Forum Klubu ROVERki.pl :: [ K-sereies wszystkie ]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 23:10
[ K-sereies wszystkie ]
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 17:17   [ K-sereies wszystkie ]

Panowie chodzi o ogólny stan sprawdzenia silnika...


Mamy problem auto chlapie olej ok 1 Litra na 1500km jest to Motor serri K

Pytanie co z nim nie tak ??

Zrobiliśmy w nim całą górę, dołu nie tykaliśmy... auto ma 123 tys km przebiegu... i co już by miało to oznaczać dół do roboty ? Przebieg jest udokumentowany, cylindry jak patrzeliśmy bez progów są, nie wiem doradźcie coś bo nam już ręce opadaj... warto zmienić same pierścienie czy wlać jakiś ceramizer, bo z kumplem mamy ochotę zakatować tego jego rovera typowo na śmierć

Dodam, że auto trochę klekocze jak się rozgrzeje tak jak diesel bardzo cichy... Popychacze i te sprawy odpadają bo nowe... myśleliśmy nad tym czy to nie sworzeń i ewidentnie cały dół do roboty, ale nie chce nam sie tego rozbierać już bo mamy dosyć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 02, 2008 17:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 18:53   

powody mogą być dwa...:
1.wyrobione rowki pierścieni w tłoku i następuje tzw."pompowanie" oleju,jednym słowem pierscienie poruszają się w swoim rowku,ale z lekkim opuźnieniem w stosunku do ruchów z tłoka,zabierają olej w dolnym położeniu tłoka i oddają w górnym....
2.luz na styku pierścienie-gładź cylinda...
jednym słowem jak rozbierać i robic to raczej cały silnik bo roboy i tak jest dużo,a samo zrobienie samej góry spowodowało powrót tematu i robienie silnika na raty.....
powodzenia
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 19:17   

A dlaczego robiłeś "górę"? Domyślam się, że HGF... A jak ktoś przy okazji dobrze przegrzał silnik to i pierścienie ch... strzelił. Skoro nie ma rantu to pewnie wystarczy wymiana pierścionków. Ja bym sprawdził ciśnienie sprężania i zrobił próbę "na naftę" ale ona niewiele da jeżeli tylko pierścień zgarniający (najprędzej pójdzie) jest przegrzany.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 19:27   

Cytat:
A dlaczego robiłeś "górę"? Domyślam się, że HGF


Tak był HGF i cała głowica została zrobiona na nowiuteńką od A do Z a dół został nie tknięty...

Nic rozbierzemy dół, zmienimy pierścienie i przy okazji zobaczymy wał, panewki

Auto samo w sobie zbiera sie bardzo dobrze, moc odpowiednia, kopyto na każdym biegu jest super, Elastyczność również

Panowie dzięki za wypowiedzi!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 19:37   

kolin napisał/a:
Auto samo w sobie zbiera sie bardzo dobrze, moc odpowiednia, kopyto na każdym biegu jest super, Elastyczność również

To mnie utwierdza w mojej diagnozie... Kiedyś (naście lat temu...) robiłem koledze BMkę 3-kę coś około 81' produkcja "na nówkę". W czasie kiedy lakiernik bawił się z budą zwaliłem głowicę i zająłem się "gumkami" i docieraniem zaworów. Dół po zalaniu naftą trzymał całą noc szczelność więc uznałem, że jest OK. Po złożeniu auta i odpaleniu wszystko było pięknie tylko ten olej :( Dymił nawet na niebiesko jak zdrowo w du...e dostał. Wymiana samych pierścieni (na dorabiane zresztą) załatwiła sprawę oleju.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 11:39   

Dzisiaj rano dziada odpaliliśmy i na zimnym troszkę przy gazówki to kopcił jak z komina...na fioletowo, czarno... ewidentnie pierścienie nie trzymają, jak nim trochę pośmigaliśmy na rozgrzanym zero dymu nawet przy odcięciu... nic w weekend to rozbierzemy mam nadzieje, że będzie co ratować
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
jaka maksymalna dopuszczalna róźnica obwodu kół
spider666 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Pią Sty 30, 2009 09:03
spider666
Brak nowych postów [wszystkie] T4 testbook ?
plemaster Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Czw Lip 07, 2011 20:17
des
Brak nowych postów [wszystkie] Modifikator plus
Darulek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Paź 05, 2010 19:37
liberoy
Brak nowych postów [wszystkie] A może tak bez T4?
lamer Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Sro Lip 09, 2008 07:00
rolando
Brak nowych postów [wszystkie R ] Diagnostyka 4 ALL
tomaszo81 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Pią Lip 31, 2009 09:17
TomC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink