Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 99r] Stukanie po wymianie uszczelki pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 99r] Stukanie po wymianie uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
nikunika
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 30, 2008 22:21   [R200 1.4 99r] Stukanie po wymianie uszczelki pod głowicą

Witam wszystkich!
Na wstępie chcę przywitac wszystkich fanów Rovera. To mój pierwszy post tutaj choć nie pierwsza tu wizyta.
Od niedawna jestem posiadaczką - współposiadaczką :) Rovera 200. Samochód miał wymienioną uszczelkę pod głowicą. Teraz, kiedy się go odpala słychać miarowe stuki w silniku. Mechanik twierdzi, że to normalne i stuki ustaną kiedy cytuję "olej się wszędzie dostanie". Fakt, kiedy silnik się nagrzeje, po ok 5 - 10 minutach jazdy stukanie ustaje. Co to może być. Jak myślicie faktycznie to ustanie? Przejechaliśmy nim ok 100 km. i faktycznie już stuka coraz ciszej ale wcześniej jeszcze w Anglii miałam Rovera 214 si, też robiona byla uszczelka pod głowicą i dodatkowo pompa wodna, po naprawie nie było żadnych stuków. jak myślicie, czy to faktycznie normalne? Pozdrawiam serdecznie!
Dominika
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 30, 2008 22:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 22:36   

To pewnie szklanki. Ucichnie!
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Paź 31, 2008 09:05   

He, ja mam zupełnie odwrotnie, jak silnik jest zimny, to nie stukają hydrokompensatory, a jak się oleum zagrzeje, to na wolnych obrotach ze dwa popukiwają.
Wynika to wprost ze stosowanego przeze mnie oleju do silnika, który jest "dwa razy" za dobry, bo po pierwsze - zamiast pół jest pełen syntetyk i zamiast 15W40 jest 5W40, przez co właśnie przez te "5W", jak się zagrzeje, jest na tyle rzadki, że szklanicami gdzieś już zmyka.
Nie przejmuję się tym zupełnie. Gorzej jakby stukał panewkami, ale tego nie ma, choć silniczek ma 151 kkm.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 31, 2008 09:19   

oprawca_1978 napisał/a:
Wynika to wprost ze stosowanego przeze mnie oleju do silnika, który jest "dwa razy" za dobry, bo po pierwsze - zamiast pół jest pełen syntetyk i zamiast 15W40 jest 5W40

Piszesz jakby do tego silnika był zalecany minerał 15W40, podczas gdy należy lać 10W40.
Na 5W40 nie powinny w sprawnym silniku stukać popychacze (o czym wielu użytkowników się przekonało już), zatem twoje popukiwanie nie wynika bezpośrednio ze stosowanego oleju. ;)

[ Dodano: Pią Paź 31, 2008 09:19 ]
nikunika napisał/a:
Mechanik twierdzi, że to normalne i stuki ustaną kiedy cytuję "olej się wszędzie dostanie". Fakt, kiedy silnik się nagrzeje, po ok 5 - 10 minutach jazdy stukanie ustaje. Co to może być.

Zapraszam do technicznego FAQ
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Paź 31, 2008 10:49   

Zgadza się, stukać nie powinny. Możliwe, że nawlatywało do nich zapieczonej farby olejnej, po po robiebiu HGF'a, złożyłem górną skrzynkę wałków na Unikor, ale po roku wylazło i zrobiłem toto na wodę szklaną, a ta już trzyma.
Szklanek nie wyciągałem zeń nigdy i chyba czas to uczynić, 12 lat i 151 kkm to już wystarczające dane, żeby toto chodziażby, wyczyścić.
Szklaneczki wyjąć z tego silnika to sprawa prosta, może nawet pokuszę się o Loctite 510, o którym pisał AndrewS i skręcę, jak Bóg od roverków przykazał, skrzyneczkę?
A jak nie, to wymyślę jakąś inną gumigutę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200Vi] stukanie silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
rychliq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Cze 28, 2012 22:40
rychliq
Brak nowych postów [R200] Problem po wymianie uszczelki pod głowicą.
romeczek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 08, 2014 22:28
Adrian
Brak nowych postów [r200] auto po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala.
albertlans Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lip 22, 2011 15:46
keczu
Brak nowych postów [R200 1,6 1997r] Problem po wymianie uszczelki pod głowica
dziki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Sty 29, 2012 11:40
Rzeski



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink