Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Pobór prądu w stanie spoczynku - 0,3A
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Pobór prądu w stanie spoczynku - 0,3A

Aku wytrzymuje do 5dni
Autor Wiadomość
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lis 11, 2008 01:55   [R827] Pobór prądu w stanie spoczynku - 0,3A
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Witam, mam problem taki jak w temacie, otóż gdy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone instalacja samochodu "ciągnie" 0,3A. Jeżeli samochód nie jest zapalany przez 3-5dni, to trzeba ładować, baterie bo inaczej nie zapali.

Macie może jakieś pomysły co może tak zżerać baterie na postoju ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 11, 2008 01:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 11, 2008 08:53   

Obawiam się, ze to standard. :(
Mój ojciec jak zostawia nadłużej niż dzień odłącza aku.
Z tego coczytałem,to w tym wieku w tym aucie zaczynają wariować sterowniki od siedzeń i klimatyzacji.
Wiem, ze kolega Senn poprawiał ich styki, bo mu alarm szalał, ale nie wiem jak u niego z poborem prądu.
U mnie jest jeszcze jedno źródło - stary sterownik LPG, który podobno też trochę żre na podtrzymanie pamięci, ale wg mojej wiedzy elekotronicznej to powinno być kilka miliamperów, a nie 0,3 ampera.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 11, 2008 11:52   

Tomek1212 napisał/a:
otóż gdy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone instalacja samochodu "ciągnie" 0,3A.

Przy odłączonym ECU, radiu, sterowniku alarmu itp.?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lis 11, 2008 11:58   

mozesz zastosowac http://www.allegro.pl/ite...v_carpoint.html na kablu pusowym od aku i po problemi :)
Mniej zabawy niz odkrecanie i przykrecanie kabli od aku.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lis 11, 2008 17:11   

piter34 napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
otóż gdy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone instalacja samochodu "ciągnie" 0,3A.

Przy odłączonym ECU, radiu, sterowniku alarmu itp.?


0,3A w stanie spoczynku, czyli jak wyjme kluczyk z auta i wyłącze radio, światła itp.

Cytat:
mozesz zastosowac http://www.allegro.pl/ite...v_carpoint.html na kablu pusowym od aku i po problemi :)
Mniej zabawy niz odkrecanie i przykrecanie kabli od aku.



To nie najlepszy pomysł, gdyż po każdym odpięciu akumulatora musiałbym od nowa programować szyby i adaptować silnik, wpisywac kod w radio i ustawiać zegarek.
Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 Wto Lis 11, 2008 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 11, 2008 17:13   

Tomek1212 napisał/a:
0,3A w stanie spoczynku, czyli jak wyjme kluczyk z auta i wyłącze radio, światła itp.

No tak, ale podtrzymanie pamięci radia działa przecież nadal. Sterownik alarmu też coś ciągnie jak jest uzbrojony. Musisz odłączając kolejno bezpieczniki odpowiadające za poszczególne obwody sprawdzać kiedy zmienia się znacząco pobór prądu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lis 11, 2008 21:04   

i jeszcze poczekać dobrą minutę, aż sie przekaźnik wtrysku wyłączy :roll:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 11, 2008 21:56   

sTERYD napisał/a:
i jeszcze poczekać dobrą minutę, aż sie przekaźnik wtrysku wyłączy :roll:

Nie jestem pewien, czy w PGM-Fi (autor wątku ma silnik Hondy) też to tak wygląda jak w MEMS. :roll:

Niemniej jednak, najlepiej mierzyć prąd upływu po kilku minutach od zamknięcia auta i uaktywnienia alarmu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 11, 2008 22:34   

piter34, w R800 tak bywa i sprawdzenie gdzie ucieka to kupa żmudnej pracy.
Moje R800 (tzn. mojego ojca) też potrafi zeżreć aku w 4 dni... :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 11, 2008 22:48   

maciej napisał/a:
piter34, w R800 tak bywa i sprawdzenie gdzie ucieka to kupa żmudnej pracy.
Moje R800 (tzn. mojego ojca) też potrafi zeżreć aku w 4 dni... :(
Maciej, może to i kupa żmudnej roboty, ale znalezienie jakiegoś zawężonego obszaru, które odłączanie klemy w celu "ratowania aku" zamieni na czynność wyjęcia jakiegoś bezpiecznika, to chyba duży krok naprzód. Kilka takich kroczków i w końcu może świrujący element będzie znany :) .
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 11, 2008 22:55   

Ależ ja nie przeczę, tylko stwierdzam, że to kupa żmudnej roboty, więc o co chodzi?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 11, 2008 23:19   

maciej napisał/a:
więc o co chodzi?
A dlaczego ma o coś chodzić? Może o doping tylko do znalezienia złodzieja ;)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 00:14   

thef napisał/a:
A dlaczego ma o coś chodzić?

Bo inaczej narusza punkt 7. d) regulaminu forum...
thef napisał/a:
Może o doping tylko do znalezienia złodzieja

Po co chcesz MNIE dopingować do znalezienia "wycieku" prądu w MOIM samochodzie?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 01:13   

dla dzikiej satysfakcji :twisted:
skoro Tobie już brak motywacji, to może warto zmotywować do dalszego działania :D
i mieć skromny wkład w sprawność Twojego (bądź co bądź niecodziennego) Roverka ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 08:24   

To jak tak bardzo chcecie mieć wkład w sprawność układu elektrycznego Roverka mojego ojca to zapraszam do Warszawy - zapewniam narzędzia, mierniki, ciepłą herbatkę. :P ;)

A tak serio, to problem pojawił się właśnie, gdy kupiłem R623, a R827 zaczął jeździć mój ojciec, który w tym samym czasie został Zasłużonym Krwiodawcą przez co ma darmową komunikację miejską w Wawie, z czego korzysta - jak ja nim jeździłem, to nie zdarzało się, żeby Roverek stał dłużenij niż 2 dni. ;) :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 08:35   

maciej napisał/a:
thef napisał/a:
A dlaczego ma o coś chodzić?

Bo inaczej narusza punkt 7. d) regulaminu forum...
thef napisał/a:
Może o doping tylko do znalezienia złodzieja

Po co chcesz MNIE dopingować do znalezienia "wycieku" prądu w MOIM samochodzie?
Przepraszam, że w ogóle się odezwałem, już nie będę. Kłótni nie chcę żadnej wywoływać więc mi tego nie zarzucaj.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 10:50   

maciej napisał/a:
piter34, w R800 tak bywa i sprawdzenie gdzie ucieka to kupa żmudnej pracy.

Satysfakcja w z wykrycia usterki gwarantowana. :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 11:09   

piter34 napisał/a:
Satysfakcja w z wykrycia usterki gwarantowana.

Usterkę to wykryłem jakieś 3 lata temu, nie znam tylko jej przyczyny. ;) :D

Ale jak już napisałem - żądnych satysfakcji zapraszam, zapraszam - gwarantuję sprzęt i ciepłą herbatkę, a "szczęśliwemu znalazcy" przyczyny usterki funduję bilet do domu pierwszą klasą IC, bo idę o zakład, że w czasie poświęconym na znalezienie usterki jego własny aku też się rozładuje. ;) ;) ;) :hahaha:
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 12:35   

maciej napisał/a:
Usterkę to wykryłem jakieś 3 lata temu, nie znam tylko jej przyczyny. ;) :D

No dobrze. Miało być "z wykrycia przyczyny usterki" ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 12:07   

Stawiam na moduł pamięci fotela kierowcy.
Aby to potwierdzić wystarczy wyjąć bezpiecznik 10A który jest pod fotelem, odczekać ~2min aż wyłączy się jakiś moduł CCU i wtedy zmierzyć pobór.

powinien być 0.05A a po załączeniu alarmu jeszcze mniejszy ~0.045A.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R825] Alarm/brak prądu
Deepack Rover serii 800 5 Pią Gru 10, 2010 18:05
tyloniusz
Brak nowych postów [R820] Brak prądu na rozruszniku
marcosss Rover serii 800 18 Nie Sty 16, 2011 15:23
marcosss
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Silnik!!!
zawory staneły!
PomorskiM Rover serii 800 9 Sob Sie 11, 2007 15:40
Maciek321



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink