Nie będzie to pytanie w stylu jak odkręcic gałke itp. Szukałem tego tematu ale nie znalazłem, więc pytam.
Czy ktoś z was ucinał kiedyś drążek od gałki i załorzył potem jakąś gałke np. na imbus?
Chce uciąć gałke i załorzyć trochę inną. Ale niewiem czy jak ją utnę np. o 4-5 cm to czy potem zamocuje gałke. Robił ktoś kiedyś coś takiego? Jeśli nie to może ktoś kto grzebał przy gałce wie czy pujdzie takie coś zrobić.
Pytam zanim zaczne coś ta grzebać a mam zamiar zabrać się za to w sobote, no może niedziele (niestety nie mam czasu w śród tygodnia).
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 29, 2008 21:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
matlacz, po co ucinać gałkę jak gałka sie odkręca? Potem zakładasz nową jeżeli ma luzy to dajesz np. wężyk gumowy na drążek, zakładasz gałkę i skręcasz śruba
Ostatnio zmieniony przez NEOSSS Sro Paź 29, 2008 23:59, w całości zmieniany 1 raz
Dokładnie jak wyżej nie chodzi mi o u cięcie gałki tylko o u cięcie tego metalowego drążka żeby potem nałożyć nową gałkę i żeby była krótsza (mniejsze ruchy gałki będą)
Robiłem takie coś w Golfie III z bratem i zmienia się biegi super dlatego pytam czy ktoś robił coś takiego w roverku.
Ostatnio zmieniony przez matlacz Sro Paź 29, 2008 23:26, w całości zmieniany 1 raz
Chłopaki, nie wstyd Wam sadzić tyle byków w postach? Na forum jest włączone sprawdzanie pisowni, korzystajcie z tego bo jak się Was czyta to oczy bolą.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 61 Skąd: Kraków/Nowa Huta
Wysłany: Pią Paź 31, 2008 20:22
Ta gałka jest uniwersalna takze dostalem do niej 3 nakladki, wiec jedna weszla na ciasno i potem z 3 stron dokrecilem nakretkami ktore byly razem z galka i siedzi ladnie;) nie mialem duzych problemow:) drążek uciąłem brzeszczotem:) pozdroo
Po co to robić, skoro można się pobawić wodzikami?
Jeśli lubisz schylać się do gałki, Twoja sprawa. Ja miałem miejsca mocowania wodzików zrobione tak jak w skrzyni ze 114GTi (i samą skrzynię również), wystraczy wtedy tylko przedłużyć wodzik i już powinno działać. Lewarek jest wystarczająco blisko, a jego skok mniejszy.
Ja u siebie też uciąłem gwint czyli jakies 3cm, jest o niebo lepiej, usztywniłem ją sobie dodatkowo. Chodzi jak w audi
Standardowo gałka w R200 jest za wysoko, prawie jak w autobusie i do tego o panel od radia paluchami waliłem wcześniej.
Schylać się nie trzeba, bez przesady.
No i właśnie trochę ta gałka jest za duża. I chcę ją uciąć.
bizon9ek,
Powiedz mi w jaki sposób usztywniłeś gałkę?
Tomi,
Nawet jak utnę nie trzeba będzie się nachylać!
[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 14:13 ]
Dobra mam problem!
Wyciągając mieszek połamałem te plastikowe wypustki które trzymają tą blaszkę od mieszka. Nie wiem co teraz zrobić ma ktoś jakiś pomysł jak to przymocować żeby ta blaszka dociskała mieszek?
Trochę źle to określiłem, usztywniłem drążek a nie gałkę.
Gałkę wcisnąłem na klej Patex z pistoletu. Trzyma się świetnie.
Coś wymyśl z tymi plastikami polecam Poxipol 2składnikowy
Chyba też sobie skrócę ten drążek bo faktycznie jest wysoko, akurat na wysokości radia i trochę to przeszkadza. No i jak jest krótsza to tak jakoś wygodniej się zmienia biegi, sprawdzone, bo już w jednym aucie dokonałem takiej modyfikacji
[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 19:29 ]
Dzisiaj odkręciłem gałkę żeby zobaczyć co i jak, no i trochę jest problem, bo jest wkręcana na gwint a dalej jest szersza, no i jak skrócę drążek o ten gwint to i tak nic nie da bo gałka niżej nie zejdzie, tyle że nie da się jej przykręcić. Musiała by być inna gałka, skręcana z boku jak większość uniwersalnych tuningowych, ale wolał bym pozostać przy oryginalnej... I nie wiem teraz jak to zrobić Może ktoś już taką przeróbkę wykonał i może się podzielić wiedzą??
Mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi i nie zamotałem nic
Jak utniesz drążek o gwint to będzie krótszy
Prawdą jest że jak utniesz gwint to oryginalna gałka nie wejdzie (bo ma gwint) musiał byś kupić gałkę na imbus. Ja kupiłem taką jutro ma być u mnie więc w sobotę będę ucinał drążek i montował gałkę na imbus zrobie zdjęcia jak będę to robił i wrzucę tutaj!
No tak myślę że jakby uciąć o ten gwint to by była w sam raz. Potem trochę rozwiercić gałkę w środku, żeby weszła do końca, bo drążek ogólnie jest grubszy od gwintu. I wtedy przykleić jakimś dobrym klejem. Myślę że to by zdało egzamin, gorzej by było gdybym chciał kiedyś zmienić gałkę a klej by dobrze trzymał
No wiem, myślałem nad tym i jednak kupię nową gałkę i mieszek, a oryginalne mam w b. dobrym stanie więc może odsprzedam komuś dalej Jadę za chwilę się rozejrzeć po sklepach, jak nic ciekawego nie będzie to z allegro zamówię.
[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 11:15 ]
No to tak to u mnie wygląda Gałkę i mieszek zgapiłem od kolegi BobasNH. THX za pomoc
Drążek skróciłem trochę więcej niż o sam gwint. Ogólnie z efektu końcowego jestem bardzo zadowolony. Bardziej mi się podoba i o wiele lepiej się zmienia biegi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum