Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy
Autor Wiadomość
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 11:42   [R45] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Temat wałkowany na forum mocno ale rozwiązania brak :(
Chodzi o to że czasem mi gaśnie na wolnych obrotach, silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (nie jakoś strasznie nierówno ale da się to wyczuć), przy włączeniu AC nie ma mocy :( . Czasem zachowuje się tak jak mój stary R na gaz, barkuje mu mocy żeby ruszyć :(
Wymieniłem kupę rzeczy już w nim, świece, przewody, czyszczona przepustnica przy okazji wymiany HGF, filtr paliwa, filtr powietrza, sonda lambda (komputer pokazał, że jest uszkodzona). Przed wymianą sondy lambda miałem milion błędów. Potem wymieniłem sonde lambda i został tylko jeden błąd - od A/C (chyba odnośnie niskiego stanu klimatyzacji). Teraz A/C nie potrzebna więc tym błędem się nie przejmuję. Hipotetycznie komputer nie zwraca już błędów a problem gaśnięcia pozostał i nierównych obrotów.
Zastanawiam się czy nie podjechać do warszawy na firmowego TestBook-a ale czy on aby rozwiąże mój problem?
_________________
Adam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 26, 2011 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 11:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 12:14   

Gaśnie podczas pracy na wolnych obrotach? Tak po prostu?
Dławi się wcześniej?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 12:24   Re: [R'45 1.6 00] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy

reed napisał/a:
Temat wałkowany na forum mocno ale rozwiązania brak :(
Chodzi o to że czasem mi gaśnie na wolnych obrotach, silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (nie jakoś strasznie nierówno ale da się to wyczuć), przy włączeniu AC nie ma mocy :( . Czasem zachowuje się tak jak mój stary R na gaz, barkuje mu mocy żeby ruszyć :(
Wymieniłem kupę rzeczy już w nim, świece, przewody, czyszczona przepustnica przy okazji wymiany HGF, filtr paliwa, filtr powietrza, sonda lambda (komputer pokazał, że jest uszkodzona). Przed wymianą sondy lambda miałem milion błędów. Potem wymieniłem sonde lambda i został tylko jeden błąd - od A/C (chyba odnośnie niskiego stanu klimatyzacji). Teraz A/C nie potrzebna więc tym błędem się nie przejmuję. Hipotetycznie komputer nie zwraca już błędów a problem gaśnięcia pozostał i nierównych obrotów.
Zastanawiam się czy nie podjechać do warszawy na firmowego TestBook-a ale czy on aby rozwiąże mój problem?


Jeśli silnik jest OK (sprężanie, szczelność, pierścienie, itd...) i jego osprzęt również (czujnik podciśnienia, czujnik wału, czujnik temp. cieczy, czujnik temp. powietrza w dolocie, TPS, sonda lambda, itd...) to winą za takie działanie silnika jest albo słaby zapłon (świece brudne, przewody przebijają, zwędzona cewka, kopułka brudna i mostkuje, itp..) albo mieszanka palna (ciśnienie paliwa słabe, pozapychane wtryski, itp..).

U mnie, na przykład, na benzynie ledwo co mogę odpalić silnik, bo niestety, Polonez ma 12 lat i nie zmieniany nigdy filtr paliwa, którego nie sposób odkręcić, a próbowałem już nawet kluczem do rur o długości pół meta. Na gazie chodzi jak szwajcarski zegareczek.
Ale ja wie, dla czego mi tak na benzynie działa przynajmiej.

Ja proponowałbym zobaczyć ciśnienie paliwa na magistrali, czystość wtryskiwaczy, a potem zapłon. No i sprawdzić koniecznie zespół przepustnicy - może regulacyjna śrubka oporowa trzpienia silniczka krokowego, który działa na mimośród przepustnicy siadła nieco (wybija gniazdko po paru latach w tej dźwigni) i od tego przepustnica za bardzo się przymyka, przez co dławi się silnik. No i wiadomo, przy tym też kanalik obejściowy też sprawdzić na szczelność. Ja kiedyś ze swojego wydłubałem wykałaczką czarny węgielek nie wiadomo skąd tam nagromadzony (silnik mam w super stanie, od nowości na syntetyku, zero oleju wciąga, moc ma, itd...).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 14:48   

oprawca_1978 napisał/a:
Gaśnie podczas pracy na wolnych obrotach? Tak po prostu?

Nie nie gaśnie tak poprostu. Jadę sobie jadę, i zaczyna szarpać. A jak dojadę (np. na podwórko) wbijam wsteczny jadę do tyłu, zachamuję to autko gasnie :(

Dzisiaj przeczyściłem silnik krokowy... i lipa przyjechałem na podwórko i to samo :/
Ciśnienie paliwa to 0.5 - 0.6 MPa, czyli 5 - 6 bar. W Rave znalazlem info, ze pompa paliwowa powinna dawac max. 4.1 bar. I juz sam nie wiem :(

Za trzydni zobacze czy czyszczenie pomoglo...
_________________
Adam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 15:14   

reed napisał/a:
czyli 5 - 6 bar.

Za dużo zdecydowanie, bo powinno być ok. 3 bar przy normalnej pracy na biegu jałowym.
Może regulator ciśnienia paliwa nie ten tego...?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 16:48   

piter34 napisał/a:

czyli 5 - 6 bar.

Za dużo zdecydowanie,


No niby tak ale to jest pomiar na załączonym tylko zapłonie. Nie na pracującym silniku. Nie mogłem pomierzyć na pracującym bo nie miałem przejściówki na kabelek do paliwa :( .
Za duże ciśnienie może powodować dławienie się silnika??? A nawet jego zatrzymanie???

Regulator ciśnienia paliwa czyli Fuel pressure regulator ? A jak go mogę zdiagnozować ?
_________________
Adam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 10:39   

reed napisał/a:
No niby tak ale to jest pomiar na załączonym tylko zapłonie.

No to jest w takim razie zły pomiar...

reed napisał/a:
Za duże ciśnienie może powodować dławienie się silnika??? A nawet jego zatrzymanie???

Może, bo silnik jest zalewany paliwem.

reed napisał/a:

Regulator ciśnienia paliwa czyli Fuel pressure regulator ?

Tak.

reed napisał/a:

Regulator ciśnienia paliwa czyli Fuel pressure regulator ?

Sprawdzając ciśnienie na listwie wtryskowej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 10:34   

Ok.
A jeszcze jedna taka uwaga. Po odkręceniu i przeczyszczeniu silniczka krokowego auto jeździ jakby płynniej (czyli, troszkę mu się poprawiło) ale pali więcej i na wstecznym biegu gaśnie. Wystarczy że przyjadę na podwórko chcę cofnąć, wbijam bieg, cofam naciskam sprzęgło i hamulec; żeby przyhamować i autko gaśnie :/
_________________
Adam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 15:04   

reed napisał/a:
autko gaśnie

Czy wcześniej wskazówka obrotomierza nagle leci na zero?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 10:57   

Kurcze ciężko wyczuć. Bo przy cofaniu to rafczej obraoty mam malutkie al załużmy, że jak jest do 1300rpm i wcisnę sprzęgło to zgaśnie, no a jak zgaśnie to naturalne że wskazówka leci w dół :/

Wczoraj na przykład za mało dodałem gazu i się zadusił i nie chciał iść. Przygazówka do 2000 rpm i znowu nie idzie, przygazówka powyżej 3500rpm i dopiero ruszył.

No już nie mam koncepcji jak to opisać. :/

Ale jeżeli założymy, że wskazówka leci na zero? To co to oznacza?
_________________
Adam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 11:18   

reed napisał/a:
Ale jeżeli założymy, że wskazówka leci na zero? To co to oznacza?

Uwalony czujnik położenia wału korbowego
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 11:52   

Cytat:
Uwalony czujnik położenia wału korbowego


Hmmm, no ale to powinno wyskoczyć na komputerze. Co prawda miałem taki błąd ale po wymianie sondy lambda skasowaliśmy błędy. Pojeździłem parę dni i się okazało, że tego błędu już nie ma...
_________________
Adam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 11:30   

Czy jak silnik jest zimny to się dzieje to samo?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
cin1 



Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 48
Skąd: wroclaw



  Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 16:01   pytanie do magika 416

Witam. Mam podobny problem jak kolega. Gdy ruszam ze swiatel auto mi sie dlawi az wejdzie powyzej 2000. przy normalnym puszczaniu sprzegla auto gasnie(narobilem sobie tym dzisiaj wstydu przez to). Jest sposob na to, bardzo wolno puszczac sprzeglo albo mocno przygazowac ( co konczy sie skakaniem samochodu i boksowaniem kol) Tak sie nie da jezdzic albo spale sprzeglo albo urwe zawieszenie. Co to moze byc katalizator (moge wyciac), silniczek krokowy, filtr paliwa albo co? Prosze o jakies konkretne rady. Najlepiej o nr tel na priva jakiegos MAGIKA ktory moze mi doradzic co i jak. POZDRAWIAM
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 16:16   

cin1 napisał/a:
Najlepiej o nr tel na priva jakiegos MAGIKA ktory moze mi doradzic co i jak.
Wpisz w szukajkę forumową hasło "+gawin +telefon"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
cin1 



Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 48
Skąd: wroclaw



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 17:44   dzieki PITER

dzieki za wskazowke
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 02, 2008 15:52   

piter34 napisał/a:
Czy jak silnik jest zimny to się dzieje to samo?


Tez trudno wyczuć, bo mamy lato/jesień i silnik jet bardzo szybko ciepły.
Czasem jest. Jak odpalę auto i chodzi na wolnych obrotach to nie chodzi płynnie. Nie jest to jakieś straszne "szarpanie" ale da się wyczuć. Wskazówka obroomierza wtedy niby wskazuje ok. 800 rpm ale czuje że silnik nierówno pracuje:/
_________________
Adam
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 20:40   

czujnik położenia wałka rozrządu może pindolić sprawę.Sprawdzić trzeba faulty w ecu.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 03, 2008 21:52   

Stawiam na przebicie na cewkach zapłonowych :!:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 04, 2008 07:37   Re: [R'45 1.6 00] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy

reed napisał/a:
Temat wałkowany na forum mocno ale rozwiązania brak :(
Chodzi o to że czasem mi gaśnie na wolnych obrotach, silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (nie jakoś strasznie nierówno ale da się to wyczuć), przy włączeniu AC nie ma mocy :( . Czasem zachowuje się tak jak mój stary R na gaz, barkuje mu mocy żeby ruszyć :(


Miałem to samo. Padła mi jedna cewka. Samochód cieżko odapala, trudno się zbiera i potrafi zgasnąć na wolnych obrotach. Przy okazji możesz przeczyścić i przesmarować pastą miedziową wszystkie podłączenia masy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416] Auto się dusi i gaśnie+nie równe obroty
Stinger71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sie 02, 2011 16:58
R400
Brak nowych postów [R416] Za duże wolne obroty
lamtrop Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lis 17, 2010 09:23
Grzem
Brak nowych postów [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sob Gru 11, 2010 12:10
ccycekk
Brak nowych postów [R420] Za wysokie wolne obroty w upał
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Maj 02, 2008 13:28
arczi83
Brak nowych postów [R416 Si] Problem - falują wolne obroty
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Nie Paź 10, 2010 02:02
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink