Witam drodzy klubowicze, jak zapewne zauważyliście w swoich Roverkach podświetlenie zegarów deski rozdzielczej woła o pomste do nieba. Nie wiem czy to przypadłość tylko mojego modelu, ale z widocznościa w nocy zegarów nie jest najlepiej ( ciemne bursztynowe podświetlenie ) w porównaniu z innymi markami jest tragiczne. Czy ktoś z was probował to w jakis sposób zmienić? Zastanawiałem się nad nowymi żarówkami w innym kolorze. Czy ktoś z was robił taki zabieg? Czytałem posty na forum jednak tam opinie są podzielone. Jeśli chciałbym wymienić żarówki jak to zrobić i jakie żarówki wybrać. Jeżeli któs posiada inny kolor podświetlenie niż standardowy proszę o jakieś zdjęcia, jeśli można. Eh... szkoda, ze do naszych Roverków nie ma tarcz Indiglo ( Chodzi mi o konkretne linki do żarówek, wiem, że mają być W5W ale jakie R ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 08:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 11:03
Powiem tak kolor możesz wsadzić czerwony jeszcze... bo sama w sobie tarcza ma kolor bursztynowy i inny kolor ma ciężko się do przebicia i słabo świeci... wiem bo robiłem taki zabieg...
Tarcze indiglo będziemy zamawiać z Niemczech wstępnie mamy 3 osoby
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A mógłbyś mi napisać konkretnie jakie to żaróweczki? Dokładne oznaczenie lub jakiś link?? Jak wymieniłeś na czerwone jak efekty, lepiej niż fabryczny bursztyn??
Co do tych tarcz Indiglo, macie 4 kupca, rozumiem, że to te?
Ja osobiście mam nadal bursztynowe, tylko nowe żarówki i świeci w nocy bardzo mocno i wyraźnie... a czerwony może też być bo podobny kolor i dobrze przepuszcza, jeden z klubowiczów kiedyś prezentował tutaj czerwony kolor i wyglądało bardzo dobrze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ok! Dzięki wielkie za pomoc! Tylko jeszcze jedno, czy te konkretne żarówki, które są w linku, który mi przesłałeś bedą pasowały w fabryczne obudowy? Ponieważ czytałem, że może być z tym problem w niektórych przypadkach. Co do tarcz, jestem jak najbardziej za. Kiedy je zamawiacie?
[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 13:12 ]
i jeszcze jedno, orientujesz się może jak to wygląda z wymianą co muszę odkręcić? Czy musze wykręcać całe zegary? Jak wymieniałeś żarówki to czy na białe czy pomarańczowe?
Ja osobiście mam nadal bursztynowe, tylko nowe żarówki i świeci w nocy bardzo mocno i wyraźnie...
Ja mam stare żarówki ale nie mam żadnych problemów z czytelnoscią zegarów (jedynie licznik przebiegu dziennego jest słabo widoczny) więc moze masz cos nie teges z podświetleniem
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 12:27
Te żaróweczki będą pasować w oprawki...
strala1 napisał/a:
[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 13:12 ]
i jeszcze jedno, orientujesz się może jak to wygląda z wymianą co muszę odkręcić? Czy musze wykręcać całe zegary? Jak wymieniałeś żarówki to czy na białe czy pomarańczowe?
Odkręcasz ten taki panel plastikowy co jest przy liczniku, wyciągasz i masz już licznik przykręcony na 4 śrubkach 5 minut pracy
Żarówki w standardzie są białe w takim konodniku bursztynowym
Na upartego nazwać to można postojówką w kondonie bursztynowym
[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 13:28 ]
Cytat:
Ja mam stare żarówki ale nie mam żadnych problemów z czytelnoscią zegarów (jedynie licznik przebiegu dziennego jest słabo widoczny) więc moze masz cos nie teges z podświetleniem
Jak zmieniałem żarówki to moje było mocno ciemne z wyglądu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja mam stare żarówki ale nie mam żadnych problemów z czytelnoscią zegarów (jedynie licznik przebiegu dziennego jest słabo widoczny) więc moze masz cos nie teges z podświetleniem
Raczej wszystko z żarówkami ok, jednak porównując podświetlenie zegarów mojego Roverka a np. BMW, czy Golfa, którymi miałem okazje jeździć, wypada to blado.
A tak na marginesie nie ma to jak Roverek, stare BMW i wszystkie inne Golfy Mk3 wymiekają
8 śrubek i masz zegary na wierzchu dwie od spodu widoczne, dwie są pod tą gumą pomiędzy zegarami a kolumną kierowniczą, i jak wyjmiesz ten plastik wokół zegarów, to reszte już zobaqczysz
Ja wymieiłem w swoim R 400 zarówki podswietlenia zegarów na nowe. Stare z tymi "kondomami" na wszelki wypadek zostawiłem. Tak sie zastanawiam, czy te gumki przypadkiem nie pełnia jakiejś funkcji termoizolacyjnej? Czy może ktoś orientuje się czy temperatura wydzielana przez zarówki bez gumek nie spowoduje przegrzania gdzieś w zegarach?
Zauważcie że w zegarach są żarówki W3W a postojówki to W5W czyli są prawie 2 razy mocniejsze niz te fabryczne.
Ja osobiście mam wsadzone 3 czerwone POWER LED z allegro, ale mam zamiar wsadzić postojówki 7-led owe z allegro. Tak się składa że pracuję i mam do nich dostęp więc potestuję
jak dla mnie to efekt jest trochę lichy... nie oświetla całych zegarów ....
Ktoś kiedyś pisał że najlepszy efekt daje postojówka W5W pomalowana czerwonym lakierem do paznokci
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 00:21
Problemem tych diod jest świecenie w jednym kierunku czyli w tę stronę, w którą skierowana jest dioda, dlatego nie oświetla wszystkiego jak żarówka która świeci we wszystkie strony świata. Jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie tych listew z diodami.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: nie wiem
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 12:46
3 takie zaróweczki, tez wsadzilem diody stozkowe i powiem Ci ze efekt troche gorszy od Twojego, same zegary gitara, ale wskazowek czy tez przebiegów juz nie widze, sa za slabo doswietlone
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum