Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1,4] przepustnica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 14:52
[R25 1,4] przepustnica

jaki numer wybrać ?
Autor Wiadomość
bialy114
[Usunięty]






  Wysłany: Sob Sie 02, 2008 18:19   [R25 1,4] przepustnica

Witam.
Tak sie składa, że muszę kupić przepustnicę i tu mam do Was pytanie:
Czy przepustnica od R200 1,4 będzie pasować do R25 ?
piter34 napisał/a:
W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)
- MHB000100 (metalowa od nr VIN YD570300)

Aby zrobić 103KM trzeba zamontować najlepiej metalową:
- MHB000080

Jako ciekawostka: przepustnica od MG ZR 160 ma kod MHB000261.

U mnie jest plastikowa i taką też chcę kupić - na metalową za 550PLN mnie na razie nie stać. Wolę 5 razy kupić plastik za ok 100 PLN :mrgreen: Kwestia tylko w numeracji. Piter podał numery dla R25 83KM, a nie wiem jakie numery miały przepustnice w R200 1,4 16V. Jak do tej pory trafiłem na to
a w innych aukcjach prosiłem o podanie numeru i mam do wzięcia mhb101540 i mhb101660.
Czy ktoś mi powie, czy któraś z nich się nada ??
Ostatnio zmieniony przez bialy114 Nie Sie 03, 2008 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 02, 2008 18:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Sie 02, 2008 18:34   

Skoro jest to przepustnica od 200 setki to możesz śmiało kupować tam nie było 83KM więc będzie na pewno dobra...Bardzo łatwo to zdiagnozować musi się otwierać do końca przepustnica i średnica 48mm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sie 02, 2008 19:32   

kolin - dzięki za podpowiedź, ale... w R200 były 8V - przepustnica zawsze taka sama ?
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Sie 02, 2008 19:48   

bialy114 napisał/a:
w R200 były 8V - przepustnica zawsze taka sama ?


Tak ta sama jest... tam też występowały aluminiowe jak i plastikowe...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sie 02, 2008 20:08   

kolin - thx - "pomógł" poszło :wink:

[ Dodano: Nie Sie 03, 2008 20:48 ]
http://allegro.pl/item409...epustnica_.html
WITAM NA NASZEJ AUKCJI!

ROVER 214/ 216

Sprzedam przepustnicę -nową.

Dostępne z numeracją;

1.MHB102280 X06 T005

2.MHB101400 W18 T005

3.MHB102121 X50 T005

4.MHB102391 Y18 T010

5.MHB102280 X05 T005


Czy to by znaczyło, że R214 i R216 miały takie same przepustnice (różniące się tylko numerem) ?

Mam też do wyboru:
1. MHB101540
2. MHB101660

Widzę, że wszystkie są z serii 101... lub 102...a Piter podał "W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)"
więc się trochę boję - podpowie mi ktoś ??
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 20:55   

Rover 214 do 218 Miały te same przepustnicę nie licząc tej MG ZR 160...


Występowały aluminiowe jak i metalowe... skoro jest to przepustnica od 200 setki to nie ma szans na trafienie od 83KM bo w 200 setek nie było zdławionych... Prosto idzie sprawdzić też przepustnicę czy jest odpowiednia od wersji 103KM musi się otwierać w całości tak jak na foto poniżej ;)



to powinno rozwiązać wszystkie wątpliwości
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 03, 2008 20:57   

kolin napisał/a:
to powinno rozwiązać wszystkie wątpliwości

No i rozwiązało - po raz "n"-ty bardzo dziękuję.

[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 11:48 ]
Odkopuję temat, bo jak mówi staropolskie powiedzenie - "o samochodzie dowiadujesz sie przez pierwsze pół roku" i tak:
1.Grzebiąc pewnego dnia odczytałem numer silnika i :shock: - 14K4MM...., co wskazuje na 83KM :evil: , a w dowodzie 103KM,
2. Przeryłem forum i odczytałem z przepustnicy MHB102121 -
piter34 napisał/a:
Nie. W przypadku R25, moc 83KM wynika z zastosowania innej przepustnicy (mniejszej).
Trzeba zmienić przepustnicę na taką od wersji 103KM.

W R25 nie montowano silników 1.4 8V. W ich miejsce wprowadzono 1.1 16V 75KM serii K.

piter34 napisał/a:
W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)
- MHB000100 (metalowa od nr VIN YD570300)


kupiłem przepustnicę MHB120280 z aukcji http://allegro.pl/item409...epustnica_.html
i wczoraj zrobiłem przymiarkę - wynik mnie powalił na kolana:
O symbolu MHB102121 (moja zamontowana w aucie) wychyla się do końca :roll:
Albo mam odczucia z R600, albo mój R25 "nie jedzie".
Zastanawiam się nas sensem wymiany na tę, którą kupiłem. Czy to coś może zmienić ?

Na dodatek po telefonie do przemo285 zgłupiałem totalnie: "my montujemy te przepustnice do 1,4;1,6 i 1,8 i nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy", "komputerem do Rovera nie da się podmienić mapy wtrysku" - to słowa przemo285.
Co robić ?? - bo usycham z braku mocy :cry:
Ostatnio zmieniony przez bialy114 Pią Sie 08, 2008 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 14:56   

Biały, ale namieszałeś z tym scalaniem, przecież sam to już tu wkleiłeś, podbijam tylko temat, a tamten kasuję, ok?
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 15:21   

W takim razie jest jeszcze inna mapa paliwa w komputerze...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 15:47   

podaj nu mer vin oraz numer ecu
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 08, 2008 15:58   

thef napisał/a:
Biały, ale namieszałeś z tym scalaniem, przecież sam to już tu wkleiłeś, podbijam tylko temat, a tamten kasuję, ok?

Ok - właśnie to to chodziło - jak tu wkleiłem to temat został gdzieś daleko z tyłu dzięki :ok: .
kolin napisał/a:
W takim razie jest jeszcze inna mapa paliwa w komputerze...

Cytat:
Na dodatek po telefonie do przemo285 zgłupiałem totalnie: "my montujemy te przepustnice do 1,4;1,6 i 1,8 i nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy", "komputerem do Rovera nie da się podmienić mapy wtrysku" - to słowa przemo285.
Ostatnio zmieniony przez bialy114 Pią Sie 08, 2008 16:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 16:00   

Mapę paliwa da sie zmienić... po przez strojenie ale nie o to teraz chodzi...



W takim razie czym te silnik sie różnią ? bo każdy pisał że przepustnica przepustnica a wychodzi, że to gó... prawda
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 08, 2008 16:07   

PHJOWI napisał/a:
podaj nu mer vin oraz numer ecu

VIN: SARRFMWBMYD523425
ECU:Taki sam jak VIN(jedna nalepka),
HA 0770 NNN100742(druga nalepka - z kodem kreskowym i napisem "Rover")

[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 17:09 ]
kolin napisał/a:
W takim razie czym te silnik sie różnią ? bo każdy pisał że przepustnica przepustnica a wychodzi, że to gó... prawda

Wierz mi - mnie boli to najbardziej :wink: :cry: albo mam 103 KM, a ich nie czuję - albo: ja nie czuję, bo ich tam nie ma ?
Zacząłem się zastanawiać, czy nie robię "burzy w nocniku" - zamiast przejechać się obcym R25/200 103KM. Może faktycznie mam 103 KM, a pozostało wrażenie ze 131KM w R600 ?
Jedno jest na 100% pewne: szwagier w Renault Megane 1,4 (98KM) mnie porobił o jedną długość(kierowcy trzeźwi, pusta droga poligonowa, obu zależało na wygranej) :cry: a to chyba źle świadczy o mocy mojego R25 ?
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 16:50   

Fakt jest taki, że 1.4 jest słaby, trzeba go mocno kręcić i dobrze operować biegami... ale nie zdrowe 103KM nie ma problemu żeby takie Renault objechać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 08, 2008 18:52   

kolin napisał/a:
zdrowe 103KM nie ma problemu żeby takie Renault objechać

I ja tak myślałem - a tu porażka :evil:
Na dodatek okazuje się, że był wymieniany silnik (14K4MM) - co wskazuje na 83KM - pewnie był tańszy...i pewnie dlatego dostałem baty
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 10:35   

Cytat:
nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy

Bajki sa bardzo pouczajace i w kazdej jest troche prawdy, czasem wiecej.
Ja kupiłem własnie alumioiowa, 52mm z Anglii za 550 zeta i nei żałuje. Plastik to chyba marna opcja. Powinienem miec stara 48mm jeszcze to sprawdze ale "moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca i patrząc na osiagi auta przed i po to po prostu przepasc (przed: 84kM, ponad 13 do setki, po: 102 kM [hamownia] i ok 10 do setki)
Warto było pół klocka oddac za takie cos, mazdy 323f 1,5 objezdzane lekkim leszczem ze tak powiem:)
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 10:43   

niuton napisał/a:
Cytat:
nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy

Bajki sa bardzo pouczajace i w kazdej jest troche prawdy, czasem wiecej.
Ja kupiłem własnie alumioiowa, 52mm z Anglii za 550 zeta i nei żałuje. Plastik to chyba marna opcja. Powinienem miec stara 48mm jeszcze to sprawdze ale "moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca i patrząc na osiagi auta przed i po to po prostu przepasc (przed: 84kM, ponad 13 do setki, po: 102 kM [hamownia] i ok 10 do setki)
Warto było pół klocka oddac za takie cos, mazdy 323f 1,5 objezdzane lekkim leszczem ze tak powiem:)


Hmm ciekawe... też mam przepustnicę 52mm i nie czuję specjalnie różnicy oprócz dźwięku i może tego, że łatwiej wkręca się na obroty. Może w tych zdławionych silnikach 84kM jakoś inaczej to wygląda.
A tak z ciekawości, 550zł za nówkę?
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:05   

Tak ze strony eliseparts.com (PTE mi to znalazł)
To w takim razie dziwne bardzo, bo róznice takie ze nie mam mowy o wkreceniu (np osiagniecie setki na drugim biegu wczesniej nie było mozliwe- teraz spokojnie z zapasem). Badałas dziada na hamowni? Jak sie postarasz koszt 5 dyszek i nie pozostawia to watpliwosci.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:12   

Hmm tylko wiesz ja mam trochę inny silnik. Na hamowni nie byłam, bo mam parę innych rzeczy do zrobienia w aucie :/
Sam zakładałeś czy u mechanika? Robił coś jeszcze poza podmianką? Reset przepustnicy? Zakładałam już posta na ten temat, ale jakoś nikt nie mógł nic konkretnego powiedzieć.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
bialy114
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 10, 2008 13:04   

niuton napisał/a:
"moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca

No właśnie - a moja "stara" się otwiera :shock: więc skąd brak mocy ??
Na dodatek nasuwa mi się pytanie: niuton - założyłeś 52mm i dostałeś 102KM - to jakim cudem w R200 z seryjnie zamontowaną plastikową przepustnicą 48mm dysponuje 103KM (Hamownia niech wykaże w nich faktyczne 98KM) ??
:bezradny:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR]Przepustnica
Pat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Mar 11, 2009 16:32
sTERYD
Brak nowych postów [R 200 1.6 16V `98r] Przepustnica
Aluminiowa potrzebna
wild_weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Pon Lip 14, 2008 09:59
wild_weasel
Brak nowych postów [R25]Przepustnica
przemo80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Kwi 21, 2011 21:54
wachu990
Brak nowych postów [r214i 97r. 1,4] przepustnica
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Gru 30, 2009 12:50
Lechos
Brak nowych postów [R25 TDI 2.0] Przepustnica gazu?
sko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sty 28, 2009 13:50
sko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink