Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 23 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 14:01 [R620] Przegub i problem z jego osiągnięciem.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witajcie koledzy!
Jakiś czas temu zaczął stukać przegub w moim R. No i pojawił się problem z jego dostaniem.
Wszystkie katalogi wskazują, że przegub ten powinien mieć jakieś 50 zębów ABS i innych nie uwzględniają. Natomiast w moim R jest przegub, który ma 48 zębów i są one dłuższe niż te co normalnie ogólnie dostępne w sprzedaży. Do tego wymiary tego co jest u mnie nie są takie jak te z 50 zębami (myślałem o zmianie samego pierścienia z zębami, ale to odpada).
Macie może jakąś radę dla mnie, gdzie zdobyć taki przegub, który będzie do mnie pasował?
Próbowałem nawet w Tomateam, ale tam też jest tylko ten na 50 zębów, a kontakt z p. Tomkiem jest praktycznie niemożliwy (próbowałem na różne sposoby i niestety cisza w eterze).
Proszę pomóżcie, bo normalnie już wymiękam.
Pozdrawiam,
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 22:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 14:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 19:01
W intercarsie byłeś? Podejrzewam, że będą mieli, ale i koszt może być niezły....
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:02
Rozejrzałem się za przegubami do 600 po internecie i znalazłem 45, 50 i 60 zębów. Jak spiszesz numer części z przegubu, to mogę w sobotę zapytać w motoryzacyjnym kto aktualnie produkuje zamiennik i jaki numer ma.
P.S.
Byłem sobie dzisiaj zamówić przegub do 800, ale nie musiałem, bo mieli na magazynie do wszystkich modeli 800. Właściwie to mają wszystkie części do Roverów, a jakby czegoś nie mieli, to na następny dzień przywiozą.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 97 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:44
Konix, Jeśli można wiedzieć , to ile dałes za ten przegub. Ja póki co wymieniłem na uzywany i narazie jest ok. A myślę ze nalezało by niebawem kupić nowy. I czy to jest przegub wew czy zew.
_________________ 2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Sie 29, 2008 08:33
wojtasbb napisał/a:
Próbowałem nawet w Tomateam, ale tam też jest tylko ten na 50 zębów, a kontakt z p. Tomkiem jest praktycznie niemożliwy (próbowałem na różne sposoby i niestety cisza w eterze).
Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 23 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią Sie 29, 2008 08:43
- do mcteusz:
W Intercarsie byłem, ale mają tylko te z 50 zębami (przynajmniej tak im wychodzi z katalogów). Zapłaciłbym nawet więcej niż za ten standardowy przegub do 600, ale chciałbym mieć pewność, że pewnego pięknego dnia nie stanę gdzieś i nie będę w stanie jechać.
- do Konix:
Numer części (o ile będzie w ogóle czytelny) spiszę, jak znowu auto wyląduje u jakiegoś mechanika na kanale, bo inaczej nie jestem w stanie. Ten mechanik który robił mi do tej pory z autem sprawdzał ten przegub i ma dokładnie 48 zębów.
- do fhef:
będę jeszcze próbował dzwonić do Tomateam. Może w końcu mi się uda.
- do wszystkich:
Ma ktoś możliwość sprawdzenia, czy tylko u mnie w R600 jest taki dziwny przegub, czy wychodziły może jakieś inne 600-tki z takim samym przegubem jaki jest u mnie? Boję się że ktoś przede mną robił jakieś sztukatorstwo w tym aucie i wstawił tam części z innego samochodu (ba, nawet innej marki).
Jestem coraz bardziej zdesperowany, a przegub który już stuka od ponad 2 m-cy prawdopodobnie jest już na wykończeniu.
Jest chyba jeszcze opcja regeneracji tego mojego przegubu w firmie, która zajmuje się takimi usługami, ale obawiam się, że może taki zabieg na długo nie wystarczyć.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Sie 29, 2008 13:11
wojtasbb napisał/a:
Ma ktoś możliwość sprawdzenia, czy tylko u mnie w R600 jest taki dziwny przegub, czy wychodziły może jakieś inne 600-tki z takim samym przegubem jaki jest u mnie? Boję się że ktoś przede mną robił jakieś sztukatorstwo w tym aucie i wstawił tam części z innego samochodu (ba, nawet innej marki).
Jestem coraz bardziej zdesperowany, a przegub który już stuka od ponad 2 m-cy prawdopodobnie jest już na wykończeniu.
Jest chyba jeszcze opcja regeneracji tego mojego przegubu w firmie, która zajmuje się takimi usługami, ale obawiam się, że może taki zabieg na długo nie wystarczyć.
Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydaje mi się, że od pewnego rocznika była inna ilość zębów niż w starszych. Być może właśnie od momentu liftingu.
thef, dlatego zapytałem w pierwszym poście czy do modelu przed czy po liftowego oraz o kolor bagnetu bo to znacząca różnica... niestety w swojej ofercie brak w tej chwili przegubów do 96r... Jeszcze spojrze jutro i dam znać
Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 23 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 10:37
Sorki że tak długo nie odpisywałem, ale nie miałem ostatnio zbyt wiele czasu.
Wymiana obu na 50 zębów raczej nic nie da, bo jest duża różnica jeśli chodzi o odległość czujnika ABS od zębów. Te przy przegubach z 50 zębami są krótkie, a w tym moim są jakieś dłuższe.
Musiałbym w takim razie zmienić też czujniki i to też nie da pewności że wszystko będzie ok, bo nie wiadomo jak wtedy zareaguje komputer na taką zmianę (o ile ma on cokolwiek do systemu ABS).
A mówią że Rover-y to takie proste auta i z częściami nie ma problemów
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 13:12
Witam
podpinam się pod temat, czy komuś udało się dopasować przegub do R600 z 95 roku, ja zamówiłem przegub do R800, wg katalogu wszystkie parametry ma takie jak przegub do R600 tylko posiada 45 ząbków, na weekend będę wymieniać, jeśli będzie pasować to chętnie podzielę się szczegółami
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 11:46
Czy nie zastanawialiście się nad kupnem piasty bez ABS i przełożeniem pierścienia?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 14:57
Kiedyś w swoim R600 wymieniałem piastę. Kupiłem używaną bez pierścienia ABS, a pierścień przełożyłem ze swojej starej. W R600 da się....
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum