Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stracił moc, zgasł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stracił moc, zgasł

Przyczyna -> zawór EGR
Autor Wiadomość
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



  Wysłany: Pon Lip 07, 2008 21:43   [R75] Stracił moc, zgasł
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Panowie pomóżcie,


Dzisiaj mój R jechał i nagle stracił moc, zgasł. Po kilku próbach udało się go odpalić jednakże silnik nie wchodził na obroty, nie ma mocy, szarpie i gaśnie. Objaw jakby nie dostawał paliwa, ale to raczej bym wykluczył - pompa chodzi paliwo płynie.

Co to może być, w czym tkwi problem ?? ?

Podłączałem go pod program BMW CARSOF i wyłapał błąd:
1E00 CAN – BUS reception from ASC disturbed

co to oznacza ?

poszukałem na forum, czyżby okazało się że nagle zdechł czujnik położenia wałka rozrządu ?? ?
czy jak jest walnięty i go schłodzimy to auto odpali ?? ?
_________________
PZDR.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 23:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 07, 2008 21:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 22:47   

odłącz przepływke i podziel się uwagami
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 22:53   

Witam.
Walcze właśnie z podobnym problemem tylko mój miał wcześniej objawy że odpalał i po chwili gasł odpalał ponownie ale bardzo ciężko a jak odpalił to mocy nie tracił i tak trwało kilka dni z tym że niekiedy odpalał normalnie aż w końcu już w ogóle nie odpalał, próbowałem mrozić czujnik położenia wałka rozrządu i nic nie pomogło. Właśnie wieczorem założyłem drugi i za pierwszym razem nie odpalił więc odczekałem jeszcze z 15 min i ponownie pokręciłem odpalił po dłuższym kręceniu tak jakby bez mocy i po chwili zaskoczył. Teraz odpala ale nie jestem pewien czy to było to, zobaczymy jutro. Tam jest jeszcze jeden czujnik "czujnik położenia wału korbowego" i objawy są podobno takie same.
A u ciebie nic wcześniej się nie działo??
Co do tych kodów to nie wiem, ale chyba najlepiej go podłączyć do Testbook T4 bo w inne to nie całkiem można wierzyć a może znasz kogoś kto ma takie auto i użyczy ci taki czujnik na chwilę. Myśle że to chyba nie czujnik tylko coś innego a może przepływomierz. Ale najlepiej niech się ktoś wypowie co się na tym zna.
Pozdrawiam i życze cierpliwości bo ja jej nie mam :bezradny:
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 23:07   

rolando napisał/a:
czyżby okazało się że nagle zdechł czujnik położenia wałka rozrządu
- na pewno nie. Ten czujnik ma znaczenie wyłącznie przy zapalaniu silnika.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 07:40   

PHJOWI napisał/a:
odłącz przepływke i podziel się uwagami


przepływkę odłączałem, niestety nie zmieniło to stanu rzeczy, samochód nie chciał odpalić, a jak już zaskoczył to i tak miał takie same objawy jak przedtem, delikatnie także chłodziłem czujnik położenia wałka rozrządu (powietrze z kompresora), po tym zabiegu także żadnych zmian.

w czym tkwi problem ?? samochód jest mi/żonie niezbędny a stoi w garażu i "kwitnie" :(

dodam, że do wczoraj wszystko było OK, nagle podczas jazdy (chyba był to 3 lub 4 bieg)stracił moc i dupa
_________________
PZDR.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 08:35   

mógł strzelić wtryskiwacz
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 08:49   

tak nagle ?? ? wykluczyć nie można, ale tego raczej bym nie obstawiał.

rozmawiałem z przemo i doradził mi sprawdzić trzy rzeczy:
pompę paliwa przy aku
czujnik ciśnienia paliwa na rurze przy aku
przekaźnik

jeszcze jakieś inne sugestie ?? ?


dzieki za każdą podpowiedź

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 08:50 ]
PHJOWI napisał/a:
mógł strzelić wtryskiwacz

ew. który, jak to zlokalizować i swtierdzić że to właśnie on ?? czy mówi Ci coś ten komunikat z CARSOFT ??

myślę, ze nie ma to nic wspólnego, ale dodam, ze w sobotę uruchomiłem klimę.
_________________
PZDR.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 23:53   

podbijam temat, Koledzy moze Ktos pomoze????????? a tak z glupia frant, przekaznik pompy paliwa??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 00:31   

Znalazłem w skorowidzie skrótów RAVE:
ASC - Anti-shunt Control
Nie wiem co to jest. Jeżeli w komunikacie o to chodzi to:
z ASC zakłócona transmisja (reception disturbed) po magistrali CAN-BUS
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 01:09   

Kontrola trakcji.

Przepustnica jest sterowana elektronicznie. Szukaj w jej okolicy, ewentualnie w tym, co nią steruje.

ASC (Anti-shunt Control) odejmuje gaz jak koła zaczynają wpadać w poślizg.
Nie świeci Ci przypadkiem ABS ?

Z oryginału:
"An additional refinement for the powertrain is an electronic throttle, which incorporates Anti-Shunt Control (ASC). This basically smooths out the action of the throttle so that sudden inputs don't produce the drivetrain shunt(...)"

Co do szukania przekaźnika, to owszem... na początek sprawdź jak jest zasilany moduł ASC, być może z przekaźnika głównego...

Niestety ja nie posiadam RAVE do tego modelu...
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 08:06   

Markzo napisał/a:
podbijam temat, Koledzy moze Ktos pomoze????????? a tak z glupia frant, przekaznik pompy paliwa??


paliwo: płynie, obie pompy (ta w baku i ta przy aku) pracują

[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:07 ]
henryk_w napisał/a:
Znalazłem w skorowidzie skrótów RAVE:
ASC - Anti-shunt Control
Nie wiem co to jest. Jeżeli w komunikacie o to chodzi to:
z ASC zakłócona transmisja (reception disturbed) po magistrali CAN-BUS

tam gdzie byłem na diagnostyce także powiedzieli mi coś podobnego, ale nie umieją zlokalizować usterki :( . mają dziś grzebać, ale jaki będzie efekt ??

[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:11 ]
zippermann napisał/a:
Kontrola trakcji.

Przepustnica jest sterowana elektronicznie. Szukaj w jej okolicy, ewentualnie w tym, co nią steruje.

ASC (Anti-shunt Control) odejmuje gaz jak koła zaczynają wpadać w poślizg.
Nie świeci Ci przypadkiem ABS ?

Z oryginału:
"An additional refinement for the powertrain is an electronic throttle, which incorporates Anti-Shunt Control (ASC). This basically smooths out the action of the throttle so that sudden inputs don't produce the drivetrain shunt(...)"

Co do szukania przekaźnika, to owszem... na początek sprawdź jak jest zasilany moduł ASC, być może z przekaźnika głównego...

Niestety ja nie posiadam RAVE do tego modelu...


przepustnica: a jest takowa w dieslu ??
kontrola trakcji: moje auto nie ma tego bajeru.
ABS: nie zwróciłem uwagi, ale chyba jest OK i gaśnie

pomoże ktoś zlokalizowac ten przekaźnik?

PS. w sobotę myłem samochód i po otworzeniu maski zauważyłem, że w podszybiu jest pełno wody (znowu odpływy się zapchały :twisted: i zapewne komp został zalany :( do poniedziałku było OK. czyżby miało to cos z tym wszystkim wspólnego ?
_________________
PZDR.
Ostatnio zmieniony przez rolando Sro Lip 09, 2008 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 08:13   

odłącz przekażnik świec żarowych .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 08:20   

a który to ? zapewne pod maską, ale jak go zlokalizować ? i czy ten przekaźnik mógłby spowodować, ze gorący silnik stracił moc podczas jazdy ?

ROWAN miał trochę podobny przypadek, no jemu gasł motor, powyżej 3000rpm, okazał sie padnięty zawór wysokiego ciśnienia. czy u mnie także to może być on ? czy to ten przy pompie wtryskowej ?
_________________
PZDR.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 11:45   

rolando, teraz to już każda usterka związana z gaśnięciem i długim odpalaniem może być związana z zaworem, wiem z własnego doświadczenia :wink: Wykręć go przedmuchaj kompresorem załóż i spróbuj odpalić. Najlepiej byłoby gdybyś miał drugi zawór. :/ Bo z twoich objawów wynika, ze to może być to. Mój wujek przy 406 HDI jak wracał w niedzielę z Gdańska miał identyczny przypadek i właśnie padł zawór. Tylko on też miał zapasowy bo sobie z Anglii przywiózł. A to wszystko wina paliwa jakie mamy w Polsce, wszyscy tak mówią.
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:45   

ROWAN,

a łatwo go wykręcić??? jaki klucz jest potrzebnyu?? patrzyłem wstępnie to dostęp niestety nie jest za ciekawy :( . dochodzi do niego wtyczka dwupinowa ?? sam zawór jest na pompie, stojąc prodzem do samodu to jej prawej stronie ??

wystarczy tylko przedmuchanie ?
_________________
PZDR.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:56   

PHJOWI napisał/a:
odłącz przekażnik świec żarowych

rolando napisał/a:
a który to ? zapewne pod maską, ale jak go zlokalizować ?
- blisko ECU i filtra kabinowego/pyłkowego. Takie białe/kremowe pudełko ok. 10x5x3 cm. Dochodzi kostka + czarny kabel chyba masy przykręcany osobno.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:58   

henryk_w napisał/a:
- blisko ECU i filtra kabinowego/pyłkowego. Takie białe/kremowe pudełko ok. 10x5x3 cm. Dochodzi kostka + czarny kabel chyba masy przykręcany osobno.


czyli w podszybiu pod kratką ?? ?

i czy ten przekaźnik moze mieć wpływ na to, ze silnik nagle stracił moc ? wydaje mi się to trochę dziwne.
_________________
PZDR.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 14:11   

rolando napisał/a:
czyli w podszybiu pod kratką ?
- tak.
rolando napisał/a:
czy ten przekaźnik moze mieć wpływ na to, ze silnik nagle stracił moc ?
- nie wiem, nie moja diagnoza. Na pewno natomiast zmoczenie ECU może powodować różne dziwne rzeczy.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 14:17   

henryk_w napisał/a:
Na pewno natomiast zmoczenie ECU może powodować różne dziwne rzeczy.


co do zmoczenia, w sobotę myłem samochód po otworzeniu maski podszybie byłó prawie pełne wody, znowu pieprzony odpływ się zapchał. no ale przetkałem woda zleciała, sobota, niedziela i prawie cały ponidziałek auto śmigało, nagle na wieczór coś go zabolało i boli do dziś :(
_________________
PZDR.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 07:54   

Tak to ten zawór w pompie z wtyczką. Trzeba zdjąć kolektor. Jest przykręcany dwoma śrubami trox.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Roverek stracił moc
kowart1971 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Wrz 15, 2009 18:43
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R 75] strasznie kopci i stracił moc
ppawulon1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 15, 2012 19:53
apples
Brak nowych postów [R75]zgasł i nie odpala.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 06, 2021 11:33
0L0
Brak nowych postów [R75] Jechał i zgasł
Spali75 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lis 23, 2009 19:47
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Zgasł i już nie odpalił.....
SASOL Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 18, 2009 20:46
Zukowaty



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink