Pomógł: 18 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 224 Skąd: Międzylesie
Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:30
u mnie tez nagrzewanie trwa dość długo w zależności od aktualnego stylu jazdy. Ale czy jeżeli po osiągnięciu normalniej temp. (ok połowa skali), zaczynamy jechać spokojniej i notuje w wyniku tego spadek temperatury do ok 1/4 skali, to kwalifikuje termostat do wymiany?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zrobiłem taki test: Nagrzałem silnik do 1/4 skali na postoju. Wyjechałem w trasę i jadąc 10km 100km/h odnotowałem spadek temperatury silnika. Po 10km gdy dołożyłem mu gazu temperatura podskoczyła, jednak gdy znów zacząłem jechać spokojnie spadła z powrotem. I tak po przejechaniu 20km wskazówka nie osiągnęła połowy skali. W tym czasie dmuchawa chodziła ustawiona na ciepło na 2 biegu, a temperatura w samochodzie cały czas była w sam raz, podczas gdy w innym samochodzie dawno bym się topił. Gdy później znów chodził na postoju, kiedy badałem węże, wskazówka na termometrze nareszcie osiągnęła połowę. Napewno jest coś nie tak, ale czy istnieje możliwość, że nie jest to termostat, tylko coś poważniejszego?
Kh4mell, wyjmij termostat, zagotuj plyn w garczku i go wsadz, zobacz czy sie otwiera i zamyka... U mnie stojac na wolnych obrotach jakies 5-7minut osiaga pol skali a w samochodzie jest goraco...
MaReK, woda bedzie wrzala i parowala utracajac temperature, a plyn bedzie sie gotowal trzymajac temperature a wiec SPRAWDZAJCIE W PLYNIE CO NAPISALEM!!!
Z tego co widzę, to dużo ludzi ma problem z zimnym dieslem rovera...słuchaj NEOSSS, a to, że ten silnik się zbyt wolno grzeje, to nie jest wina tego, że termostat otwiera się za szybko? Temperatura wrzenia płynu chłodniczego to zdaje się jakieś 130 stopni, więc skąd będę wiedział, że otworzył się wtedy, kiedy trzeba?
Wez sobie czujnik czarny (90stopni) i czerwony z chlodnicy(120stopni) i podlacz lampke do niego(plus i minus z akumulatora), wsadz tez termostat i bedziesz wiedzial czy przy dobrych temperaturach sie otwiera a kiedy zamyka... Pisemnie nie potrafie inaczej wytlumaczyc
przy sprawdzaniu termostatu przez zanurzenie w wodzie należy pamiętać, iż można zaobserwować tylko temperature początku otwarcia termostatu (cos ponad 90 st. C). Pełne otwarcie następuje w temp ponad 105 st C (jest to możliwe gdyż woda w układzie chłodzenia jest pod ciśnieniem i wrze w wyższej temp.) Kwestia tylko mieć odpowiedni termometr albo założyć, że po zagotowaniu wody powinien sie nam ruszyć:)
Mój też sie wolno nagrzewa, ogólnie diesle kiepsko sie grzeją a jak włącze nagrzewnice na maksa to wskazówka sie obniża ...
Mój dzięki dołożonemu webasto nagrzewa sie do poziomu na wskaźniku w 3km polecam
Wydajność samej nagrzewnicy wzrasta po włączeniu samej pompki wodnej od webasta ponieważ pompa wodna w dieslu zbyt wolno tłoczy płyn... ( albo mam nagrzewnica za bardzo zasyfioną
Mam SD wieć webasto weszło pod akumulator w miejsce IC ... troche węzy i wpięte przed nagrzewnicą szeregowo , tłumik puszczony pod silnik i wzdłuż przewodów hamulcowych
Co do elektryki to wiele nie powiem bo mialem gotową instalację ... podłączyłem tylko + i - do aku a zegar pociągnołem pod popielniczke i tyle
A no i jeszcze za filtrem paliwa trójnik założyłem aby podłaczyć rope
Od czasu gdy posiadam auto czyli 6 lat nigdy nie robiło furory z nagrzewaniem kabiny tutaj czytam że auto w środku nagrzewa się po odpaleniu czy też dmucha ciepłym po 6 KM od odpalenia. U mnie jakoś jest inaczej nigdy dobrze nie grzało wymieniłem termostat i nagrzewnicę niby wąż zasilający jak i powrót są gorące ale leci letnie powietrze nigdy nie leciało ciepłe czy też gorące. Gdzie mam szukać przyczyny układ chłodniczy jest cały drożny mały jak i duży obieg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum