Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Mocy, przybywaj .....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Mocy, przybywaj .....

nagła utrata mocy silnika - z dnia na dzień ;/
Autor Wiadomość
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 18:08   [R75] Mocy, przybywaj .....
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Wróciłem z dłuższej trasy, samochód na parking, spać...
Rano odpalam samochód, w drogę do pracy i szok ... ledwo jedzie.
Samochód ma wyraźny problem z ruszeniem - wcześniej na parking wjeżdżałem na 2-jce i na wolnych obrotach (bez naciskania gazu) toczyłem się po parkingu - teraz silnik się dusi i gaśnie bez naciśnięcia pedału.
Być może to moje subiektywne odczucie, ale wcześniej po przekroczeniu 2tyś. obrotów słychać było coraz głośniejszy gwizd turbiny - teraz wydaje mi się że go nie słyszę.
W nerwach depnąłem pedał gazu do dechy - silnik wkręcił się do 5 tyś. obrotów i na tym stanęło - pedał w podłodze, silnik wyje, na obrotomierzu równo 5 tyś .... ni du du więcej.
Przed tym wszystkim czuć było wyraśny skok mocy przy 1,8 ~ 2 tyś obrotów, teraz to samo jest przy około 3 tyś.....
Gdzie mam szukać przyczyny, co mogę sprawdzić sam (bez konieczności jechania do warsztatu ? )
Czy to możliwe że przepływomierz mógł w ciągu 7 godzin nocy powiedzieć "Pa Pa" ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 18:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 19:57   

nie wiem jak w roverku ale podobne objawy miałem w oplu i okazał się czujnik położenia wałka rozrządu , (to tylko sugestia ) w roverku na szczęście jeszcze tak mi się nie zrobiło
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 20:00   

argail napisał/a:
silnik wkręcił się do 5 tyś. obrotów i na tym stanęło - pedał w podłodze, silnik wyje, na obrotomierzu równo 5 tyś .... ni du du więcej
to chyba dokręciłeś do odcięcia i więcej nie pójdzie. Wcześniej kręcił Ci więcej niż 5 tys. obrotów? Na luzie nie próbowałem, mój na trójce wchodzi gdzieś w ten zakres (do 5 tys.) i na tym koniec. Co do reszty nie wiem.
Zrobiło się chłodniej, więc raczej powinieneś odczuć wzmocnienie.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 10:23   

argail napisał/a:
zy to możliwe że przepływomierz mógł w ciągu 7 godzin nocy powiedzieć "Pa Pa" ?
Hmm... odepnij go to wszyscy się dowiemy... Od czegoś trzeba zacząć.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 04, 2008 16:14   

Przepływomierza nie odpinałem, ponieważ usterka zniknęła ... do dziś.
W ogóle dziwna sprawa, dwa dni samochód zachowywał się jak TIR, później samoistnie problem zniknął, dziś znów.
Ale (teoretycznie) znalazłem element wspólny - w obu wypadkach samochód stał całą noc na deszczu i następnego dnia rano miał problemy z mocą ... czy możliwe jest że coś zamaka i ma wpływ na moc ?
Zamówiłem zestaw filtrów i to będzie pierwsze co zmienię - jak nie pomoże, wezmę się za przepływkę... co dalej - zobaczymy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Paź 04, 2008 17:13   

A może to EGR?
No bo to wygląda albo na układ dolotowy powietrza, albo układ paliwowy tzn. filtr itp.
Przy utracie mocy zauważyłeś jakieś dziwne zachowanie silnika? Tzn. inna głośniejsza praca, falowane obrotów itp. Brak świstu turbiny podczas jazdy. Zauważyłeś coś?
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 04, 2008 20:15   

Rowan napisał/a:
A może to EGR?
No bo to wygląda albo na układ dolotowy powietrza, albo układ paliwowy tzn. filtr itp.
Przy utracie mocy zauważyłeś jakieś dziwne zachowanie silnika? Tzn. inna głośniejsza praca, falowane obrotów itp. Brak świstu turbiny podczas jazdy. Zauważyłeś coś?

Nic z wymienionych powyżej, oprócz właśnie braku dźwięku turbiny - zazwyczaj słychać go wyraźnie w około 2.tyś obrotów, teraz słyszę w około 2,5 tyś ....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Paź 04, 2008 20:44   

Ja był właśnie EGR sprawdził, ewentuanie podciśnieniowy zawór turbiny, też możliwe, albo jakiś wężyk ten od sterowania turbiny masz przetarty.
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 12, 2008 17:36   

No cóż ... Zawór EGR wymontowany, wyczyszczony - kupa syfu wyjęta (nagar na grubość około 4~5 mm) , podmpa przedmuchana (nie wiedziałem co można więcej z nią zrobić, bo nie da się jej zdjąc), filtr powietrza wymieniony, filtr paliwa wymieniony .... Generalnie czuć że jest lepiej, ale jednak nie jest to to samo co tydzień temu ... wciąż się muli.
Podejrzewam, iż EGR powodował swoje, ale doszła do tego jeszcze jedna (jakaś usterka) ... nie mam tylko pojęcia jaka - jakieś wskazówki ?
Turbo słychać iż gwizda, ale moment "szarpnięcia"/wzrostu mocy przesunął się z 1800/2000 obrotów na około 2500-2800 ....


BTW - jeden z gumowych wężyków wychodzących z pompy (nie ten do EGR tylko ten drugi) był prawie przetarty i lekko pęknięty (dziurka na jakieś 1mm) - zaklajstrowałem go taśmą wulkanizacyjną, ale - od czego on jest ? ;)
Rowan napisał/a:
albo jakiś wężyk ten od sterowania turbiny masz przetarty.

To nie jest przypadkiem ten wężyk ?? ?
Ew. gdzie on jest ? ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 12:57   

Tak to ten wężyk który idzie od podciśniniówki w "dół". To jest wężyk sterowania turbiny.
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 13:40   

argail - ja nadal uważam, że najprościej najpierw odpiąć przepływkę - to nic nie kosztuje, a będzie wiadomo czy dalej szukać czy nie...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 14:52   

Marian_K napisał/a:
argail - ja nadal uważam, że najprościej najpierw odpiąć przepływkę - to nic nie kosztuje, a będzie wiadomo czy dalej szukać czy nie...

Pozdrawiam!

Tak dzisiaj zrobię - jeśli nie - na jutro jestem umówiony ze "szpecem" od diesli (btw - policyjnym ;))))

[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 09:35 ]
Widzieliście kiedyś R75 kręcącego bączki na parkingu ? Nie - to zapraszam do Radomia ;))
Wyczyszczony EGR, usunięte uszkodzenie wężyka podciśnieniówka<->turbo, przedmuchana podciśnieniówka i odpięty przepływomierz - i muszę uważać z pedałem gazu ;)))
Zupełnie inny samochód, po naciśnięciu gazu ma się wrażenie że jak na kreskówkach auto "łapie" oponami asfalt i odpycha się coraz szybciej ;)))
Cóż - przepływka nie jest tania ~600 zł - ale wolę to niż wymiana turbo ;)
Dziękuję wszyskim za pomoc - awaria (prowizorycznie - do otrzymania MAF) usunięta - koszt - 0 zł, 5H i ręce brudne od soboty jeszcze do dziś ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 20:15   

argail napisał/a:
Widzieliście kiedyś R75 kręcącego bączki na parkingu ? Nie - to zapraszam do Radomia ;))
:mrgreen: Super że już po kłopocie. To może i spalanie Ci spadnie, bo narzekałeś kiedyś...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 18:01   

argail, jedź do Dominika do Łodzi, dopiero po tym zabiegu zobaczysz jak to auto jeździ :grin: :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Brak mocy
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 02, 2012 16:34
apples
Brak nowych postów [R75] brak mocy
volverin Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lut 10, 2013 22:10
apples
Brak nowych postów [R75] Brak mocy 2,0 cdt
Kalosz25 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Mar 26, 2016 15:52
dawidd
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink