Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: bielsko - biała
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 00:19 Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
Witam Wszystkich
Mam Roverka 75 2,5 v6 z 2000 roku o przebiegu 190000 km, czy jest bezpieczny sposób, żeby dołożyć około 30, 40 koni i nie "zajechać" auta, no i żeby to nie kosztowało 10000.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 00:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
robic dolot i wydech + obróbka głowicy (dwóch) bedzie lekko kosztowac z 5k pln... Robiac dolot samemu i wydech samemu to przybedzie z 4-5KM i tez nie bedzie tanie...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 10:52 Re: Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
luzmagister napisał/a:
Witam Wszystkich
Mam Roverka 75 2,5 v6 z 2000 roku o przebiegu 190000 km, czy jest bezpieczny sposób, żeby dołożyć około 30, 40 koni i nie "zajechać" auta, no i żeby to nie kosztowało 10000.
Pozdrawiam
Silniki te fabrycznie mają zdaje się 170 koni. Np opel z tej pojemności i też przy rozwiązaniu V6 wyciągnął mniej. Generalnie te silniki, czy to 2.0 - 150 KM, czy 2.5 - 170 KM są już w zasadzie wysilone i dalsze krzesanie z nich większej mocy może pociągnąć jakiś kłopocik.
Generalnie, żeby sprawę tanio obejść, to wg mnie, najlepiej byłoby lekko, z rozsądkiem, doprężyć silnik. Ale wypadałoby sprawdzić, czy to się da. Z tego, co pamiętam, to tłoki rovera mają już na denku wgłębienia na zawory, tak więc zdaje się, że nie ma już możliwości dalej przybliżyć głowicę do bloku, do się zawory z tłokami spotkają.
Ale może jakieś tam skromne 0,5 mm się da.
Pewnie dałoby się go też elektronicznie podkręcić na większą moc - dłuższe czasy otwarcia wtrysków, większe ciśnienie paliwa, itd.. oczywiście kosztem większego zużycia paliwa i zamknięcia oczu na "ekologiczność" tego silnika, czytaj - katalizator out, itd.
Ale to już zabawa z wyższej półki.
Na pewno da się og podkręcić do magicznej liczby 200 KM, ale trzeba to przemyśleć, jakim sposobem, czy mechanicznie, czy elektronicznie, czy jedno i drugie. 30 koni to 1/6 mocy tego silnka, taki przypływ powinien jeszcze wytrzymać.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
w serii to on ma 177KM:) a silnik z MG ZT 2.5 V6 ma przeciez 190KM ja mysle ze to jest tak jak z silnikem opla 2.5V6, w serii170KM a firma irmscher poprzez załozenie innych wałkow, podstawy kolektora, wydechu i porgramowi uzyskala 194KM:) tzreba rozkinic schematy z rave'a czym sie rozni silnik z 75 od ZT:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
samemu bez know-how nie ma co sie za to zabierac:) tzreba poszukac moze na angielskich forach, czym sie te motory roznia i co trzeba zmienic;) mysle ze dla jakiegos fachowca bedzie to zabawa w p&p:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 23:07
Jesli nie chcesz wydawac 10tys zl a chcesz 30-40KM to sobie odpusc. Nie zrobisz takiej mocy bez wiekszej ilosci gotowki. Zmiana walkow + dobry dolor + dobry wydech od samego silnia do konca + jakies inne przypadlosci + strojenie tego to wydatek wlasnie okolo 10tys zl. Sam wydech 3tys zl. Walki mysle ze z 2k.
Zawsze mozeszw ywalic z fury wszystko co jest w srodku i bedzie lezej i szybciej najtanszym kosztem
Ewentualnie mozesz wsadzis jakis soft turbo w 10tys zl powinnienes sie zmiescic.
ale da sie wogle V6 na jednym turbie zrobic?? bo turbo jest napedzane spalinami tak? w v6 sa 2 kolektory wydechowe czyli 1 turbo musialoby byc albo przy jednym albo przy 2 kolku....zreszta chyba efekt nie byl by wporst poroporcjonalny do włozonych pieniedzy i pracy:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum