Kilka razy już na forum znalazłem wypowiedzi, że w tych silnikach zmiana biegów powinna się odbywać przy 3,4 tysiącach. Ale nie miałem cierpliwości tego szukać. A dziś natrafiłem na taki post kolegi tetryka:
http://forum.roverki.eu/v...12b94df1010a688
Więc jak to się ma do jazdy na wysokich biegach po mieście?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przemek_w, silniki serii K ciągną rozsądnie już od ok. 2,5-3krpm. Zmiana biegu powinna się odbywać w "rozsądnym" i uzależnionym od sytuacji na drodze przedziale obrotów.
Najważniejszy nie jest moment zmiany biegu tylko operowanie pedałem gazu.
Wpisz w google "ekonomiczna jazda" albo "ekojazda".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
To jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac?
Eee... Poniżej 2 tys. to ich nie należy trzymać i nie należy ostro przyspieszać na niskich obrotach (załóżmy, że poniżej 3 tys. obr.), ale 90% normalnych 4-cylindrowych silników benzynowych jest przystosowana do pracy w zakresie od około 1900-2000 obr/min do... odcięcia!!
A jeśli chodzi o jazdę ekonomiczną, to oczywiście trzeba utrzymywać silnik na najniższych obrotach, w których dobrze pracuje i nie należy ostro przyspieszać, więc nawet zakres 2-2,5 tys. obr. jest ok.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
o jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac?
jak chcesz bardzo szybko przyspieszyc to ciagniesz do 5500 obrotów na minute, a jak chcesz tylko utrzymać predkość to zmieniasz biegi przy 2500-3000
takie jest moje zdanie
ja niekiedy zmieniam bieg przy 2250 i po zmianie trzymam na 1750-2000, ale jak chce przyspieszyc gwałtownie to nie cisne pedału gazu do oporu, tylko najpierw redukuje na odpowiedni bieg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum