Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1,4Si 97r] grzanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1,4Si 97r] grzanie silnika
Autor Wiadomość
Tigernp 



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 72



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 10:26   [R200 1,4Si 97r] grzanie silnika

Witam od ostatniego czasu zauważyłem, że grzeje mi sie silnik zbyt mocno, czujnik temperatury podchodzi do góry. Dzieje sie to jednak dopiero w momencie gdy stoje w korkach lub czesto staje i znowu jadę. Wcześniej nic takiego sie nie działo. Po otworzeniu maski wentylator chodzi wiec czujnik go załącza (czujnik jest stosunkowo nowy, ma dopiero rok). Podczas jazdy ciągłej temperatura spada znowu do dobrego poziomu. Mam klimatyzację w swoim roverku i nie wyobrażam sobie że podczas upałów nie będę mógł z niej kożystać, bo po włączeniu jej tem idzie jeszcze bardziej do góry, gdyż silnik jest bardziej obciążony. Czy gdzieś coś się mogło zapchać, czy za słabo chłodnica chłodzi? Jest nowa, układ był odpowietrzony. Gdzie mogę szukać usterki?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 28, 2008 10:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 11:56   

http://forum.roverki.eu/v...b040e218#242669
http://forum.roverki.eu/v...ht=grzeje+si%EA
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:33   

Ja u siebie mialem cos podobnego. Jesli w korku Ci wiatrak nie daje rady zamontuj wiekszy,albo wydajniejszy. Jesli dalej bediz elipa, termostat na chlodniejszy albo wstawic wieksza chlodnice. Ja u siebie zrobilem tak ze wstawilem najwieksza chlodnice jakas sie dalo wstawic i pomoglo, fakt ze w korkach jeszcze potrafi sie przygrzac czasem, ale to juz wina wiatraka, ktory jest juz prawie pelnoletni
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:40   

Myślę że masz pozatykaną chłodnicę , proponuję zobaczyć między chłodnicą klimy a wody tam się zbiera najwięcej brudów , oczywiście nie wewnątrz tylko na zewnątrz same lamelki.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:45   

a i jeszcze jedno wlasnie. Zawsze mozesz przeczyscic chlodnice. Pojedz na stacje i kompresorem do kol z bliska podmuchaj. Dobrze byloby zeby dmuchac od strony silnika, bo syf wlatuje od zewnatrz, a tak to mozesz go tylko wbic jeszcze bardziej. U mnie wniektorych miejscach podczas dmuchania widac bylo jak chlodnica zmienia kolor, z ciemno szarego na jasno szary, taka byla usyfiona. Pomoglo to w bardzo malym stopniu
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:53   

Dopóki nie zajży pomiędzy dwie chłodnice to nic nie stwierdzi , a jeżeli się okaże że jest zapchana to takie dmuchanie powietrzem poprzez dwie chłodnice to tyle da co umarłemu kadzidło, w takim przypadku trzeba obydwie chłodnice zdemontować i z osobna przedmuchiwać , mówię o konkretnym czyszczeniu a nie półśrodkach. :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:56   

no ja tez mowie o zdemontowaniu, bo ciezko jest wlozyc lape miedzy kolektor chlodnice i dmuchac ;)
 
 
 
Tigernp 



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 72



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 15:04   

Jeżeli chodzi o czystość chłodnicy to myśle że jest czysta w środku bo jest nowa (wymieniałem w lutym), płyn też był zmieniony i wąż który idzie z silnika do chłodnicy jakieś 2 miesiące temu pękł ze starości. Sprawdze jak wygląda pod względem zabrudzenia z zewnątrz i może ten wentylator jakoś słabo kręci. Czy można zołożyć mocniejszy? Czy będzie dzałać mocniejszy? Jak tak to możenie zaproponować jaki mogłbym założyć?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:11   

ale wczesniej na tej chlodnicy bylo ok ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:22   

Jeśli - jak mówisz - chłodnica była wymieniona i inne elementy ( czujnik temp ster wentylatorem) to opcje pozostają dwie.
Pompa wodna lub termostat...
Chłodnica musiałaby być naprawdę zaje...na żeby zagrzać silnik przy sprawnej pompie i wentylatorze!
Stawiam na to , że kończy Ci się pompa wody i/lub termostat...
Jak kolega wcześniej (wyżej) wspomniał czyszczenie chłodnicy niewiele pomogło...
Zakładanie większych wentylatorów , tudzież chłodnic niż zaprojektowane pod konkretny model samochodu narazi Cię tylko na zbędne wydatki i opóźni wymianę tego co naprawdę stwarza problem. Dojdzie też do tego być może holowanie , uszczelka pod głowicę i nowa pompa wody...(Gdy awaria trafi się w dłuższej trasie)
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
Ostatnio zmieniony przez McGAJveR Pon Wrz 01, 2008 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:24   

Tam nie jest wentylator 2biegowy? MOze nie wlacza sie szybszy bieg? Moze wlacza sie za pozno? Co do wiekszej chlodnicy - ja bym sie nie pchal, chyba w momencie projektowania ktos przewidzial takie warunki jak stanie w korku w upale i odpowiednio dostosowal ukald chlodzenia :)
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 20:35   

Samochody europejskie projektowane są na rynki całej europy.
Południe "Włosów"* jest w okresie letnim regionem dość gorącym...
Konstruktorzy naszych "okrętów" też to wzięli pod uwagę... I tamtejsze KORKI.
Pojemność układu chłodzenia i wielkość chłodnicy (fachowo zwanej Radiatorem , tudzież Wymiennikiem Ciepła) została dobrana optymalnie dla szerokiego zakresu temperatur!
Fabryki w tym zakresie nie trzeba poprawiać!

____________________________________________
* - czytaj: Włochów :rotfl:
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:05   

Beeeeep. Mc'gajver i tu sie mylisz z ta fabryka. Np R100, wersja GTI, chlodnica wielkosci 2 kartek A4, w korku mozna bylo spokojnie zagotowac plyn. Poprosu ktos wymyslil zbyt maly pizdek zamiast chlodnicy i tyle ;)
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:14   

Kamil Luczak napisał/a:
Beeeeep. Mc'gajver i tu sie mylisz z ta fabryka. Np R100, wersja GTI, chlodnica wielkosci 2 kartek A4, w korku mozna bylo spokojnie zagotowac plyn. Poprosu ktos wymyslil zbyt maly *%$#* zamiast chlodnicy i tyle ;)


Zawsze jakiś wątek musi potwierdzić regułę!
;p

_______________________________________

P.S. Mc'GAJveR - nie Mc'gajver
Już wyjaśniam dlaczego. Mc'GAJveRobert
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Szybkie grzanie silnika, znikanie płynu chłodniczego
miedziumaly Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Cze 25, 2011 20:38
kangaroo69
Brak nowych postów [R25 2.0 DTi] Grzanie silnika
Daisy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Paź 05, 2007 18:13
Daisy
Brak nowych postów [R200] Poduszka silnika - z jakiego modelu / silnika.
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 01, 2015 22:22
Banned_Admin
Brak nowych postów [R220 D] słabe grzanie w kabinie
igorka21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Wto Paź 05, 2010 19:12
mi_sza1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink