Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lip 06, 2008 21:29 [R100] Zdejmowanie skrzyni R65
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Postanowilem zalozyc nowy temat, moze bedzie on pomocny innym uzytkownika ktorzy beda chcieli tak jak ja sami w domowym zaciszu zdjac skrzynie biegow.
Na co trzeba uwazac? Napewno trzeba zlac olej, wyjac aku, odkrecic dolot, odczepic sprzeglo, podniesc samochod tak zeby mozna bylo zdjac kola. Teraz najwazniejsze. STERYD pisal z enie trzeba odkrecac piast, jesli dam rade zdjac dolny wahacz ze zwrotnicy. Jesli to zdejme, jak ciezko jest odczepic pol osie, moge tam cos zepsuc? Iloma srubami jest przykrecona skrzynia, tak zeby odkrecajac ja do kreszty samochodu, skrzynia sie nie rozleciala na kawalki? Na skrzyni sa sruby o lebkach 10mm i z tego co pamietam 15mm, tymi wiekszymi jest ona skrecona do fury ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 00:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 06, 2008 21:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
widzisz, przy kontynuacji tamtego wątku dopisał się Tomi_114, który wyjaśnił sporo
moja propozycja wykręcenia dolnego sworznia zwrotnicy wynika ze słabej (o ile w ogóle ) znajomości zawieszenie R100
Jednak warto trzymać się jednego wątku
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Postanowilem zalozyc nowy temat, moze bedzie on pomocny innym uzytkownika ktorzy beda chcieli tak jak ja sami w domowym zaciszu zdjac skrzynie biegow.
Na co trzeba uwazac? Napewno trzeba zlac olej, wyjac aku, odkrecic dolot, odczepic sprzeglo, podniesc samochod tak zeby mozna bylo zdjac kola. Teraz najwazniejsze. STERYD pisal z enie trzeba odkrecac piast, jesli dam rade zdjac dolny wahacz ze zwrotnicy. Jesli to zdejme, jak ciezko jest odczepic pol osie, moge tam cos zepsuc? Iloma srubami jest przykrecona skrzynia, tak zeby odkrecajac ja do kreszty samochodu, skrzynia sie nie rozleciala na kawalki? Na skrzyni sa sruby o lebkach 10mm i z tego co pamietam 15mm, tymi wiekszymi jest ona skrecona do fury ?
1. Jeśli chcesz wyjąć półosie to odkręcasz śruby 32mm mocujace półoś do piasty.
2. Podnosisz auto i kluczem 17mm odkręcasz korek spustowy skrzyni i spuszczasz olej.
3. Ściągasz przednie koła.
4. Odkręcasz śrubę mocującą wahacz górny (ten od poduszki) z sworzniem prowadzącym piasty.
5. Jeśli nie chcesz spuszczać płynu z zawieszenia to wahacz najlepiej podnieść za pomocą długiej rury wkładając ją pod wahacz i opierając na podłużnicy sanek . Najlepiej w dwie osoby.
6. Jak odchylisz piasty wyciągasz przegub z piasty, podwarzasz przegub wewnętrzny i wyciągasz półosie.
7. Możesz teraz złożyć piasty i założyć koła.
8. Pod maską. Odkręcasz całe mocowanie aku, dolot, kabelki itp itd - wszystko co nad skrzynia.
9. Odpinasz linkę sprzęgła, 2 łączniki od wodzików lewarka, czujnik wstecznego, linke prędkościomierza, oraz przewody rozrusznika,
10. Podwieś silnik na podnośniku lub podstaw ale to jest troche niepewne. Najlepiej na żurawiu warsztatowym powiesić silnik.
11. Stojąc przed autem po prawej stronie widac ramię sanek na którym przykręcona jest poduszka skrzyni. Skoro masz już podwieszony silnik możesz odkręcić poduszkę i musisz koniecznie odkręcić łapę bo ona nie wypuści Ci skrzyni.
12. Później odkręcasz skrzynie od silnika. 3 śruby 17mm, jedna 19mm i od spodu 3 x 13mm + blaszki na śrubki 8mm.
13. Jak jest odkręcona powinna sama zejśc bez problemu.
14. Wsuwasz ja w prawo (stojąc przed autem)
15. I wyciągasz do góry.
16. Majac skrzynie na wierzchu sprawdź korek wlewowy bo czasem lubi sie nie chcieć odkręcić
17. Składamy w odwrotnej kolejności i pamiętamy o oleju
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 09:03
Dzieki T Chyba z podwieszeniem silniak bede musial pomyslec, bo nie mam jak tego zrobic On nie moze sobie wisiec na tym na czym bedzie jeszcze przykrecony ? Ewentualnie mozna go przytrzymac lewarkiem od spodu jakos? Chyba ze podstawie stojaki i sztange i do tego przyczepie silnik
Co do wypieciadolnego wahacza jeszcze. Sachar mowil zebym polozyl na nim jakis pret, zablokowal o podwozie i na drugim koncu niech ktos stanie a ja bede pukal mlotkiem w wahacz, wtedy powinien zejsc. Takie cos da rade ?
W INNYM TEMACIE TO NAPISAL TOMI_114 ( chodzi o sruby ktore trzymaja cala skrzynie b )
(1) z przodu silnika klucz 17mm obok rozrusznika,
(2) ok 15cm wyżej od poz (1) w góre kolejna na klucz 17mm
(3) kolejna 10cm dalej jak sie nie myle klucz 19mm
(4) kolejan ok 10cm dalej klucz 17mm
Reszta jest pod silnikiem na połączeniu - Skoro masz 1.8 to powienienes mieć aluminiową miskę wiec tam jest ztcp 3 śrubki na klucz 13mm.
Jeszcze musisz poodkręcać z przodu tą blasze z przodu silnika która zabezpiecza żeby nic sie nie dostało do koła sprzęgła.
Zanim zaczniesz to silnik podwieś. lub oprzyj go na podnośniku. Żeby wyciągnąć skrzynię to musisz odkręcić prawe ram ie sanem na którym wisi skrzynia.
Narazie udalo sie przygotowac dostep od gory, odkrecic sruby z piast, wyjac sworzen gornego wahacza. Teraz moje pytanie. Jak wyjme pol os od strony zwrotnicy ? Czy samo odkrecenie tej sruby 32mm juz cos da, czy musze cos dalej odkrecic ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum