Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Swap 2.0 na 2.5
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Swap 2.0 na 2.5
Autor Wiadomość
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 10:39   [R75] Swap 2.0 na 2.5
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam!
Wiecie juz ze umarla mi jednostka mocy w moim 75 :beczy: ...Poniose mniej wiecej rowne koszta kupujac silnik a naprawiajac ten wiec moje pytanie: jakie sa problemy z wlozeniem 2.5 zamiast 2.0.Sa to niby te same silniki tylko pewnie sterowanie bedzie sie odrobine roznilo(np.dawki paliwa,mapa wtryskow) ale to mozna przeciez sterownik tez zmieni.Robil takie cos ktos z Was?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 02:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 08, 2008 10:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 11:01   

Zukowaty, sprawdź w EPC, czy są inne numery wtryskiwaczy.
Jeżeli nie, to podejrzewam, że wystarczy przełożyć sam silnik (bez komputera nawet).

Czy ktoś inny (PHJOWI) ma doświadczenie w tej kwestii?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 11:52   

piter34 a powiedz mi jak to sprawdzic? Na T4 czy sa gdzies wypisane?Mysle ze powinno byc to samo,w koncu tylko 25KM roznicy...
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:08   

Zukowaty napisał/a:
piter34 a powiedz mi jak to sprawdzic?

Sprawdź w EPC.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 16:17   

Dowiedzialem sie dzis od kolesia co rozbiera angliki ze 2.5 ma inne wtryski i inny dol.Ciekawe czy cos pozmieniali na zawieszeniu zeby weszlo czy tylko flaki sa inne i komp.Musial bym tez zalozyc kolektor z VISem z 2,0 i nie wiem czy podejdzie
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Sro Lip 09, 2008 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 17:22   

Możesz przekładać bez problemu ani wtryskiwaczy ani sterownika silnika nie musisz zmieniać będzie gadał normalnie.Kolektor jest ten sam wtryskiwacze się nieznacznie różnią ale motor będzie pracował normalnie.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 17:50   

Zukowaty, już masz konkretną odpowiedź od speca-praktyka (przemo285). Zabieraj się do roboty i informuj o postępach :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 18:01   

Dzieki Przemo i Tobie Piter oczywiscie tez.Jak tylko wroce do kraju bo za tydzien po robocie zaczynam urlop to zabieram sie za wytarganie silnika i wrzuce foty co tam umarlo,dlaczego umarlo i jak z ta Przekladka w realu wyglada.Jak Przemo muwi ze pasuje to nie moze byc inaczej :P Jeszcze raz dzieki
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
fjl 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: szczecin



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 22:37   

Witam
Podłączam się pod ten temat bo chciałbym zrobic to samo.
Ponieważ trzeci raz poszła mi uszczelka pod głowicą i mechanik stwierdził że silnik jest przegrzany nie będę go już naprawiał.
Rozumiem że można założyć silnik 2,5 w zamian za 2.0.
W związku z tym mam parę pytań:
-na allegro sprzedają gołe silniki, czy osprzęt od 2.0 będzie pasował do 2,5?
-wiem, że różnią sie automatyczne skrzynie biegów, czy skrzynia od 2.0 będzie dobrze pracowała z silnikiem 2,5?
-czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócic uwagę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 08:51   

fjl napisał/a:
-na allegro sprzedają gołe silniki, czy osprzęt od 2.0 będzie pasował do 2,5?

na 99% wszystko spasuje.
fjl napisał/a:
-wiem, że różnią sie automatyczne skrzynie biegów, czy skrzynia od 2.0 będzie dobrze pracowała z silnikiem 2,5?

działać pewnie bedzie tak samo, tylko bedzie inne przelozenie glowne.

fjl napisał/a:
-czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócic uwagę?

kupuj motor, ktory mozesz sprawdzic jeszcze przed wyciągnieciem z auta, zebys padła jakiegos nie kupił :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
fjl 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: szczecin



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 10:05   

Dzięki za odpowiedź.
Tak, tylko że większość silników oferowanych na Allegro jest już wymontowanych a do najbliższego mam 300km.
Czyli na wszelkie gwarancje jakie dają sprzedawcy nie ma co liczyć?
Czy to inne przełożenie główne będzie miało jakiś wpływ na żywotność skrzyni?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 10:41   

fjl napisał/a:
Czyli na wszelkie gwarancje jakie dają sprzedawcy nie ma co liczyć?

jak CI ją da na piśmie i nie będzie krętaczyl, to powinno byc ok ;)
fjl napisał/a:
Czy to inne przełożenie główne będzie miało jakiś wpływ na żywotność skrzyni?

na zywotnosc nie, natomiast na przyspieszenie i predkosci na poszczegolnych biegach juz tak. Trzeba porownac przelozenia w obu skrzyniach :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
fjl 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: szczecin



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 11:52   

Oby tylko dobrze zmieniała biegi.
Dzwoniłem do jednego sprzedawcy i powiedział mi że, nie jest pewny czy sterownik silnika od 2.0 będzie pasować,( Przemo285 napisał że sterownik pasuje), więc może chciał mi sprzedać jeszcze sterownik.
Silnik jest jeszcze w aucie podobno ma 58000mil przebiegu, nie ma jak tego sprawdzić.
Zastanawiam się czy jak ja tam pojadę(300km) będę w stanie sprawdzić ten silnik na oko,bez żadnych przyrządów.
Mój przegrzany i z pękniętą uszczelką pracuje dla mnie bardzo dobrze,dopiero jak się nim trochę pojeździ to puchną przewody.
Pewnie zdam się na tą pisemną gwarancję.
Sprzedawca na 1927 komentarzy ma 18 negatywów.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 13:23   

sterownik spasuje, auto bedzie dzialac, jednak dobrze byloby pojechac pod Testbooka i wgrac mu nowe mapy od 2,5, wtedy powinno mu troche powera dodac...

Sam motor obejzyj z zewnatrz pod kątem wycieków, obejzyj pod korkiem oleju czy nie ma majonezu, to samo na bagnecie, jak wygladaja wszelkie uszczelki i oringi... i modl sie, zeby nie byl to trup ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
fjl 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: szczecin



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 13:42   

Tak się zastanawiam że skoro taka wymiana ma mnie kosztować ponad 5000 i muszę liczyć na szczęście,to może za tą kwotę wyremontuję stary silnik.
Co o tym myślisz?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 14:00   

Przerabiał ten temat żukowaty... czy warto? sam nie wiem, ja wyremontowałem motor hondy i nowy właściciel go zabił :/ jeśli pewny motor to chyba bym jednak kupił...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
fjl 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: szczecin



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 20:35   

Pewnie masz rację, będę szukał dobrego motoru.
Dzięki.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 21:24   

a ja bym remontował, Zukowaty miał dopiero dobry silnik jak ten drugi kupiony wyremontował
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
fjl 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: szczecin



Wysłany: Nie Lut 26, 2012 11:39   

Dość długo się zastanawiałem nad remontem ale fakt że, trzy razy poszła uszczelka pod głowicą świadczy o tym że, coś jest nie tak z tym silnikiem lub głowicami i po remoncie wcale nie musi być O.K.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 12:06   

zacznijmy od tego, ze dobrze zrobić remont trzeba umieć. Najlepiej byloby to zrobić samemu z książką w ręce. Bo dziś o dobrego mechanika bardzo trudno, sam się o tym niestety boleśnie przekonałem, bo niby wieloletni znajomy mojego taty, mechanik na prawde porządny a niedokręcił głowicy, uszczelke odwrotnie zalozyl, a ja musialem robic drugi raz remont... wpakowałem 3tys w motor ktory mozna kupic za 1tys... Co fabryka to fabryka.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Swap z 1.8 na 1.8 T
gabriel1993 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Lis 17, 2016 22:48
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Swap 1.8 na 2.0
Marcin84 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lut 11, 2016 00:06
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Wrz 30, 2012 08:39
mateokrzyku
Brak nowych postów [MG ZT -T 190] SWAP hamulce tył - wymiana na większe
melo102 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Wrz 18, 2021 10:44
tomi_zog
Brak nowych postów [R75] Swap 2l na mg zt 2.5 - duze spalanie 17L/100km
dzieju Rover serii 75, MG ZT 31 Sro Lip 22, 2015 12:03
dzieju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink