Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: W-wa Żoliborz
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 21:48 [R827] Problem z elektryką (el. szyby, fotele itd)
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1995
Witam,
Mam taki oto problem... Czasami, teraz to już nawet bardzo często, wysiada mi elektryka związana z wyposażeniem... Objawia to się tym, że nie działają el. szyby, szyberdach, lusterka, fotele, przy włączonej wycieraczce nie da się ustawić przerwy pomiędzy wycieraniem szyby oraz nie wiem na pewno czy również z tym związane, przestaje mi działać klakson i tempomat (ale te dwie rzeczy nie koniecznie w tym samym czasie co pozostałe). Na początku myślałem, że jest to spowodowane deszczem (jakieś zwarcie czy coś) ale teraz nawet jak jest sucho to i tak wysiada... Mój elektryk powiedział, że jak nie będzie miał schematów elektrycznych to nie pomoże, przejrzał kable i styki, podobno są w dobrym stanie... Wspomniał coś o jakimś wyłączniku czasowym (to chyba to coś co odpowiada za to, że po wyjęciu kluczyków ze stacyjki mogę jeszcze zamknąć szyby i szyberdach). Myślicie, że to może by to?? Jeżeli tak to jak to się fachowo nazywa i gdzie można dostać??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 21:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Paź 05, 2008 19:17
Warto poprawić luty na płytce drukowanej skrzynki bezpieczników, tak samo na płytce pod przyciskami do sterowania okien i lusterek. Ale nie zawsze to pomaga, np u mnie większość czasu nie działają lusterka, ale na szczęście szyby zawsze działał dobrze.
Studiowałem schematy z Mk2 Electrical.pdf i tam wszystkie kabelki przechodzą przez moduł sterujący CCU, i podejrzewam że on też powoduje te cyrki, nie tylko suche luty.
Jeden nawet wytropiłem, CCU cały czas zapodaje napięcie na moduł pamięci pod fotelem kierowcy, a prawidłowo powinien odciąć zasilanie po paru minutach od zamknięcia samochodu. U mnie tego nie robi i przez to akumulator jest obciążony 0.2 A, najprostrze rozwiązanie to wyjmowanie bezpiecznika 10A który jest pod fotelem kierowcy po lewej stronie.
Ten sam przypadek miał znajomy w 800 kv6 więc warto sprawdzić pobór prądu , po ok 5 minutach od zamknięcia samochodu , nie powinien być większy od 0,05 A. Po uzbrojeniu alarmu pobór spada do 0,045A.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum