Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Wczoraj zrobiłem sobie badanko techniczne dla potrzeb własnych. Wyszło przy nim coś niedobrego. mianowicie podczas mocnego gazowania (na luzie) auto dymiło na czarno (wyraźnie widać iż miało to miejsce po przekroczeniu jakiejś wartości obrotów - a więc nie od zera). Komputer wykazał znaczne przekroczenie dopuszczalnego poziomu emisji spalin.
Gość na miejscu zasugerował mi aby zaczął od sprawdzenia końcówek wtrysków, a jak to nie pomorze, problem może być w turbinie. Dodam iż turbina (lub coś nad nią) lekko podcieka, gdyż znalazłem na niej ślady oleju.
Pytanie do Was. jak sprawdzić czy to faktycznie wina końcówek wtrysków czy czegoś innego, bez demontażu i wymiany w/w części? Czy macie jakieś inne propozycje jeśli chodzi o usterkę?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 21:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 31, 2008 10:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Osamboch, odlacz EGR i sprawdz jak teraz wyjdzie, i jeszcze mozesz zobaczyc jak skrecona jest turbina a jak nie to turbina przy wyzszych obrotach puszcza olej do silnika dlatego ten kopci - regeneracja lub wymiana turba (wirnik mogl polamac sobie skrzydla lub oska sie urwac - przerabiam teraz ten problem )
Dziękuję za wskazówki, ale mam jeszcze co do nich kilka być może głupich, ale jednak pytanek
NEOSSS napisał/a:
odlacz EGR i sprawdz jak teraz wyjdzie
pisząc "odłącz" co masz dokładnie na myśli, tzn. mam to całkowicie rozkręcić, czy wystarczy np. odpiąć ten czerwony wężyk albo napięcie od elektrozaworu?
NEOSSS napisał/a:
jeszcze mozesz zobaczyc jak skrecona jest turbina
Tylko się nie nabijaj , ale naprawdę jestem zielony w "te" klocki . Mówiąc o "skręceniu"turbiny, chodzi o jej ewentualne wykrzywienie względem silnika, czy o to jak mocno są podokręcene śruby i czy nie ma nieszczelności??? Czy o coś zupełnie innego ?
NEOSSS napisał/a:
regeneracja lub wymiana turba (wirnik mogl polamac sobie skrzydla lub oska sie urwac - przerabiam teraz ten problem
jakie efekty?
filo napisał/a:
A posiadasz katalizator czy zdążyłeś już go wyciąć?
Ja przy tym jeszcze nie grzebałem
, ale co tam robili poprzedni właściciele to nie mam pojęcia ...i aż boje się myśleć.
Dla przykładu gdy ostatnio grzebałem przy drążku skrzyni biegów to ktoś z poprzedników próbował usztywnić tę część wsadzając do środka pełno patyków i papierów!!!
Jeszcze jedno pytanko.
Panowie, gdzie mogę kupić końcówki wtrysków do mojego Roverka, by nie przepłacić i by dostarczono mi je do Wrocławia?
W Inter-Carsie zaproponowali mi tylko cały wtryskiwacz za bagatela 1300zł.
Używek raczej nie ma co wkładać skoro jest to jedna z tych części, które co x tysięcy km powinno się wymienić. Poza tym nie znam innego punktu we Wrocku gdzie by sprowadzili mi tę część. Może macie jakieś lepsze sklepy w swoich okolicach i istniałaby możliwość wysyłki?
pisząc "odłącz" co masz dokładnie na myśli, tzn. mam to całkowicie rozkręcić, czy wystarczy np. odpiąć ten czerwony wężyk albo napięcie od elektrozaworu?
Odłącz czerwony wężyk - jeżeli auto będzie chodzić tak samo, odłącz wtyczke na EGR przy ścianie grodziowej(tam gdzie idą weżyki)
Osamboch napisał/a:
Tylko się nie nabijaj , ale naprawdę jestem zielony w "te" klocki . Mówiąc o "skręceniu"turbiny, chodzi o jej ewentualne wykrzywienie względem silnika, czy o to jak mocno są podokręcene śruby i czy nie ma nieszczelności??? Czy o coś zupełnie innego ?
Pod EGR jest taki metalowy drut z gwintem i śrubą na klucz 10 jeżeli gwintu jest dużo to jest skręcona dobrze a jeżeli mało to ktoś sobie dodawał doładowanie
Osamboch napisał/a:
jakie efekty?
Wymienione turbo razem z kolektorem rekord wymiany 32min
(urwana ośka w wirniku - dawał olej do silnika)
Osamboch napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko.
Panowie, gdzie mogę kupić końcówki wtrysków do mojego Roverka, by nie przepłacić i by dostarczono mi je do Wrocławia?
Jeżeli chcesz to mogę sprzedac Ci całe wtryskiwacze od Diesla po małym przebiegu(brak wtrysku sterującego) tylko ze nie widze sensu ich wymiany - umyj w ropie, zalej jakiegoś doktora niech je wyczyści - sprawdź ich ciśnienie chyba 120-140bar było napisane na nich o ile pamiętam no i tyle
W Inter-Carsie zaproponowali mi tylko cały wtryskiwacz za bagatela 1300zł.
Używek raczej nie ma co wkładać skoro jest to jedna z tych części, które co x tysięcy km powinno się wymienić. Poza tym nie znam innego punktu we Wrocku gdzie by sprowadzili mi tę część. Może macie jakieś lepsze sklepy w swoich okolicach i istniałaby możliwość wysyłki?
Dziękuje Neosss - posprawdzam wszystko jutro rano i napiszę jak wygląda sytuacja.
NEOSSS napisał/a:
Wymienione turbo razem z kolektorem rekord wymiany 32min
(urwana ośka w wirniku - dawał olej do silnika)
hehe dobry jesteś Gratulacje!
P>S Masz może jeszcze jedną turbinkę ?
Ze względu na te podcieki na mojej obawiam się, że prędzej czy później pójdzie do wymiany. Jeśli masz w dobrym stanie proszę o info i cenkę oraz ewentualną formę płatności
_________________ Nie oglądaj się za siebie bo Ci ktoś z przodu przypier.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum