Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stuki w lewym przednim kole
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stuki w lewym przednim kole
Autor Wiadomość
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Paź 08, 2008 09:52   [R75] Stuki w lewym przednim kole
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam problem, strasznie irytujący zresztą. Podczas wolnej jazdy(najbardziej słyszalne) po nierównościach (przejazdy kolejowe, małe dziury itp.) słychać stuk przy lewym kole. W czerwcu jak kupowałem autko byłem na stacji i w zawieszeniu nic nie stwierdzili, wszystko było ok., niedawno byłem u mechanika na podnośniku szarpał wszystkim elementami zawieszenia i też nic nie stwierdził. A stuki są :cry: Może to amortyzator?(jest suchy nie ma wycieków i w czerwcu na wykresach było dobrze)
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Maj 23, 2011 22:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 08, 2008 09:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 08, 2008 10:00   

Byc może jest to przegłub.
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Paź 08, 2008 10:08   

Może i masz racje bo tak teraz myślę że przy wolnej jeździe i skreconych kołach w prawo jest to najbardziej słyszalne
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 08, 2008 14:03   

Mam coś podobnego, aczkolwiek u mnie też nic nie stwierdzone w zawieszeniu, co wydaje się dla mnie dość dziwne, no ale przecież nie będę się wykłócać, bo po prostu nie mam o autach zielonego pojęcia.

Oczywiście stuk występuje wyłącznie przy przejazdach przez tory, dziurki jakieś małe lub przy parkowaniu jak podjeżdżam pod krawężnik, chyba że zrobię to po prostu płynnie, to wtedy nie ma stuku jeśli chodzi o kwestie krawężnika, ale przy skręcaniu kół i wolnej jeździ, itp. ten stuk natomiast u mnie nie ma miejsca.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Paź 08, 2008 18:58   

Obejrzałbym też łącznik stabilizatora.Miałem podobne dolegliwości.Po wymianie łączników ustało.To choroba tego typu zawieszeń.W peugeocie wymieniałem je co 30 tys. i zawsze zamienniki były lepsze od oryginalnych.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Ml777 



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 30
Skąd: Prudnik



Wysłany: Sro Paź 08, 2008 19:03   

Mozna by powiedzieć spoko ten typ to ma:) u mnie też stuka tyle że w prawym kole i też byłem u mechanika aby sprawdził. Odpowiedz taka jak u was nic nie jest zepsute.Choć nie powiem że mnie te stukanie nie denerwuje jak wolno jadę.
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 08, 2008 19:21   

Mój typ, też tak ma :( . Na badaniu technicznym wszystko OK, a stuki są w lewym przednim przy skręcaniu w prawo.
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 08, 2008 21:25   

Ja wymieniałem drążek kierowniczy, ale to była doraźna metoda, bo może przez jakieś 2-3 miesiące nie stukało, spokój był, ale teraz znowu, a nie możliwe jest aby tak szybko ta część się wyeksloatowała, ponieważ nie jeżdżę po jakiś gruzach, a i nie jeżdżę szybko po naszych "polskich drogach", do tego uważam na wszelkie dziury, wzniesienia, itp.
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 15:45   

Panowie, a może macie uszkodzone górne mocowanie amortyzatora (łożysko)???

Część nr 9/10 na rysunku:
http://66.163.168.225/bab...pc%2fr%2f123155

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 09, 2008 18:24   

Marian_K, u mnie łożysko ok, sprawdzone dokładnie wszystko :)
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 18:35   

Przyczyn może być wiele i każdy z nas o tym wie,bo zawieszenie tego typu jest dosyć skomplikowane i luz może się pojawić w każdym połączeniu.Upieram się przy łącznikach,które można sprawdzić na dwa sposoby:podnieść autko na tyle żeby stabilizator nie był napięty i poruszać energicznie drążkiem łącznika,albo tak jak kiedyś zrobiłem w peugeocie:wyjąłem je obydwa i przewiozłem się po wybojach.Obydwie metody są skuteczne,tylko przy tej drugiej jest dodatkowa frajda,bo auto zachowuje się na zakrętach jak Dar Młodzieży na fali.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Dukes 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 38
Skąd: Pniewy



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 18:46   

Witam!
Ja miałem podobny problem z poprzednim autem (Skoda Fabia Sedan). Auto było u kilku "speców" od zawieszenia, łącznie z wizytą w serwisie i nikt niestety nie znalazł powodu. Jednak auto miało wymieniany blok silnika w serwisie (zatarł sie jeden tłok po 20kkm). Uszkodzona okazała sie poduszka silnika i po zjeżdzaniu z krawężnika czy własnie przejeżdzając przez przejazd kolejowy było słychać bardzo subtelne i delkatne puknięcia :) .
_________________
Pozdrawiam,
Paweł
 
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 09, 2008 22:43   

Dukes, ile kosztowała wymiana?
 
 
Dukes 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 38
Skąd: Pniewy



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 23:20   

Jeśli chodzi o blok to wymiana była w ramach gwarancji, ale musiałem zapłacić za nowy olej i było trochę "latania" w związku z nabiciem numeru silnika na nowym bloku aby wszystko było legalne. Co do kosztu, to dowiedziałem się, że silnik 1.4 16V 75KM (bez osprzętu) kosztował 16 tyś. zł, ale przy okazji jak samochód stał u nich prawie 2 tygodnie na parkingu serwisu ktoś ładnie przerysował tylny zderzak i jeszcze bezczelnie miałem wmawiane, że taki już był jak go oddawałem, ale po wezwaniu kierownika zderzak został "po cichu" pomalowany i wszystko było ok :)
Poduszke wymieniłem we własnym zakresie. Koszt z tego co pamiętam to 150zł.
_________________
Pozdrawiam,
Paweł
 
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 13:44   

Znalazłem :mrgreen: . Wsumie przez przypadek ale wkońcu namierzyłem przyczynę stuków. Kupłem stalowe felgi ( z innej beczki - pasują od skody) i zmieniałem koła przy autku w momencie gdy samochód był podniesiony i koła wisiały swobodnie złapałem koło i energicznie wykonywałem ruchy w osi pionowej i poziomej. Okazało się że luz jest na swożniu wahacza, luzu tego nie można byłao wyczuć przy obciążonym zawieszeniu - na wet diagnosta nie mógl mi go znaleść - mi się udało. Teraz jedynie podpowiedzcie jakiej firmy wahacz kupić i czy wymieniać od razu tuleje.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Paź 28, 2008 09:58   

Kupiłem stalowe felgi ( z innej beczki - pasują od skody)

mam pytanie odn. tych felg
do R75 kupiłeś?
od jakiej skody pasują , od octawii?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 10:05   

ywis napisał/a:
Marian_K, u mnie łożysko ok, sprawdzone dokładnie wszystko :)


Jeszcze sprawdź czy nie masz luźno zamocowanego akumulatora :) .
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 12:21   

ja też jestem po wymianie wahaczy. autko jedzie jak nowo narodzone. wymieniałem sam z kanału bez zdejmowania koła. jest trochę ciężko bo trzeba mieć dwa lewarki. jednym podnosisz auto żeby nie było naprężeń na wahaczu a drugi podłożyłem pod półośkę bliżej piasty aby unieść lekko koło to wtedy lżej wyciągnąć wahacz. najwięcej trudności było przy demontażu tulei wahacza bo była guma wyrwana. tam jest k...a dostęp do śrub!!!! niezłe kombinacje kluczem z grzechotką i masa innych przedłużek i odkręcanie po jednym ząbku. dało się i te wszystkie stuki przy jeździe po trelinkach czy dziurach ustały. a w starych wahaczach sworznie sobie luźno latały.
 
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 09:33   

Właśnie ja mam wywaloną tuleje na wahaczu w przednim kole ( dosyć mocno) I czym grozi jazda bez wymiany ? Bo będę dopiero za miesiąc wymieniał a mam wywaloną już od trzech miechów. I w jaki sposób zużywa się wahacz że trzeba cały wymienić ?
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sob Lis 29, 2008 20:59   

ta rozwalona tuleja to między innymi pływanie auta. nie trzyma się drogi. a w wahaczu są sworznie(niestety niewymienne) i one się wybijają czyli dostają luzów na naszych polskich nawierzchniach i zaczynają się stuki. najpierw delikatne a potem sie nasilają szczególnie przy skręconych kołach i jedzie po nierównościach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Stuki w lewym kole.
MokraWoda Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Gru 22, 2015 21:49
longer86
Brak nowych postów [R75] Stuki w lewym kole, zacisk halasuje
czort Rover serii 75, MG ZT 15 Pon Kwi 06, 2015 11:58
czort
Brak nowych postów [R75] Telepie się coś w lewym tylnym kole
telepie się i to niemiłosiernie
mecho Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Lip 10, 2009 14:32
bys
Brak nowych postów [R75]Cos skrzypi w lewym kole gdy sucho i ciepło??
Fiedia Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Maj 25, 2015 19:22
automechanik
Brak nowych postów [R75] Buczenie w lewym kole przy skręcaniu
leszek_1982 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Paź 31, 2012 10:51
leszek_1982



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink