Wysłany: Czw Paź 23, 2008 13:05 [R200] Ogromne problemy z odpaleniem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Chłopaki od wczoraj mam olbrzymi problem z odpaleniem swojego roverka.
Rozrusznik nie chce się kręcić, dopiero tak za 6 przekręceniem kluczyka robi obrót i auto zapala. W garażu zapalił od razu, postał na deszczu 2 godziny i nie chce palić.
Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny.
Czasem po odpaleniu obroty nie schodzą poniżej 2.000, mimo że silnik jest zagrzany.
Moje pytanie do was - co to może być ? sprawdziłem mase, klemy na akumulatorze przeczyścłem.
Jest możliwość zczytania kodu błędów za pomocą lampki/diody w tym modelu ?
Jeśli tak to proszę o opis jak
Boje sie i moje maleństwo....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 00:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 23, 2008 13:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przede wszystkim - jak rozrusznik nie kręci, a kluczyk jest na rozruch - trzeba sprawdzić przwód akumulator - rozrusznik (czystość połączenia), potem włącznik elektromagnetyczny (styki, połącznie, itd..) a potem szczotki w rozruszniku (docisk, czystość, zuzycie, itd...) potem komutator wirnika rozrusznika (stan, czystość, brak zwarć uzwojeń do masy i między sobą, itd...) no i masę rozrusznika (ale ta zawsze będzie) ale masa idąca na silnik - warto to sprawdzić.
Mogą być dwa powody - albo prąd nie ma "przejścia" albo coś jest zużyte-uszkodzone i od tego są anomalie.
Jak jest kłopot z wolnymi obrotami silnika, ssaniem (faza rozruchowa, itdd) - to przede wszystkim trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa na magistrali (pompa paliwa, jej sta, filtra paliwa - przepustowośc, itd...) a potem zespół przepustnicy silnika (czystość, prawność, szczelność, itd..) silniczek krokowy przepustnicy (czystość, połączenia wiązki, itd..) i czujnik położenia przepustnicy (wiązka, złączka, sprawność).
Rozrsuznik to prosta sprawa, gorzej będzie zapewne dojsć do ładu z wolnymi obrotami, bo w tym może brac udział i inny osprzęt silnika i jego podzespoły (zapłon), czujniki silnika - czujnik temp cieczy i powietrza, czujnik spalin - sonda lambda, czujnik podciśnienia w dolocie, itd...
Czas zakasać rękawy i trochę się ubrudzić !
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Chłopaki dzięki wielkie za odpowiedzi!
Problem okazał się błahy - akumulator był już stary...
Wymieniłem na nowy i wszystko w jak najlepszym porządku.
Wolne obroty są także jak należy, może to poniekąd też była wina samo rozładowującego się akumulatora
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum