Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klimatyzacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klimatyzacja
Autor Wiadomość
craven 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 8
Skąd: Żary



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 23:33   [R75] Klimatyzacja
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Krótkie pytanie dotyczące działania klimatyzacji w R 75 ( rocznik 2000 , diesel 2.0 )

Klima zaczyna "chłodzić " dopiero po przejechaniu pewnego odcinka, na samym włączonym silniku wciąż dmucha ciepłym powietrzem. Nie przeszkadzałoby mi to, gdyby nie fakt, ze nawet po dłuższej jeździe, podczas zatrzymania auta, znowu zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Czy to normalne? Jeżeli nie, to co powinienem z tym zrobić ? :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 00:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 23:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 23:35   

Mam ten sam problem. W czasie postoju klima kiepsko chodzi, w czasie jazdy jest ok.
 
 
 
craven 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 8
Skąd: Żary



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 23:38   

No to w takim razie obaj czekamy na jakąś mądrą głowę :mrgreen:
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 23:40   

Możliwe, że to jest coś z wentylatorem. Ale niech ktoś napisze kto się zna. Pozdrawiam
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 23:53   

włącz klimę i sprawdź czy wentylatory sie uruchamiają dokładnie chodzi mi o wentylator na chłodniczce klimatyzacji.... :)
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Wrz 06, 2008 00:02   

Możesz sprecyzować gdzie on się znajduje ? Czy to jest ten jak patrze przez grila czy inny ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 06, 2008 09:00   

w R75 jest tylko jeden wentylator, który znajduje się przed chłodnicami i wszystko wskazuje na to, że u was nie chodzi :/
poczytajcie sobie:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=464
http://www.roverki.pl/article.php?sid=476
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Wrz 06, 2008 16:56   

tak jak koledzy mówią jeśli na postoju jest brak chłodzenia znaczy to że walnięty jest wentylator, jeśli podczas jazdy wam chłodzi to znaczy że chłodnica się zchłodzi i spada ciśnienie co powoduje odblokowanie zaworu bezpieczenstwa.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 01:37   

A jak na postoju piotrzymacie auto na wyższych obrotach to zaczyna chłodzć ? bo powodem moze nie być brak wiatru na chłodnicy lecz zbyt mała wydajnośc sprężarki spowodowana np. zbyt małą ilością czynnika
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 09:15   

Witam po kilkudniowej absencji.Tydzień temu podjechałem do PHJOWI i stwierdził u mnie walnięte pierwsze dwa biegi na wentylatorze.Mam dokładnie takie same objawy jak niektórzy.W czasie jazdy-lodówa,na postoju kiszka i klima się wyłącza.Nie pozostaje nic innego jak naprawa silniczka wentylatora.Przerabiałem to w moim poprzednim bolidzie,ale tutaj zapowiada się jazda na maxa!Swoją drogą pozdrawiam PHJOWI-jest WIELKI.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 16:04   

Dziadek, czyli stosowałeś się do opisu na roverkach ? Wymiana szczotek itp ?
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 14:03   

se7en86 napisał/a:
Dziadek, czyli stosowałeś się do opisu na roverkach ? Wymiana szczotek itp ?


wentylator naprawiałem u siebie, po rozbraniu całości okazało się, ze brak jednej szczotki, włożyłem zamiennik i jest cacy :)
robota bułka z masłem, tyle, ze sporo rozkręcania żeby wyciągnąć sam wentylator

trochę wiecej szczegółów pod linkiem:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28298
_________________
PZDR.
 
 
 
zielus 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Swiebodzice



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 15:08   

ja wymieniałem szczotki u siebie, ale chyba dałem jakieś za miękkie, bo po 20 tys km znów mi padł wentylator. Cóż temperatury spadły już poniżej 15'C, więc do wiosny nie zamierzam się tym przejmować. A na wiosnę znowu zajrzę do silnika i może jakieś lepsze szczotki wlutuje :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 15:09   

tylko nie lutuj zbyt twardych , bo komutator uwalisz :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 20:39   

Niestety jeszcze nie miałem czasu zrobić porządku z wentylatorem,ale dokładnie przestudiowałem rady kolegów z Forum i wiem jak to zrobię.Jest to gdzieś opisane.Ćwiczył to Marian K. z dobrym skutkiem,jednak PHJOWI(dla mnie guru)proponuje miękkie szczotki i ma rację,bo lepiej wymienić szczotkę niż naprawiać komutator,a to już jest spory wydatek.
Chwilowo jeżdżę bez klimy(tzn.na ECON),bo zrobiło się zimno.

[ Dodano: Sro Wrz 17, 2008 21:50 ]
Aha i jeszcze jedna rzecz.Jak kupiłem moją maszynę w czerwcu zauważyłem niezwykłe zachowanie klimy.To moje pierwsze auto z klimą-wcześniej miałem też fajne fury,ale bez klimatyzacji.Mimo to zastanowiło mnie ,że na skrzyżowaniu wieje cieplej.Któregoś dnia zdjąłem grilla i zderzak...i okazało się,że kupiłem(prawdopodobnie) auto z oberwanym wiatrakiem.Były pozrywane zatrzaski,a śmigło oparło się o obudowę.Zastosowałem sprawdzoną recepturę,czyli 3 śrubki.Myślałem,że to załatwi sprawę,dopiero PHJOWI sprawdził,że nie działają dwa pierwsze biegi silnika.
Proponuję zatem najpierw sprawdzić zamocowanie śmigła wentylatora na piaście silniczka.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
zielus 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Swiebodzice



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 14:34   

PHJOWI napisał/a:
tylko nie lutuj zbyt twardych , bo komutator uwalisz :)

a da radę gdzieś dostać taki nowy komutator lub go profesjonalnie zregenerować? Bo jak będę go robił na wiosnę to chciałbym to zrobić na porządnie, żebym nie musiał co sezon rozbierać całego przodu :cool:
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 18:04   

Czytałem gdzieś na Forum,że ktoś robił to sam.Trzeba być fachowcem i przypuszczam mieć dostęp do tokarki.Zapewne w okolicach Legnicy jest jakiś specjalistyczny zakład,bo u mnie kilka takich jest.Koszt może być spory,chociaż nie taki jak nowego sinika(widziałem używkę na Allegro za 1000 zeta!).Za wymianę komutatora w kosiarce zapłaciłem 70 zet.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 18:33   

w każdym zakładzie gdzie przewijają silniki elektryczne Ci to zrobią
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 19:02   

pytanko odn. biegów w wentylatorze,
ja nie słyszę aby wentylator chodził mi jakoś inaczej np. ciszej , wolniej, jak się załącza to chyba od razu na maxa bo wyje nieźle, ile jest tych biegów i jak działa na maxa to źle czy można tak jeździć
ps na postoju ładnie w upały chłodził
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 22:10   

No tu jest problem.Ja po założeniu wspomnianych śrubek do śmigła odpaliłem auto i ustawiłem klimę na maxa i wentylator zaczął się kręcić .Nie usłyszysz tego w aucie przy odpalonym silniku.Kręci się cicho i powoli.Dostaje kopa dopiero na III biegu.Jak chcesz to sprawdzić,to zrób jak ja:przez grilla robi się znaczek kredą na śmigle i obserwuje,czy na postoju się porusza.Jeśli tak,to świetnie.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] KLIMATYZACJA
polion Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lip 20, 2014 20:34
kalafior
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
occrew Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Maj 09, 2010 20:01
apples
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 40 Pią Cze 13, 2014 16:54
longer86
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
apples Rover serii 75, MG ZT 32 Sob Maj 12, 2012 14:17
markozalko
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja
Mstenia Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Maj 15, 2013 21:07
Mstenia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink