Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] hamulce tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] hamulce tył
Autor Wiadomość
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:36   [R200] hamulce tył

Witam!
Mam problem z tylnymi hamulcami, ale może od początku:

Kupiłem auto z niedziałającymi hamulcami z tyłu.
Wymieniłem tarcze i klocki na nowe.
Rozruszałem zaciski. Wymieniłem w nich gumki.
Krótko (ok 100km) było ok, hamulce bardzo dobre.
No i się zaczęło...
Tylny prawy zacisk zaczął mi blokować, ale nie zatrzymywał koła tylko mocno tarł, szczególnie mocno jak jechałem w korkach (czasami aż śmierdziało klockami i koło gorące) lub autostradą. Po paru dniach przeszło i tylko lekko ocierało. Mechanik mówił, że trzeba wymienić ten zacisk, bo skorodowany w środku. Przeszedłem piekło w poszukiwaniu tego zacisku, ale w końcu dostałem. Wymieniłem ten zacisk...nic się nie zmieniło. No ale po ok 60-80km zaczęło mi blokować lewe koło, które dotychczas kręciło się jak nowe!

Dodam, że jak mam nowe klocki i tarcze to przy maksymalnym wkręceniu tłoczka w zacisku prawie nie ma luzu klocek-tarcza, ale nie wiem czy to ma coś do rzeczy, bo przecież z początku działało.

Może coś nie tak z reduktorem? Może płyn hamulcowy wymienić? Może zeszlifować trochę klocki, żeby były cieńsze?

Proszę o pomoc drogich forumowiczów/forumowiczki :)
Ostatnio zmieniony przez leszek95b Nie Sie 17, 2008 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:48   

Ktoś pisał o tym.
Chodziło o te elastyczne przewody ham. - jak guma sparciała, to może działać jak zawór zwrotny i nie puszcza ciśnienia z powrotem do pompy, w związku z czym są takie efekty.
Jak nic innego nie pomaga, to najprościej (i najtaniej chyba) zacząć od sprawdzenia tych przewodów, zamiast pompę wymieniać ;p
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:57   

hmmm...a po czym poznam, że przewody są do wymiany?
jak wygląda sparciała guma ?

...może głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem :/
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 14:08   

leszek95b napisał/a:
jak wygląda sparciała guma ?

:hm: Obejrzeć czy nie jest spękana i jakaś 'dziwna' - przy jakichkolwiek podejrzeniach - wymiana :|
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 13:39   

Dalej nic nie pomaga ;(

Przewody sprawdziłem zarówno z produ jak i z tyłu, wszystkie są w porządku.
Zauważyłem, że płyn hamulcowy był już bardzo stary/brudny. Wymieniłem na nowy, odpowietrzyłem układ, Dokładnie wyczyściłem wszystkie zaciski i dalej to samo.

Jak jeżdzę sam (55 kg :)) , to "trzymają" po dłuższej jeździe w mieście, ale jak jechałem w 4 osoby (ok. 300 kg) to od razu ciężko było i tył hamował. (jak jechałem na 3 biegu 40km/h z malutkiego spadu ok. 2-3 stopnie i wcisnąłem sprzęgło to zaczynał zwalniać)

Aha, bezpiecznik od ABS mam wyjety (bo mam pekniety pierscien i nie mam czasu/kasy na naprawe) bo wariuje.

Proszę o jakieś sugestie, bo mi ręce opadają :cry:
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 17:12   

leszek95b napisał/a:

Jak jeżdzę sam (55 kg :) ), to "trzymają" po dłuższej jeździe w mieście, ale jak jechałem w 4 osoby (ok. 300 kg) to od razu ciężko było i tył hamował.
yyyyyyyy regulator siły hamowania :| miałem taki problem w polonezie .... po ominięciu tego ustrojstwa hamowanie wrocilo do normy z obciążeniem czy bez hamował tak samo ;)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 18:13   

czyli wywalić dziada i wstawić zwykły trójnik? czy da się to jakoś wyłączyć, żeby nie wstwiać trójnika?

[ Dodano: Sro Sie 20, 2008 12:04 ]
Sprawa rozwija się następująco:
zostawiłem auto u mechanika, żeby odłączył ten regulator, ale on obejrzał i mówi, że nie ma czegoś takiego w moim Roverze :( .
Do tego powiedział, że wszystko co się dało zrobić już (jak w tym temacie wyżej) zrobił i powinno działać.

Dodał, że to Rover i że tu to na pewno jakiś komputer tym steruje i że on nie wie co z tym zrobić. Mówił, że jak pojadę sprawdzić na komputerze błędy to napewno pokaże co jest nie tak z tymi hamulcami.

U mnie jest wyłączony ABS (wyjęty bezpiecznik, a potem nawet testowo na 2 dni wypiąłem tą szeroką wtyczkę od ABS'u pod maską). Pali sie kontrolka od ABS. Check engine się nie pali.

Czy da się odczytać jakieś błędy hamulców z komputera?
Gdzie można jechać to odczytać w okolicy trójmiasta?
Czy mechanik ma racje, czy wytłumaczenie na niewiedzę :) ?

PROSZĘ bardzo o pomoc (, bo nawet nie wiem, gdzie zawieźć auto, żeby W KOŃCU było sprawne).

Za pomocną informację księżniczka z połową królestwa...
 
 
poznanski 



Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 1
Skąd: polska



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 11:10   

Dziwna sprawa.
Jaki masz pedał podczas hamowania na zimnym i na ciepłym (np. korek w mieście) aucie i jak z dużym czy małym ładunkiem się on zachowuje?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sie 20, 2008 11:12   

Zawsze taki sam, normalny, niezależnie od warunków.
Tak przy wciśnięciu do 3/4 zasięgu robi się twardy i dobrze hamuje.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 20, 2008 11:17   

Co do gum i wezy hamulcowych kiedys w moim r200 tez mialem problem z blokujacym sie kolem. Okazalo sie, ze ten wezyk ma jakies wzmocnienie metalowe typu siatka czy cus. Z zewnatrz nie bylo nic widac, ale wewnatrz byl przytkany. Po wymianie na nowy jezdzi do dzisiaj.

Co do korektora sily hamowania, tez kiedys jeden mechanik z "Dekaru" powiedzial mi ze to na pewno przyczyna kiepskiego hamowania. Ale... niestety to nie bylo to. Oddalem auto do Mariusza na ustawienie hamulcow i po wyjechaniu od niego wszystko smigalo. Nie wiem co on tam zrobil, ale zrobil ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
robcik_74 



Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 17:16   

leszek95b, Witam mam podobny problem. Gdzie można kupić tylne zaciski hamulcowe ?? ?
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:40   

www.roverki.pl/garage.php
www.tomateam.pl
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:52   

Kolejna możliwa przyczyna to "zjechana" uszczelka w pompie hamulcowej!
Po więcej info zapraszam na GG.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:50   

Trochę czasu minęło, ale sprawa nadal nie rozwiązana.
Wymieniłem przewód hamulcowy z tyłu - nic się nie zmieniło. Jako, że to już trwa bardzo długo mogę napisać, że nie jest to zależne od obciążenia auta (czyli kwestie związane z rzekomym regulatorem nas nie obchodzą :)) .
Zacisk hamulcowy już raz wymieniłem na inny używany i się nic nie zmieniło - albo używany zacisk był w takim samym stanie jak mój, albo winne są uszczelki w pompie.
Mc'GAJveR, proszę o więcej info.
Co radzicie teraz zrobić?

[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 10:37 ]
trochę niechcący założyłem nowy wątek na ten sam temat.
link jest tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32561
nie będę się rozpisywał, wszystko jest w wątku .... PROSZĘ O POMOC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Hamulce
Rover-200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Gru 21, 2008 00:48
Brt
Brak nowych postów [R200]Hamulce
Marek94 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Gru 24, 2013 22:45
Harry
Brak nowych postów [R200] Hamulce
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Kwi 28, 2007 19:50
bula21
Brak nowych postów [R200] hamulce
Gucjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lip 16, 2011 18:35
Gucjan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink