Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam. Jestem nowy na forum. W instrukcji użytkowania wyczytałem że mój świeżo kupiony R75 2,0CDTI posiada filtr cząstek stałych i trzeba go czyścić co 25tkm. Czy ktoś już to robił i ile może to kosztować. Jeszcze jedno. Pierwsza rejestracja mojego R była 27.12.2001 i posiada on silnik 2,0CDTI 131KM. Przy kupnie części w katalogach silnik jest wymieniany od 02.2003. Sprawdzałem po nr. VIN i wszystko jest o.k. Czy ktoś to może mi wyjaśnić. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 16:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 05, 2008 13:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Lis 05, 2008 18:51
Sporo czytałem i wydaje mi się,że Rowan ma rację. 131 KM było chyba później i najpierw pakowali je do kombi.A gdzie wyczytałeś o tym filtrze?To,jak mi się wydaje był późniejszy wynalazek i lokował go pierwszy Peugeot do 607-ki,ale to ok.'02.
Jeśli tak jednak jest,jak piszesz,to masz farta i Ci zazdroszczę.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Lis 05, 2008 19:40
Ciekawa sytuacja.Sprawdzałem przed chwilą na kilku angielskich stronach i piszą tam,że CDTI produkowali od lutego'03 do kwietnia '04.No i nic o filtrze nie ma.Może szwaby coś kombinowali?Mieszkałem tam kilka lat(Osterode in Harz) i mam różne wspomnienia z autokomisów.Raz chcieli mi sprzedać BMW 316 jako 320,tylko,że kolega trochę się na tym znał.Może ktoś z Forum się wypowie,bo między silnikami są wizualne różnice,ja CDTI jeszcze nie oglądałem.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lis 05, 2008 21:59
a właśnie że jest mała wizualna różnica. CDTI na wężu od intercoolera do kolektora ale jeszcze przed EGR ma jakiś czujnik czy coś takiego. Mniej wiecej na wysokości WEBAST'a
Pomógł: 20 razy Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 85 Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Lis 06, 2008 19:13
W wątku o "nagich kobietach" (porady dla kupujących Roverka 75) napisano, że silnik CDTI posiada sterownik silnika nr NNN500340, a wersja CDT NNN100720 A (automat) lub NNN100692 (manual). Oprócz tego doczytałam się, że był fabryczny chip, o nazwie bodaj X-Power, podwyższający moc na 131 KM. Może masz coś takiego?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Lis 06, 2008 20:55
Więc tak:
Sterowniki były różne, to znaczy miały różne numery, zależało to od:
- roku produkcji auta
-automat lub bez
-tempomat lub bez.
Sterownik był jeden i ten sam, różnił się jedynie numerem. Gdyby nawet kolega du_dzik, miał x-power to i tak miałby numer VIN zwykły. Coś było chyba kombinowane, a swoją drogą kolega jest z Łodzi, ja bym odwiedził Dominika jak najszybciej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum