Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] W jaki sposób wymienić pasek wieloklinowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] W jaki sposób wymienić pasek wieloklinowy
Autor Wiadomość
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 20:21   [R75] W jaki sposób wymienić pasek wieloklinowy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Moj problem dotyczy paska wieloklinowego do napędu: pompy wspomagania, alternatora, pompy układu chłodzenia..., Nie wiem dokładnie jak się do tego zabrać, jaki element poluzować żeby zdjąć stary pasek i następnie założeyć nowy.
Prosiłbym o pomoc :roll: - może jakaś instrukcja krok po kroku jak to wykonać
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 00:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 02, 2008 20:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 20:58   

prosz:
http://www.roverki.wienia...e/RAVE_nowy.iso
bardzo dobra instrukcja krok po kroku i z obrazkami :cool:
tylko trzeba cofnać czas w komputerze do 2002 roku
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 21:51   

niestety mnie także czeka wymiana paska wielorowkowego , ściaganie tak dużego pliku (560 mb) jak Rave przy moim badziewnym łączu z neostrady zajmie pewnie całą noc :twisted: .

podpowie ktoś jak do tego się zabrać (do wymiany paska oczywiście :) )?
ma ktoś jakiś rysunek jak jest oplecony pasek na poszczególnych kółkach? jest ich mnóstwo i szkoda później czasu na główkowanie.
gdzie znajduje się napinacz, jak się go luzuje ?


z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 22:06   

Tam są dwa paski. Niech jeszcze może ktoś się wypowie, czy przy wymianie pasków nie warto wymienić rolek prowadzących i napinających - w sumie trzy są.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 08:22   

dwa paski???

oj chyba jest jeden, jestem prawie tego pewien i bardzo długi - dane z katalogu, ma on ok. 2 metrów.


pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 08:32   

rolando napisał/a:
bardzo długi - dane z katalogu, ma on ok. 2 metrów
- tak. Drugi natomiast jest dla odmiany bardzo krótki. Niedawno to miałem wymieniane. Jeden pasek i rolki się szukają w dziale klimatyzacja, drugi chyba w alternatorze/układzie elektrycznym.
Obydwa miałem w rękach. Co do sposobu ułożenia - nie pamiętam, od dołu nie było też zbyt dużo widać.

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 09:36 ]
piochu1 napisał/a:
jaki element poluzować
- mechanik odkręcał wyłącznie rolki, bo były wymieniane. Bez wymiany rolek to chyba wystarczy poluzować rolki napinające. Wymieniał od dołu po odkręceniu osłony silnika. Dostęp jest dosyć uciążliwy, a przynajmniej jako amator tak to oceniam.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 08:43   

henryk_w napisał/a:
rolando napisał/a:
bardzo długi - dane z katalogu, ma on ok. 2 metrów
- tak. Drugi natomiast jest dla odmiany bardzo krótki. Niedawno to miałem wymieniane. Jeden pasek i rolki się szukają w dziale klimatyzacja, drugi chyba w alternatorze/układzie elektrycznym.
Obydwa miałem w rękach. Co do sposobu ułożenia - nie pamiętam, od dołu nie było też zbyt dużo widać.

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 09:36 ]
piochu1 napisał/a:
jaki element poluzować
- mechanik odkręcał wyłącznie rolki, bo były wymieniane. Bez wymiany rolek to chyba wystarczy poluzować rolki napinające. Wymieniał od dołu po odkręceniu osłony silnika. Dostęp jest dosyć uciążliwy, a przynajmniej jako amator tak to oceniam.


no to mnie oświciłeś :) dwa paski, patrzyłem się tam jak sroka w gnat i nie widziałem ich aż dwóch :rotfl:
no ale skoro juz to naprawiałeś to zapewne tak właśnie jest. wymieniałeś dwa paski ??

ja u siebie żadnych rolek wymieniać nie będę, tylko pasek który zaczyna się strzępić, więc lepiej podjąć działania zanim się zrewie całkiem.

ile zapłaciłeś mechanikowi za wymianę ?? wiem, widziałem, dostęp jest kiepski (ciasno i mało miejsca do przeplecenia nowego paska) i jeśli taka robota będzie dość tania to nie zabieram sie za to z lenistwa :mrgreen: wolę zlecić komuś i niech się męczy :)

pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 09:29   

sTERYD napisał/a:
prosz:
http://www.roverki.wienia...e/RAVE_nowy.iso
bardzo dobra instrukcja krok po kroku i z obrazkami :cool:
tylko trzeba cofnać czas w komputerze do 2002 roku


sTERYD dzieki ściągnąłem ale nie mogę otworzyć :cry:

Oddam chyba moje autko w ręce mechanika koszt wymiany to 40-50 robocizny :roll: , mało to to nie jest ale dojście do paska faktycznie ciężkie, miałem już samochód na kanale i zdjąłem osłone silnika jak popatrzyłem na układ paska i na to jak się wije po tych kołach pasowych to się tylko uśmiechnąłem - tym bardziej że nie wiedziałem otym że należy poluźnić tylko rolki napinające - szukałem napinacza gdzieś przy alternatorze lub pompie wspomagania :oops:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 09:34   

wypal sobie na płytę, bo to jest obraz, chyba że się niedociagnął... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 09:34   

sTERYD napisał/a:
prosz:
http://www.roverki.wienia...e/RAVE_nowy.iso
bardzo dobra instrukcja krok po kroku i z obrazkami :cool:
tylko trzeba cofnać czas w komputerze do 2002 roku


sTERYD,
zapodam sobie dzisiaj ściąganie tego pliku na noc, jak go później odpalić by wszysko śmigało ?? ? czy cofamy jedynie datę powiedzmy na 01.01.2002 ?? i to wystarczy ??

pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
2mk2 



Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: Zagłębie



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 09:35   

Nie możesz otworzyć, bo to jest obraz płyty. Musisz wypalić w NERO lub jakimkolwiek innym programie do nagrywania CD. Tylko nie jako dane a jako OBRAZ :mrgreen:

pozdrawiam
2mk2
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 03, 2008 09:45   

2mk2 napisał/a:
Nie możesz otworzyć, bo to jest obraz płyty. Musisz wypalić w NERO lub jakimkolwiek innym programie do nagrywania CD. Tylko nie jako dane a jako OBRAZ :mrgreen:

pozdrawiam
2mk2

Niekoniecznie - wystarczy podmontować w DaemonTools.
to raz, dwa :
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 10:15   

rolando napisał/a:
nie widziałem ich aż dwóch
- ja też, pojechałem na wymianę z jednym bo tyle wyszukałem w RAVE. Drugi pasek wraz z rolką "urodził się na miejscu", ale na szczęście był niedawno wymieniany.
Ja chciałem wymieniać głównie rolki bo zaczynały mocniej szumieć. To są części wymienne. Lepiej żeby je zobaczył/posłuchał mechanik, szczególnie jak mówisz, że pasek masz postrzępiony - jakiś powód musi być. Zużyta rolka może się zblokować nawet podczas jazdy: zerwany pasek+koniec jazdy.
Co do ceny - moja jest niereprezentatywna - prywatna promocja.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 10:17   

Dzięki argail te dwa zdjęcia dają mi już pogląd na to co należy zrobić - bynajmniej tak mi się wydaje. Ale teraz sam i tak nie zdąże zrobić bo dziś i jutro nie mam dostępu do kanału , wsobotę na weselicho jadę, niedziela poprawiny a w poniedziałek nad morze do Mielna jadę. Następnym razem sam się z nim pobawię.
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 14:18   

henryk_w napisał/a:
Lepiej żeby je zobaczył/posłuchał mechanik, szczególnie jak mówisz, że pasek masz postrzępiony - jakiś powód musi być.


roleczki raczej wszystkie sa dobre, nic nie szumią, a strzepienie paska jest chyba tylko i wyłacznie z mojej winy, kiedyś coś grzebałem w jego okolicy i z tego co dobrze pamiętam delikanie uszkodził sie ona na rancie, dalej poszło już samo i obecnie posiadam 3/4 jego szerokości.

będę kombinował sam, jeśłi uznam, że lepiej zapłacić i mieć problem z głowy to tak też zrobię.

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 10:59 ]
może ktoś z tego skorzysta:


pasek wymieniałem sam, robota prosta jak 2 X 2. nie ma się czego bać i zbędnie wydawać kasę na mechanika, wystarczy jedynie lekko wygięty klucz oczkowy 24 do napinacza i śrubowkręt do zdjęcia osłony pod silnikiem. ja u siebie miałem to prawie jak na talerzu (zdemontowany miałem cały przód do wentylatora) więc osłony nie demntowałem.
wg mnie standardowa robota ze zejmowaniem osłon nie powinna zająć więcej niż pół godziny, sama wymiana paska 10 minut.

róbcie sami, nie ma się czego bać, tylko trzeba wiedzieć jak prawidłowo założyć pasek, foto powyżej zamieszczone przez argail'a

powodzenia
_________________
PZDR.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pasek wieloklinowy-wymiana
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Lis 02, 2017 07:26
Dziadek
Brak nowych postów [R75] Jak wymienić pasek rozrządu - ładny filmik :)
PHJOWI Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 05, 2008 12:30
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Sposób na progi
kurtz Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Lip 20, 2017 08:56
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Jak w najprostszy sposób zwiekszyć moc ?
GRPac Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 17, 2017 14:21
dj_darco
Brak nowych postów [Tarczobęben sposób na wyjęcie go??]
Arkadio89 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Cze 11, 2017 21:39
mocu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink