Wysłany: Pon Paź 06, 2008 18:30 [ Rover 214i 8v 1997 ] Czy to HGF? Pomocy!
Swojego Roverka kupilem 10.10.2007 r. po wymianie plynu chlodniczego zauwazylem, ze minimalnie mi jego ubywa. Balem sie, ze to HGF zlecilem mechanikowi test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia wynik: Wszystko OK, jednak plynu nadal ubywalo. Zdecydowalem sie na uszczelniacz marki K2 w plynie. Po tym zabiegu plynu przestalo ubywac, jednak w zbiorniczku wyrownawczym pokazuje sie majonez identyczny jak przy HGF ( okolo lyzka na 2 tys. KM pod korkiem ), przeczytalem juz chyba wszystkie posty dotyczace HGF i boje sie, ze to moze byc przyczyna, jednak nie mam innych objawow. Poziom oleju jest w normie, brak bialego nalotu na bagnecie oleju i korku, brak kopcenia na bialo , brak oznak spadku mocy itd. Przejechalem juz tak ponad 30.000 KM. Czy majonez moze byc spowodowany wlaniem uszczelniacza, czy to uszczelka pod glowica?? Pomozcie jakos, poniewaz zdaje sobie sprawe ze wymiana uszczelki to dosc droga zabawa, a nie chce wydac bezsensu kupy pieniedzy. Czy majonez w zbiorniczku wyrownawczym to na 100% oznaka uszkodzonej uszczelki pod glowica, jakie sa inne sposoby sprawdzenia tego czy mam ja uszkodzona???
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 06, 2008 18:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:13
Ale rok temu nie miałeś oleju w płynie chłodniczym. Możliwe, że uszczelniacz ci zapchał jakiś kanalik i olej poszedł zamiat przez niego gdzieś bokiem...
Nie, po kupnie samochodu z plynem wszystko bylo ok, jednak ubywalo go. Standardowo po kupnie wymienilem wszystkie filtry, olej, rozrzad, i plyn chlodniczy. Piszesz ze uszczelniacz mogl cos zapchac?? co masz na mysli??
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:30
Można stwierdzić, że uszczelka jest napewno walnięta, ale niestety nie idzie sprawdzić, czy na pewno jest dobra. Często sprawdzaj co się z silnikem dzieje, uważaj na temperaturę i zbieraj na wymianę uszczelki w razie awarii.
Jeśli są ślady emulsji na korku oleju (czy wogóle w przestrzeniach olejowych silnika) lub jeśli w zbiorniczku wyrównawczym są tłuste ślady od oleju = nieszczelność pomiędzy przestrzeniami olejowymi a wodnymi silnika = bardzo duże prawdopodobieństwo, że co najmniej ścieżki silikonowe na separatorze (bo jakaż to uszczelka?) pomiędzy głowicą a blokiem są uszkodzone. Albo po prostu - połączenie głowica - blok jest nieszczelne (wyciągnięte śruby, źle dokręcone, głowica albo blok krzywe) i od tego nieszczelności są i olej z wodą się żenią.
Ratunek jest jeden - trzeba dobrze zrobić HGF. Wszystko.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum