Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 74 Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 11:49
Ja ja robiłem u siebie oś przednią to wystarczyło odkręcić dwie śruby trzymające zacisk i dwie trzymające tarczę. Podejrzewam że tak samo będzie u Ciebie
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 12:59
Dolt napisał/a:
od zacisku masz dwie śruby od strony wewnętrznej na klucz 17 albo 15 już nie pamiętam. Nie sposób ich nie zauważyć
Dokładnie tak, są za czarnymi gumkami które zabezpieczają prowadnice zacisku. Musisz wsadzić tam głowę i zobaczysz jak to wygląda. Jak już odkręcisz zacisk to będziesz jeszcze musiał odkręcić "uchwyt" do którego mocuje się zacisk i wkłada się klocki(też 2 śruby). Dopiero wtedy ściągniesz tarcze
Wysłany: Nie Mar 20, 2011 11:04 [R 200, 97] wymiana tarcz hamulcowych re
Witam ja u sibie mam tak ze jedna tarcze wymienilem choc bylo ciezko bo wszystko bylo zapieczone ale ze strony pasazera po sciagnieciu zacisku i odkreceniu wszystkich śrub cos nadal trzyma tarcze. Czy jest mozliwe ze trzeba odkrecic ta wielka srobe chyba 32 ktora trzyma piaste
zeby dostac sie do tarczy trzeba zdjac zacisk = za tarcza, w nadkolu sa 4 sruby dwie od klockow dwie od calego jarzma zacisku - chyba 17. Po zdjeciu zacisku, nalezy odkrecic dwie sruby - krzyzak- ktore trzymaja tarcze. Moze byc ciezko, bo moga byc zapieczone.
Jezeli po zdjeciu wszystkich srub i srubek, to tarcza powinna zejsc, jezeli nie schodzi nalezy popukac w tarcze mlotkiem. Srodek od piasty nei ma nic wspolnego z tarcza ! wiec mloteczek i zbijamy delikatnie, zeby nie uszkodzic niczego
Powodzenia
PS. przypominam ze tloczek z tylu sie wkreca, bo ktos ostatnio na forum pisal, ze wcisnal troche
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Mar 20, 2011 12:12
DawidNB napisał/a:
arczi83,
ale ja tam niczego takiego nie widziałem, fakt zacisk jest skorodowany ale myślę że bym srubki zauważył
Śrubki są od tyłu zacisku
Tu widać dokładnie, bo widać miejsca mocowania. Musisz odkręcić najpierw zacisk (nr 1) potem jarzmo (nr 9).
Najpierw odkręcasz klocki (klucz 12 chyba), później dwie śruby żeby zdjąć zacisk (klucz 17 i młotek). Następnie wystarczy odkręcić dwie śrubki trzymające tarczę (śrubokręt krzyżak). Te śrubki mogą być bardzo zapieczone i dobrze wcześniej wyposażyć się w śrubokręt udarowy. Podczas wymiany w garażu podłóż zdjęte koło pod samochód, bo może spaść z podnośnika. Tłoczek z tyłu się wkręca, a nie wciska. Prowadnice zacisku (te z gumkami) są spiłowane i muszą wejść we wgłębienia w zacisku. Sprawa nie jest trudna jeżeli nie będzie problemu z odkręceniem. Przy okazji warto wyczyścić prowadnice i dać nowy specjalny smar do cylinderków. Same zaciski można (a nawet trzeba) wyczyścić, za pomocą wiertarki lub szczotki drucianej. Można je później pomalować farbą termoodporną albo hamerite. Blaszki przy klockach wyczyścisz drobnoziarnistym papierem ściernym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum