Forum Klubu ROVERki.pl :: Jakie ciśnienie doładowania na poszczególnych biegach ??????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie ciśnienie doładowania na poszczególnych biegach ??????
Autor Wiadomość
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

  Wysłany: Sro Paź 22, 2008 21:30   Jakie ciśnienie doładowania na poszczególnych biegach ??????

Witam wszystkich posiadaczy R. :mrgreen: Z uwagi na mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
Posiadam R420 D. Zakupiłem i zamontowałem dodatkowe zegary auto gauge: turbo oraz voltomierz (zdjęcia później zamieszcze). Interesuje mnie jakie ciśnienie doładowania jest na poszczególnych biegach. Z tego co obserwuje od dłuższego czasu forum to jedni piszą że mają wciąż stałą wartość na każdym biegu, a inni z kolei, że wartość ta się zmienia w zależności od biegu. U mnie jest taka sytuacja, że mam inną wartość na każdym biegu. Wiem, że zegary zakupione prze mnie nie należą do najdokładniejszych.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 22, 2008 21:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 21:36   

Witamy :) no i pewnie nie ostatni ten post ;)
Ale do rzeczy. Ciśnienie nie zależy od biegu, tylko od tego jak mocno naciskasz gaz w danym momencie i jak mocno obciążony jest silnik ;) jedyna mozliwośc porównania, to jazda za sobą w równej odległości i porównywanie na zywo ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 22, 2008 21:41   

Wiem, że wartość ciśnienia nie zależy od biegu. Chodzi mi o to, że na 1 biegu mam wartość: 0,6 bara na 2 - 0,6 bara a na 3 - już 0,8 bara. Na żadnym z biegów nie mam wartości 1,2 bara jak podają inni że to jest max (bezpieczna wartość ) dla R. Turbo skręcone na dźwigni na maksa.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 21:44   

nawet jak na max przyspieszasz na danym biegu ?? aż jutro sprawdzę ;) Na 1 może być tak, że turbo nie zdąży się "rozkręcić" a już masz max obroty i zmiana biegu :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 22, 2008 22:13   

Pytanie do kolegi Brt. Czy ten zaworek na zdjęciu ma jakiś wpływ na działanie turbinki :?: . Dzięki za wszelką pomoc :ok: .
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 22:17   

Nie. To jest elektrozawór od zaworu EGR. Służy głównie ekologii :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 22, 2008 22:24   

Wielkie dzięki za wszelką pomoc :ok2: W sobotę przetestuje mojego R i się odezwę i załączę trochę fotek. Do usłyszenia. W razie jakiś dodatkowych info proszę pisać.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Paź 23, 2008 17:00   

michu1123 napisał/a:
Czy ten zaworek na zdjęciu ma jakiś wpływ na działanie turbinki :?: .


A co chcesz przy nim wkręcać?
Jeśli chodzi ci o ten "kapturek" to on sie ma tak kręcić bo to jest na zatrzask a nie na gwint...
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 23, 2008 17:16   

Już nic nie chcę kręcić - myślałem że może ma jakieś znaczenie bo miałem go całkowicie rozregulowanego. Ale zapomnijmy już o tym i może przejdźmy do głównego tematu. Kolego Filo może wypowiesz się na temat czy masz na pełnym gazie 1,2 bara czy mniej i jak to się przekłada na każdym z biegów (tzn. czy na każdym biegu - pedał gazu wciśnięty do podłogi max. ciśnienie czyli w granicach 1,2 bara).
 
 
Narzond 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Suszec



Wysłany: Czw Paź 23, 2008 17:56   

Witam, u mnie na 1 biegu turbo dochodzi do około 0,9bar a na 2,3,4 i 5 do 1,3 bara (lekko podkęcona turbinka ;) i czuć teraz że autko jedzie ;) Pozdrawiam aha wcześniej max było 0,9 bar.
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 23, 2008 18:48   

Powiedz mi Narzond do jakich obrotów kręcisz swojego diesel - ka ?. Bo w moim przypadku jak podchodzi pod 4 tys. obr. to dosyć " wyje " ale nie wiem może to normalny dźwięk obciążonego silnika i turbiny. Ja z reguły przeciągam do 3,5 tys. obr. i następny bieg.
Mam jeszcze jedną kwestie, może 1.2 bara dmucha w wersjach z IC a w wersjach 86KM bez IC jest mniej, chodz to ta sama konstrukcja i ta sama turbina :?:
 
 
Narzond 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Suszec



Wysłany: Czw Paź 23, 2008 20:53   

Kolego wartość 1,3 przy pedale wciśniętym w podłogę uzyskuje już przy 3tyś obrotów ale czasami kręcę do 3,5 ale to rzadkość, ogólnie teraz lepiej się przyśpiesza i wyprzedza ;) a co do silnika z IC i bez IC to wydaje mi sie że w twoim przypadku ciśnienie 1,3 mogło by zaszkodzić bo to powietrze automatycznie jest cieplejsze bo turbo i wszystko się mocniej grzeje. Tak przynajmniej mi się wydaje ;)
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Paź 24, 2008 02:44   

michu1123 napisał/a:
Kolego Filo może wypowiesz się na temat czy masz na pełnym gazie 1,2 bara czy mniej i jak to się przekłada na każdym z biegów (tzn. czy na każdym biegu - pedał gazu wciśnięty do podłogi max. ciśnienie czyli w granicach 1,2 bara).


Z moich obserwacji wynika,że 1.2 Bar jest na biegu 2,3,4,5.
A na 1 mniej.
Też mam wskaźnik doładowania z Autoguage-nie wiem na ile jest dokładny.
Max.ciśnienie w okolicach 2600-3700 RPM przy ostrej jeździe.Powyżej,to ciśnienie delikatnie spada. A jeżdżąc BARDZO delikatnie praca turbiny jest minimalna...

michu1123 napisał/a:
Już nic nie chcę kręcić - myślałem że może ma jakieś znaczenie bo miałem go całkowicie rozregulowanego.


Ten kapturek co nim można kręcić na lewo i prawo to taka mała obudowa w której znajduje sie filtr z gąbki więc kręceniem nie można nic zepsuć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [RSDI] ciśnienie doładowania.
jakie wytrzyma silnik?
funfel Tuning mechaniczny 11 Sro Lip 30, 2008 09:35
dobryziom
Brak nowych postów [R 620 SDi '95r.] Wskaźnik ciśnienia doładowania.
Jak podłączyć elektryke.
filo Tuning mechaniczny 5 Pią Sie 15, 2008 07:16
filo
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] zwiększenie ciśnienia doładowania
kdamian1996 Tuning mechaniczny 3 Pon Mar 20, 2017 09:54
bociannielot
Brak nowych postów [R800Ti] MBC + wskaźnik doładowania
Yog-Sothoth Tuning mechaniczny 13 Wto Wrz 11, 2012 08:25
Yog-Sothoth
Brak nowych postów [R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania
RAKU_44 Tuning mechaniczny 4 Pon Gru 30, 2013 11:48
RAKU_44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink