Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Wahania mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Wahania mocy
Autor Wiadomość
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 15:31   [R600] Wahania mocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Mam pytanie. Nie jestem pewien, czy to usterka techniczna, czy normalne zjawisko. Otóż, mój roverek największą moc i przyspieszenie ma wieczorem. Im chłodniej tym lepiej jeździ. Natomiast w upały, gdy jest ciepło - po prostu jakby tracił połowe swojej mocy, niezależnie od stopnia rozgrzania samego silnika.

Czy to jest normalne zjawisko? Tłumaczę sobie to rzadszym powietrzem - czyli mniejsza ilośćią tlenu w jednostce objętości powietrza, dostarczaną do procesu spalania - (no i mniejsze schłodzenie na intercoolerze). Ale żeby ta różnica była aż tak wyraźna?

Jeżeli nie jest to normnalne, to co mogłoby być przyczyną? Może zadaje głupie pytania, ale to mój pierwszy samochód, więc się nie znam :)
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 15:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 15:38   

U mnie też coś takiego odczuwam minimalnie,chyba normalna rzecz.
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 16:02   

U mnie różnica wydaje się być na poziomie 30-40%.
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 17:05   

To naturalne, że w niższych temperaturach moc będzie mniejsza, ale nie powinno to być aż tak odczuwalne jak opisujesz. Sprawdź jak umiejscowiony masz dolot powietrza, może rura doprowadzająca je do filtra jest źle umiejscowiona, choć z drugiej strony w tym wypadku miałaby też znacznie temperatura silnika. Możesz spróbować też odpiąć wtyczkę przepływomierza wtedy gdy odczuwasz ten spadek mocy i zobaczyć czy coś się zmieni.
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 17:18   

Dzięki, sprawdzę. Gdy odepnę przepływomierz, powinienem odczuć różnicę w postaci spadku czy zwiększenia mocy?

P.S W niższych jest mniejsza? Znaczy, chciałeś napisać w wyższych?
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 17:25   

Vader napisał/a:
Dzięki, sprawdzę. Gdy odepnę przepływomierz, powinienem odczuć różnicę w postaci spadku czy zwiększenia mocy?
Jeżeli po odpięciu przepływomierza auto odzyska moc będzie to oznaczało jego usterkę. Jeżeli nic się nie zmieni, to przyczyna tkwi gdzie indziej.
Vader napisał/a:
P.S W niższych jest mniejsza? Znaczy, chciałeś napisać w wyższych?
Oczywiście w niższych jest wyższa ;) Mały lapsus.
 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 17:51   

Ja mam to samo, odpinałem przepływkę i nic ale zbliża się jesień a potem zima i wszystko wróci do normy. A tak poważnie sam jestem ciekaw co to może być
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 18:17   

orobra napisał/a:
A tak poważnie sam jestem ciekaw co to może być

Fizyka chemia poprostu naturalne,czytałem gdzieś,że w rajdowych autach montują spryskiwacz wody IC dla obniżenia temperatury
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 18:24   

Fizyka, chemia, tak, tak, no ale wszystko chyba w granicach rozsądku.. 40% odczuwalny spadek mocy to chyba nie jest naturalne. Może pora przyjrzeć się intercoolerowi? Jeżeli będzie brudny, to jego zdolność odprowadzenia ciepła będzie mała.
 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 18:26   

No czy takie naturalne nie powiedział bym.Mamy w pracy diselki i takie objawy nie występują
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 18:27   

Też mnie dziwi te 40% :shock:
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 20:13   

Chyba masz walniety intercooler.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Brak mocy
do 2000 obrotów brak mocy
artur_514 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Kwi 24, 2010 10:13
szoso
Brak nowych postów [R600] Brak mocy
Asmodeusz Rover serii 600, Honda Accord 18 Pią Lip 29, 2011 19:31
woziak
Brak nowych postów [R600] Spadek mocy i muł
euronymous Rover serii 600, Honda Accord 15 Pon Lip 06, 2009 21:20
Fargo80
Brak nowych postów [R600] Brak mocy
krychu Rover serii 600, Honda Accord 15 Czw Gru 15, 2011 23:07
davidlive
Brak nowych postów [R600] Za mała dawka mocy...
Czyli porównanie 2 rowerków i problem...
czyzo Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Lis 11, 2008 13:12
czyzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink