Wysłany: Pią Paź 31, 2008 14:00 [R400] Brak 1 i 2 biegu ogrzewania.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam,
problem polega na tym, że nie działa mi 1 i 2 bieg dmuchawy. Z technicznego FAQ dowiedziałem się, żeby wymienić rezystory. Jestem zielony z tego tematu a chciałbym to naprawić i proszę o pomoc. Dostałem się do tej skrzyneczki, odkręciłem pokrywę i od spodu pokrywy wystają 4 metalowe piny, które połączone są sprężynkami. Sprężynek jest trzy, jedna jest urwana (widać na zdjęciu poniżej) dwie pozostałe są ok. Te sprężynki to są te rezystory ? Jak tak to które są do wymiany ? Na górze pokrywy skrzynki przy wejściu wtyczki są takie oznaczenia: M1, M2, LO, HI.
Aha, jak wyciągnąłem tą pokrywę i odłączyłem wtyczkę od niej to dmuchawa działała tylko na 4 biegu - po podłączeniu jej z powrotem działa 3 i 4 bieg.
Fotki:
Tutaj sprężynkę założyłem na siebie i nie widać przerwania:
Tutaj gdzie sprężynka jest przerwana:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 27, 2011 23:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 31, 2008 14:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Paź 31, 2008 14:46
Raver napisał/a:
Te sprężynki to są te rezystory ?
Tak.
Raver napisał/a:
Jak tak to które są do wymiany ?
Ta przerwana.
Ja u siebie kiedy przerwała się sprężynka (rezystor) tylko skręciłem 2 urwane końce i tak działa już 4 miesiące. Myślę więc, że na szybkiego możesz też tak zrobić, a później wymienić.
Raver [Usunięty]
Wysłany: Pią Paź 31, 2008 19:12
Spróbuje jutro skręcić je ze sobą i zobaczę czy działa.
Witam. Wiem, że wyjdzie na to że jestem jakimś baranem, ale chciałbym również naprawić u siebie pierwszy bieg dmuuchawy. Wszystko juz wyczytałem , że to rezystory i tak dalej. Popatrzyłem wszystkie schematy jedyny mam tylko problem, że chyba u mnei to wygląda troche inaczje i w innym miejscu jest ta klapka. Aha mam silniczek Benzynke Roverek 400 z 99 rocznika. Także może jakieś zmiany były
Zrobiłem zdjęcie tam gdzie to powinno byc, a chyba nie ma:/?:D
No i drugie gdzie mi się wydaje, że chyba jest ale nie jestem 100% pewny i chciałbym porady czy dobrze myślę. Zaznaczyłem strzałkami.
A jeżeli jestem w błędzie to prosze rozrysujcie mi to na tym moim schcemacie żebym sie nie pomylił:)
Dobra. Jeszcze tylko jedno małe skromne pytanko:)
W moim przypadku mam przerwany tylko ten pierwszy drucik (ten odpwoiedzialny za 1 bieg)
Moje pytanie. Czy wystarczy jak go zlutuje? Czy gorąco przerwie i tak takie połączenie?
Chce tylko syzbkiej małej odpwoiiedzi:):>
Pozdrówka
Tak
bo przynajmneij nei beede bezsensnu czasu tracił. Polece i kupie nowy rezystrek tylko zastanawiałem sie nad takim połączeniem, ale dzięki za odp!
Pozdro
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 20:31
Zwykły lut cynowo-ołowiowy nie chwyci się do drutu oporowego, a poza tym baardzo szybko się stopi
Już jepiej jest ten drucik na jakiś czas skręcić i poszukać zamiennika
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum