Witam!Zawór EGR będę wymieniał już zamówiłem od kolegi z forum a z drugim kodem chyba też jest OK bynajmniej na razie podszedłem do niego w sposób praktyczny to jest z dwójki do 3500obr. noga z gazu do 1500obr. Zgasiłem zapaliłem auto i kontrolka znikła bynajmniej kod 17.Nie wiem na jak długo ale na razie gra. zostały jeszcze te wysokie obroty ale tym się zajmę po wymianie zaworu EGR.Może w tym zaworze tkwi problem???!!Pozdrawiam
Witam!Od jakiegoś czasu kontrolka silnika pokazuje kody 12-zawór Egr,17-czujnik prędkości po wymianie w/w zaworu i czujnika(obydwie części używane,EGR spr. na innym aucie) i kasacji błędów wbrew moim domysłom że powinno być OK problem nie zniknął.Kody 12-17 są a i nawet obroty silnika dalej falują do 1500obr. Jak dalej do tego się zabrać??gdzie szukać??przyczyn? Poza tymi trzema rzeczami to wszystko ok.
Bez różnicy czy zimny czy ciepły w cyklu miejskim np:na światłach i tak wygląda przy ruszaniu z tych świateł jak by się dławił. Elektryka sprawdzona i do zaworu i do czujnika wszystko Ok.Również bez różnicy czy to benzyna/gaz.Jeżdze autkiem w dalekie trasy na zachód i jedzie nie narzekam.troszkę zaczął więcej gazu palić nic po za tym!
Ostatnio zmieniony przez dyzio47656 Wto Wrz 23, 2008 12:57, w całości zmieniany 1 raz
Na początek to bym zrobił tak:
- odłączył gaz
- skasował nastawy adaptacyjne (wyjąć bezpiecznik radio/ecu ze skrzynki pod maską na ok. minutę)
- uruchomił silnik i zostawił na wolnych obrotach do włączenia się wentylatora
Wszystko rozpoczynamy na zimnym silniku.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dam znać w czwartek bo jutro odbieram go od lakiernika
To nawet dobrze, bo u lakiernika na bank był odłączony długo akumulator. Odpal u lakiernika i poczekaj do włączenia się wentylatora, a jeśli lakiernik auto przeparkowywał po podłączeniu aku, to wypnij bezpiecznik i potem pozostaw na wolnych obrotach do włączenia wentylatora.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 09:07 [R620 SI 2,0L LPG 95r] kody silnika.
Witam!piter34 zrobiłem dzisiaj tak jak pisałeś i kod 12 został skasowany a 17 dalej jest ale tu będę chyba musiał kupić drugi czujnik i sprawdzić wtedy??dodam że czujnik był wymieniany.Czy ten czujnik może mieć wpływ na obroty??Bo ten problem też został?Czy jest możliwość wyczyszczenia przepustnicy i aparatu krokowego.Może tu trzeba szukać z tymi obrotami??hi tak jeszcze myślę że może wymieniłem nie ten czujnik co trzeba!
[ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 15:04 ]
dyzio47656 napisał/a:
Witam!piter34 zrobiłem dzisiaj tak jak pisałeś i kod 12 został skasowany a 17 dalej jest ale tu będę chyba musiał kupić drugi czujnik i sprawdzić wtedy??dodam że czujnik był wymieniany.Czy ten czujnik może mieć wpływ na obroty??Bo ten problem też został?Czy jest możliwość wyczyszczenia przepustnicy.??Może tu trzeba szukać z tymi obrotami??hi tak jeszcze myślę że może wymieniłem nie ten czujnik co trzeba!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum