Moj roverek przeszedl delikatna metamorfoze mianowicie dostal fele AEM na oponach michelin energy i przelotowy wydech(wywalony katalizator tlumik srodkowy i koncowy jakis dupomugen) wg mnie mimo ze ludzie mnie za to nienawidza brzmi ładnie i rasowo nie jak jakies golfy gti z 10 koncowkami zreszta posluchajcie sami : )
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 21:02
Brzmi ładnie jak rasowy szybki i wściekły (w pozytywnym sensie) ale jak dla mnie chyba za głośno Wracając do tematu, zmieniłeś średnicę wydechu czy jest jak w serii
Poczułeś jakieś zyski w dynamice
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 02:05
Wydech został zmieniony od samego kolektora troszke wieksza rura jest wsadzona cala nowa bez katalizatorow strumiennic itp jedynei koncowka jest dodana.. najlepsze sa płomienie przy redukcji. co do dynamiki.. czuć różnice naprawde czuć nie jest to jakis zastrzyk mocy ale szybciej sie zbiera.. co do głosnosci to mam silencera jak kolega powiedzial jak go wsadze to czuc ze auto jest takie troszke bardziej "mułowate" pozatym ja lubie jak tak warczy : ) peugotowi 1.6 16v citroenowi xarze 1.6 16v oplowi tigrze 1.6 16v daje rade nawet toyote celice 1.6 16v 106KM objezdzam bez wiekszych problemow pozdr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 17:58
nie wazne jaki sie ma samochod, wazne jaki jest kierowca. i tylko gdy kierowca jest ten sam mozna porownywac swoj samochod do innych. bo jezeli ktos wolniej zmienia biegi niz ty i nie wkreca samochodu na obroty to nawet najlepszy samochod przegra w takiej rywalizacji.
toze sie lepiej wkreca to musi byc jednie efekt "braku katalizatora", bo taki przelot vs seryjny zestaw wydzie podobnie na hamowni lub nawet gorzej...
Ja myslalem o calym zestawie na wzór seryjnego ale przelotowy... czyli srodkowy o identycznej pojemnosci, w identycznym miejscu ale przelotowy i koncowy takiej samej pojemnosci tylko przelotowy. zmienil bym tylko delikatnie srednice rury od olektora bo tam jest zdecydowanie zwezenie...
Proponuje zapoznac sie z samouczkiem grabowskiego na temat budowy ukladow wydechowych w samochodach N/A gdzie to juz siega sztuki....
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Brzmi rasowo,ale zastanawiam sie czy na prawde jest jakis przyrost mocy i ile straciles z momentu obrotowego.Dobry wydech potrzebuje dobrego dolotu,musza byc pod siebie obliczone.We wspolczesnych samochodach katalizator nie odbiera mocy bo wydech i silnik jest zaprojektowany do pracy wlasnie z katem,nie tak jak bylo kiedys gdy silniki starszej generacji wyposazano w katalizatory jak gdyby z przymusu nowych w tamtym czasie norm spalin.Dobry wydech jest tak obliczony by rowniez odpowiednio DLAWIC przeplyw spalin,bo co z lepszego odplywu jesli nie mozna zassac i tu mamy przepustnice ktora wlasnie dlawi dolot, wiec wylot gdy jest przelotowy odprowadza za duzo spalin ktorych czesc przy niskich obrotach w nornalnym ukladzie zostaje w cylindrze podnoszac cisnienie (to wazne dla wartosci momentu obr).Dobry wudech nawet przy grubej koncowce ma w srodku zwezke.Przelotowka sprawdza sie w autach np.WRC gdzie sie jezdzi praktycznie na w pelni otwartej przepustnicy i wtedy to ma sens.Ale to tylko moje zdanie,jesli czujesz przyrost mocy to ok,dzwiek pierwsza klasa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Paź 04, 2008 00:25
a czy ja powiedziałem ze czuje przyrost mocy? prosze dokładniej czytać... powiedziane bylo ze auto nie jest takie zamulone i to jest fakt:) tak przy okazji mam dobry dolot tzn tak mysle filtr stozkowy K&N obudowany tak ze ma caly czas doplyw zimnego powietrza.. power rura i jest ok ani predkosc maxymalna nie wzrosła ani przyspieszenie tez sie nie zmieniło : ] jak kupie rovera 220coupe turbo to sie wtedy wszystko zmieni hehehe pozdr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Paź 04, 2008 11:43
michone napisał/a:
Cytat:
czuć różnice naprawde czuć nie jest to jakis zastrzyk mocy ale szybciej sie zbiera..
jak mamy to rozumiec?? jak autko moze sie lepiej zbierac bez zadnego przyrosti
hmm nie wiem nie bylem na hamowni wiec nie wiem ile kucy zdechlo ile przybylo wiec nie moger powiedziec mam pare kucy wiecej czy mniej ale czuje jadac np 3 biegiem dociskajac gaz szybciej sie zbiera troszeczke czuc roznice nie wiem czy to moja imaginacja ale dla mnie czuc roznice trzeba by bylo postawic na kresce dwie 214stki si i porownac wtedy... ja sie moge sprawdzic
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Nie Paź 05, 2008 16:10
się czepiacie, kolega pewnie chciał powiedzieć że bardziej reaguje na gaz.
Hamownia zawszę prawdę Ci powie, ale tak naprawdę trzeba by było zmierzyć się jeszcze przed tym modem żeby ocenić stan silnika. Nie powiem fajnie by było wiedzieć dokładnie co jak i ile daje dokładnie i jak to zrobić, ale chyba jeszcze nikt czegoś takiego nie ma.
PZDR
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 06, 2008 06:30
wazne ze wlascicielowi sie podoba. mnie osobiscie krew zalewa jak mi przez osiedle jedzie takie cos ze az alarmy sie wlaczaja a ledwo co daje rade jechac. ja osobiscie bym pakowal kase w podkrecanie silnika by miec lepsze osiagi niz w efekt wizualno-naglosnieniowy.
no właśnie chodzi mi o wyższe. Czytałem gdzieś kiedyś, że tłumik środkowy tłumi wyższe częstotliwości natomiast końcowy niższe. Co by wyjaśniało dlaczego po wymianie końcowego wydech brzmi "basowo". Natomiast mi zależy bardziej na efekcie "szlifierki"
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Czw Paź 16, 2008 14:35
Ja jestem ciekaw czy po jest sens stosowania przelotowego układu i końcowego seryjnego tłumika, w sensie czy odczuje się jakieś wzrost mocy, bo na dźwięku mi nie zależy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum