Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Uszczelka firmy CAMTEC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Uszczelka firmy CAMTEC
Autor Wiadomość
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 13:40   [R416] Uszczelka firmy CAMTEC
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Czy ktoś już się spotkał z uszczelką pod głowicę firmy CAMTEC ?
Jakie macie o niej opinie? Czy przy wymianie na nowy typ uszczelki po HGF trzeba wymienić również magistralę olejową na innego typu?
_________________
Born To Beer Free
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 19, 2008 13:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Sie 19, 2008 15:48   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961
tu jest temat dotyczący interesującej Cię sprawy :smile:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 14:54   

A co do jakości uszczelek firmy Camtec ?
_________________
Born To Beer Free
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 07:27   Re: [R 416 '97] uszczelka firmy CAMTEC

luqar napisał/a:
Czy ktoś już się spotkał z uszczelką pod głowicę firmy CAMTEC ?
Jakie macie o niej opinie? Czy przy wymianie na nowy typ uszczelki po HGF trzeba wymienić również magistralę olejową na innego typu?



Nie podoba mi się ta uszczeleczka. Ponoć stosowanie dwuelementowej uszczelki ma być panaceum na najwięszy mankament silników K-16, jakim jest HGF.

Mi się ona nie podoba. Nie ma ścieżek silikonowych, spearatorów pomiędzy przestrzeniami wodnymi a olejowimi silnika, a sam materiał uszczelki to chyba nie blaszka.

Ja, jak mi poleciała uszczelka (listopad 2006, przy przebiegu 102 kkm), naprawiłem silnik sam, zastosowałem dobry zamiennik, firmy FAI, za 160 PLN (trochę przepłaciłem, ale nic to).

Teraz przejechałem już 45 kkm przez prawie dwa lata (Polonez, rocznie wstawiam mu ponad 20 kkm) i jest OK, żadnych ubytków cieczy, nic nie cieknie, nie miesza się, nie ma przedmuchów, itd.. Jest jak nowy, choć ma już 12 lat i 147 kkm przejechane.

BARDZO WAŻNE jest - gdy padnie uszczelka - jest sprawdzenie i ewentualna naprawa płaskości czoła głowicy i czoła bloku silnika, których NIE WOLNO naprawiać na maszynach, a jedynie RĘCZNIE - gdyż tolerancja na naprawę powierzchni głowicy to TYLKO 0,2 mm!

Bardzo wielu "mechaników" niszczy głowice, rzucając je na maszyny i ciągnąc więcej jak 0,2 mm.
Powierzchnia styku głowicy nie jest idealnie płaska - ma lekkie wypułkości wokół cylindrów i po obrzeżach, zrobienie z tego jednolitego placka spowoduje większe uciśnięcie ścieżek silikonowych i od tego - powyłażą one na boki i zonk.

No i sprawa najważniejsza - jeśli chce się mieć pewność, żeby silnik na nowej uszczelce pochodził dłużej, jak tydzień - TYLKO samemu to naprawiać. W warsztacie zniszczą silnik i jeszcze pieniądze za to wezmą.

No i samo odkręcanie i dokręcanie śrub głowicy - to też inna melodia, niż w "normalnych" silnikach. Odkręcać i dokręcać powinno się etapami i zgodnie z kolejnością (niby zgodnie z instrukcją co 180 stopni).
Ja nie zastosoałem się do tych zaleceń i robiłem to po swojemu - odkręcanie etapami "na oko" ale mniej niż 180 stopni, ruszałem śrubki nak na ćwierć obrotu - ok 45 stopni.
Dokręcałem też nie tek, jak producent radzi, dwa razy po 180 stopni, w dwóch etapach, ale też po swojemu - dokrecałem kluczem dynamometrycznym, nie patrząc na kąt wkręcenia śruby, ale na siłę dokręcania. Podzieliłem je na 7 etapów- 20 Nm, 30 Nm, 35, 40, 45, 50, 55 i koniec. "Zwykłe" silniki skręca się na mniej więcej 100 - 120 Nm.

Kolejność odkręcania - najpierw śruby od zewnątrz silnika, 1 i 4 cylindra, potem środkowe, a dokręcanie odwrotnie, najpierw śrubki 2 i 3 gara, potem 1 i 4.
Ja najpierw chwytałem te przy wałku ssącym, potem te przy wydechowym, nie uczyłem się na pamięć kolejności z książki rovera.

I działa mi, a to zwykły Polonez z 1996 roku, tylko z tym uroczym silniczkiem.

ps. Gunt to nie patrzeć w instrukcje jak w Biblię, tu psalmów na pamięc uczyć się nie trzeba.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 21, 2008 07:47   Re: [R 416 '97] uszczelka firmy CAMTEC

oprawca_1978 napisał/a:

Ja, jak mi poleciała uszczelka (listopad 2006, przy przebiegu 102 kkm), naprawiłem silnik sam, zastosowałem dobry zamiennik, firmy FAI, za 160 PLN (trochę przepłaciłem, ale nic to).


FAI to chyba jedynie dystrybutor części - sprzedaje uszczelki m.in. Camtec'a i Payen'a.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jakiej firmy rozrząd
zippermann Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Lut 15, 2008 17:22
greg_szczytno
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] kompletne sprzęgło - jakiej firmy?
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Sie 21, 2012 19:14
Adrian
Brak nowych postów [R416] Tarcze hamulcowe. Jakie, jakiej firmy najlepsze?
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Lut 20, 2016 15:32
fredii
Brak nowych postów [R416] Wymiana rozrządu jakiej firmy kupić części?
flori_n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Maj 21, 2007 23:08
GreenApple
Brak nowych postów [R416] Jakiej firmy radio jest montowane seryjnie?
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Mar 15, 2008 21:18
greg_szczytno



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink