Wysłany: Wto Lip 29, 2008 20:10 [r 25 ] co to jest przeplywomierz ? ( temat )
Za mało powietrza
Co to jest przepływomierz? To niewielkie urządzenia, które mierzy ilość powietrza, pobieranego przez silnik. Jeśli jest uszkodzone, wtedy do motoru, dochodzi mniej powietrza i ten nie uzyskuje odpowiednich obrotów, a więc mocy. Dodatkowo silnik trudniej wchodzi na wyższe obroty, ale można nim jeździć. To jedyny plus uszkodzonego przepływomierza.
Urządzenia te występują w większości silników diesla, zarówno tych nowszych jak JTD , TDI i w tych starszej generacji. Występują też przy niektórych silnikach benzynowych. Ale są auta, które nie mają przepływomierzy, a dostarczaniem powietrza zajmuje się komputer.
W samochodach spotkamy dwa rodzaje tych urządzeń:
ilościowe, które były stosowane do połowy lat 90.
masowe, montowane do dziś.
Głównym elementem przepływomierzy masowych jest płytka lub drut. Ich uszkodzenia, a zdarza się to niestety często na naszych dziurawych drogach, sprawia, że do silnika dostaje się za mało powietrza, a także paliwa.
Czy można regenerować?
Niektóre serwisy deklarują, że mogą zregenerować przepływomierz. Jeśli tak, to warto to zlecić. Kosztuje to kilkakrotnie mniej niż zakup nowego urządzenia. Regeneracja polega na oczyszczeniu zabrudzonej płytki czy drutu. Jeśli jednak elementy są uszkodzone np. przepalone, konieczny będzie zakup nowego przepływomierza. I nie można z tym zwlekać. Długotrwała jazda bez tego urządzenia jest nie tylko kłopotliwa, ale może się skończyć nawet uszkodzeniem elementów silnika, np. zaworów.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 20:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 20:58 Re: [r 25 ] co to jest przeplywomierz ? ( temat )
[quote="koziarzumyslu"]Za mało powietrza
Cytat:
Co to jest przepływomierz? To niewielkie urządzenia, które mierzy ilość powietrza, pobieranego przez silnik. Jeśli jest uszkodzone, wtedy do motoru, dochodzi mniej powietrza i ten nie uzyskuje odpowiednich obrotów, a więc mocy. Dodatkowo silnik trudniej wchodzi na wyższe obroty, ale można nim jeździć.
-to ile powietrza dochodzi do silnika nie zależy od przepływomierza... ,przepływmierz jedynie mierzy ilość dopływającego powietrza do silnika i dzięki temu komputer jest w stanie wyliczyć odpowiednią dawkę paliwa....
Cytat:
To jedyny plus uszkodzonego przepływomierza
.-uszkodzenie przepływomierza raczej nie ma "plusów"..... ,jak juz to raczej minusy-gorszą dynamikę,przejscie silnika w tryb pracy awaryjnej,dymienie,zwiększone spalanie....
Cytat:
Urządzenia te występują w większości silników diesla, zarówno tych nowszych jak JTD , TDI i w tych starszej generacji. Występują też przy niektórych silnikach benzynowych. Ale są auta, które nie mają przepływomierzy, a dostarczaniem powietrza zajmuje się komputer
-komputer nie zajmuje sie dostarczaniem powietrza....komputer zarządza pracą silnika i róznych urzadzeń na podstawie sygnałów zbieranych z różnych czujników (czujnik temp.cieczy i powietrza dolotowego,impulstora na wale lub na wałku/wałkach rozrządu,przepływomierza,map-sensora,czujnika cisnienia pow.dolotowego,itp.,itd....)
Cytat:
W samochodach spotkamy dwa rodzaje tych urządzeń:
ilościowe, które były stosowane do połowy lat 90
. stosowany głównie w systemach wtrysku mechanicznego k-jetronic,ke-jetronic,motronic....
Cytat:
masowe, montowane do dziś
.
-był jeszcze trzeci rodzaj stosowany wyłącznie w silnikach mitsubishi/hyundai przepływomierz rezonansowy-zbudowany ze specjalnej klapki spiętrzającej powietrze i mikrofonu,skonstruowany w ten sposób że im większa ilość powietrza przepływającego tym wyzsza częstotliwość powietrza spiętrzonego na klapce-która mierzył mikrofon......
Cytat:
Głównym elementem przepływomierzy masowych jest płytka lub drut
-dokładnie drut oporowy....
.
Cytat:
Ich uszkodzenia, a zdarza się to niestety często na naszych dziurawych drogach, sprawia, że do silnika dostaje się za mało powietrza, a także paliwa
-ilośc powietrza zuzywanego przez silnik nie zależy od przepływomierza,ilośc paliwa -jak najbardziej.....
przepływki najczęściej ulegają uszkodzeniu nie przez dziury ,ale przez zbyt rzadką wymiane filtra pow.-element oporowy jest podgrzewany przez prąd płynący przez niego i jednocześnie schładzany przez opływającego go powietrze....im wiecej powietrza tym wiekszy prąd musi płynąc przez drucik,aby w przyblizeniu zachowac jego stała temp.(a dokładnie stałą rezystancję)-na tej podstawie komp.oblicza ilość paliwa potrzebnego do spalania,oczywiście ma na to wpływ także czujnik temp.pow.zasysanego i sygnał z sondy lambda,a także z czujnika położenia wału.....
[quote]
Cytat:
Czy można regenerować?
Niektóre serwisy deklarują, że mogą zregenerować przepływomierz. Jeśli tak, to warto to zlecić. Kosztuje to kilkakrotnie mniej niż zakup nowego urządzenia. Regeneracja polega na oczyszczeniu zabrudzonej płytki czy drutu. Jeśli jednak elementy są uszkodzone np. przepalone, konieczny będzie zakup nowego przepływomierza. I nie można z tym zwlekać. Długotrwała jazda bez tego urządzenia jest nie tylko kłopotliwa, ale może się skończyć nawet uszkodzeniem elementów silnika, np. zaworów
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lip 30, 2008 00:06
Jeżeli cokolwiek cytujesz, używaj znaków interpunkcyjnych. Poza tym trzymaj się tematów, na które dajesz odpowiedzi, a nie twórz nowych, bo Twoje uwagi zginą w tłumie inie będą miały odniesienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum