Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 16V] Pękające węże chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 16V] Pękające węże chłodzenia
Autor Wiadomość
pruzky 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Bielsk Podlaski



  Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:03   [R214 16V] Pękające węże chłodzenia

Witam,
Mógłbym się przedstawić jako szczęśliwy posiadacz Rovera 214 16 V , którego kupiłem kilka miesięcy temu, gdyby nie następujący problem:
Roverka kupiłem za niewielkie pieniądze z walniętą uszczelką pod głowicą. Uszczelkę zrobiłem u dobrego, znajomego mechanika, wymieniłem tez rozrząd. Ale od początku zdziwiło mnie to, ze silnik bardzo szybko sie nagrzewa i chociaż wskaźnik temp. jest tam gdzie być powinien (lekko poniżej polowy) to temp. silnika wydaje sie być za wysoka. Co więcej zaczęły mi notorycznie pękać węże doprowadzające płyn z chłodnicy. Najpierw strzelił mi ten gruby co idzie z góry chłodnicy , jakieś 3 tygodnie temu stojąc w korku w Mińsku Mazowieckim walnął mi kolejny. Kilka dni temu w Warszawie , znowu w korku, ten sam co na początku. Nowy wąż już zamówiłem, pytanie, co może być przyczyną?? Czy tylko to, ze węże były stare, czy też wpływ na to z jaką łatwością pękają może mieć tez to, ze silnik grzeje sie bardziej niż powinien?? Oba pękły w tym samym miejscu, przy wlocie do silnika.
Jeśli ktoś miał podobne problemy, proszę o rade

Pozdrawiam
pruzky
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 15:17   

Powiem Ci tak. U mnie przegrzewa sie sielnik co druga jazde, temp czasem przekracza 110st ( korki ) wtedy juz szuka miejsca zeby stanac gdzies. Raz tylko pekl mi waz, ale to dlatego ze od poaczatku byl na nim balon. Moze miales kiedys wlany jakis uszczelniacz do chlodnic i gdzies zrobil sie nagar i nie chce puszczac tyle plynu ile trzeba i dlatego pekaja ?
 
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 15:52   

witam
miałem podobny przypadek do Twojego, po zakupie samochodu pekl mi gorny waz, naprawilem go domowym sposobem i przez jakis czas bylo ok, nastepnie pekl mi inny rowniez naprawilem, i wkoncu pekl gorny w innym miejscu niez na poczatku, przyczyna byla uszczelka pod glowica, po rozgrzaniu samochodu weze twardnialy jak kamien i dlatego pekaly nie wytrzymywal cisnienia jakie bylo w ukladzie chlodzenia, po wymianie uszczelki i korka zbiornika wyrownawczego jest ok
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 16:05   

byc moze silnik jest zle odpowietrzony, sprawdz tez korek zbiorniczka wyrownaczego, ma puszczac powyzej 1 bara i wpuszczac powietrze z zewnatrz jesli wytworzy sie podcisnienie,
zaworek na odpowietrzeniu glowicy dziala ?? (taki cienki wezyk ktory przechodzi przez kolektor ssacy)
jaka procedure dokrecania glowicy zastosowal mechanik ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 19:02   

Jak miałem 214Si to węże mi pękały bo były "sparciałe" to znaczy przesączone olejem który zbierał mi się w zbiorniczku z płynem chłodzącym. Zakończyło się to wymianą silnika. Zmieniłem na 1.6 16V.
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 19:57   

Rozumiem, że temperatura nie rośnie nadmiernie a węże pękają?
Wg mnie możliwe przyczyny:
1. Korek - najprostsza (wątpliwa)
2. Źle zrobiona uszczelka po HGF (ma przedmuchy cylinder-układ chłodzenia)
3. Pęknięta głowica
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 21:16   

olej w płynie po HGFie też może "zmiekczyc " i oslabić węże, co też moze byc przyczyna póxniejszego ich pękania. Kruchy jadac do Zakopca też miał podobną przygodę. Sprawdziłbym też ten korek. koszty niewielkie, a często pomaga ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
wojciod 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 15:00   

lamer napisał/a:
Rozumiem, że temperatura nie rośnie nadmiernie a węże pękają?
Wg mnie możliwe przyczyny:

2. Źle zrobiona uszczelka po HGF (ma przedmuchy cylinder-układ chłodzenia)
3. Pęknięta głowica



Koledzy/Koleżanki
Jakie dodatkowe objawy występowały by przy 2 i 3?

Byłaby to poważna usterka i powinno się to w dość prosty sposób sprawdzić.
Dla 2 co2 w układzie?

pzdr W.
 
 
 
konrad99 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 68
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 22:23   

korek i jeszcze raz korek na conajmniej 90% !! weze moga byc oslabione po hgf ale nie na tyle zeby nie wytrzymac 1 bara.. stoisz w korku -> rosnie temp -> rosnie cisnienie ktore nie ma gdzie ujsc bo odpowiedzialny za to korek poprostu nie przepuszcza -> BUM! i nie masz weza i polowy plynu.. mi walnely dwa weze zanim nie wymienilem korka. niebezpieczne bo na pewno bardzo skutecznie przyspiesza kolejny HGF :sad: nie szukaj dluzej przyczyny tylko zamow na tomateam nowy korek (absolutnie nie jakis zaminnik ze sklepu!) potem w czasie stania w kolejnym korku, jak ci sie juz silniczek elegancko zagrzeje (co oczywiscie dzieki geniuszowi projektantow rovera - dlugo nie potrwa...), zjedz na bok, otworz maske i pomacaj weze. jesli beda w miare miekkie to klopot z glowy
 
 
pruzky 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Bielsk Podlaski



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 19:50   

Dziękuje wszystkim za rady, na poczcie czeka już na mnie nowy wąż chłodzenia,a doslownie przed chwilą zamówiłem nowy korek w tomateam. Dam znać, czy faktycznie to była wina korka za kilka dni, po wymianie. Dzieki raz jeszcze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216 97r LPG automat] Pękające węże
Emems Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Mar 20, 2010 20:32
Emems
Brak nowych postów [R214] Wąż układu chłodzenia
byku_guzio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lis 21, 2010 16:57
faecd
Brak nowych postów [R214] układ chłodzenia
Kemal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pią Cze 06, 2008 08:08
AndrewS
Brak nowych postów [R214] 97r problem z układem chłodzenia
themartino Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Czw Maj 08, 2008 13:39
adrian23
Brak nowych postów [R214] Układ chłodzenia lub elektryka
drw2al Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sob Wrz 19, 2009 01:12
gajerz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink