienia
- dodatkowe wskaźniki (egt egr boost, ciśnienie oleju)
całkowicie przerobiony dolot
- nowe hamulce(tarcze nawiercane i nacinane
- wspomagacz hamowania
przyciemnianie szyb
polerka
to są takie moje małe plany, i mam po przeczytaniu tego tematu wątpliwosci czy na prawde warto pakowac sie w to autko.
Na stage 1 to poczytaj czemu Ti ma ograniczony moment obrtowy do 240NM czemu?? bo lozyska w skrzyni biegow nie wytzrymuja wiecej bo skrzynia jest od diesla!!!!! zalozyc wyczynowe lozyska i wywalic ogranicznik i masz wtedy moc jaka ten silnik powinien generowac:) to auto z ogloszenie sobie odpusc bo dzwonilem do niego, rover mial zmieniany licznik przebieg nie ejst znany, silnik byl remontowany ale na zadne czesci nie ma rachunkow, przebieg bedzie bardzo douzy sadzac po przetarciach na fotelach bo u mnie w 623 przy 280tys km byly w lepszym stanie...
czy sie warto pchac, kolega w tym temaci kupil zajechany egzemplarz i zamaist posluchac tego co moiwa ludzie tutaj, ktorzy Rovery znaja od podszewki poszedl do jakiego druciarza i teraz sa efekty....kupsiz dobrego TI to bedziesz skakal pod sam sufit ze szczescia:) czemu? bo to autko robi jak chce nawet audi a3 1.8T 180KM w najlzeszjesz budzie:) zreszta poczytasz poszuaksz i wszytkiego sie dowiesz:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
heheheh Kolego:) przed zmiana lozysk on ma ogranicznki do 240nm. kilku userow tego forum bez zmiany lozysk krecilo ten silnik, ktos zalozyl kompletny wydech z kwasowki, dalo to chyba 23koniki....nie jestem pewnien:) zobacz sobie w galerii na stronie klubowej www.roverki.pl wykresy silnikow z hamowni, zoabcz 620Ti i zrozumiesz w czym rzecz z tym ogranicznikiem:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
ZTCP ostatnio kolega mr sponiewierał łożyska skrzyni, bo "troszkę" podniósł ciśnienie doładowania w Tomcat'cie turbo.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
davidlive Plan jest ambitny, proponuje na początek doprowadzić do serii... określ ile KM chcesz docelowo osiągnąć. Myślę ze na początek zmiana IC plus Podniesienie doładowania do bara plus dobry wydech i dolot pozwolą złamać 250-260km jeśli cię to satysfakcjonuje to gra jest warta zabawy. Jeżeli chcesz jechać na grubo to trzeba by coś pomyśleć nad skrzynia... chociaż ja z drugiej strony swoja zregenerowałem włożyłem nowe oryginalne łożyska i jak narazie nie narzekam
Markzo jeśli skrzynia jest faktycznie od diesla to powinna wytrzymać dużo więcej niż zwykła benzynówka bo w D doładowania są na poziomie 1,2-1,5 bara (benia 0,4-0,7 oczywiście w seriach)co daje naprawdę dużo większe momenty niz 240Nm Musze wreszcie ruszyć tyłek i zobaczyć ile jest w tej chwili u mnie ale myślę ze dużo więcej niż legendarne 240Nm...
Maciej jeśli myślę o tej samej osobie co ty to nie było to troszkę tylko full Boost przy rozkręconym westgate, a skrzynia raczej nigdy ruszana nie była
Maciej jeśli myślę o tej samej osobie co ty to nie było to troszkę tylko full Boost przy rozkręconym westgate, a skrzynia raczej nigdy ruszana nie była
"Troszkę" było w cudzysłowie - chodzi mi o byłego docentowego Tomcata.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ahhaaa...:D wlasnie tez czytalem jzu chwile temu o tym co Docent zrobil i wtedy on chyba dmuchnal 1,8bara ale nie dam sobie reki uciac...w kazdy badz razie pisal ze auto zapier***az milo
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
nie no bez przesady... 1,8 bara to z T25 nie wyciśniesz wiem ze w saabach udawało sie kręcić 1,5 bara ale to po zdjęciu westgat'a ale sprężarki siadały po 10tys. ... u nas po zdjęciu EBC doładowanie może pójść maks do 1 bara wyżej ucina westgate...
Skrzynia w tomciu i w klekotach serii L to PG1 tyle, że ma rózne przełożenia zapewne (nie sprawdzałem) no i w tomciu masz torsena. W klekocie przy doładowaniu jak naoisałeś masz w serii ok 210Nm (po zmianach w silniku w 2000r podniesione do 240Nm) czyli teoretycznie jedziesz na granicy skrzyni.
Z tego co liczyłem to pompa do 1,2 bara daje rade tak samo wtryski wiec nie powinno być problemów. Żeby pobawić sie z doładowaniem trzeba wywalić EBC... co do kompa to w sumie nie wiem bo ostatnio jestem tak zabiegany ze jeżdżę na 0,7 bara i nie mam czasu go podkręcić i wystroić ale na początku lipca napewno sie ogarnę i sprawce jak reaguje komp na doładowaniach od 0,8 do 1,2 bara i jak będzie wyglądał AFR...
_________________ Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Sro Cze 25, 2008 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:35
Brt napisał/a:
Skrzynia w tomciu i w klekotach serii L to PG1 tyle, że ma rózne przełożenia zapewne (nie sprawdzałem) no i w tomciu masz torsena. W klekocie przy doładowaniu jak naoisałeś masz w serii ok 210Nm (po zmianach w silniku w 2000r podniesione do 240Nm) czyli teoretycznie jedziesz na granicy skrzyni.
Wersja 115 ma chyba 260 niutków
[ Dodano: Sro Cze 25, 2008 23:37 ]
dobryziom napisał/a:
z tego co wiem to pompa do 1 bara daje rade tak samo wtryski wiec nie powinno być problemów.
Z tego co wiem, silnik daje radę do 0,8-0,9 max . Powyżej to juz chyba trzeba go zakuć.
Zobaczymy Tomi ale myślę ze 1bara to na miekka da rade zresztą obserwując EGT przy mocnym palowaniu silnik nie przekracza skrajnych temp, myślę ze na pierwszym zlocie w lipcu przyjadę już na barze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Sob Cze 28, 2008 19:18
NIe wysiagniesz więcej niż 1.0 bara przy wywalonym EBC, komp odetnie paliwo przy około tej wartości, trzeba mapy Panowie, mapy na jakimś piggyback'u, a silnik jak jest seria w idealnym stanie to bez kucia lekkie 300 KM zniesie, ja w swoim na 311 nM latałem oczywiście po wymianie łożysk w skrzyni biegów z rok czasu i nic z tym, że Torsen strasznie w d.pe dostaje. Jezeli chcecie robić tak bez map to juz na 0.8 bara to na EGT wam pokaże jakieś 890-910 stopni, a to już lekki dramat. Oczywiście pomijam sprawy związane z dużym IC, wolny wydech z down pipe'm i takie tam, na hamulcach koncząc bo i tak, każde ze średnica serii po kilku szybkich startach i hamowaniach klękaja.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Nie Cze 29, 2008 13:48
200 km/h wykrecałem ponizej 18 sek nie pamietam dokładnie, a łozyska zostały wymienione na SKF, na dobrym chip'e w firmie z hamownia w cenie do 1200 zł. przy wolnym wydechu z 2,5-3 cali i duzym IC zrobisz bezpieczne 260 KM i z 320 nM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum