Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 14:36 [R420Di 96r] reflektor przedni - anglik czy nie
Cześć,
kupiłem autko jakieś półtora roku temu. Od samego początku prawy przedni reflektor był jakis taki matowy, tal jakby przybrudzony od zewnątrz, nie dało się tego wyczyścić, do tego parował i miał oberwaną elektryczną regulację. Kupiłem ostatnio używany reflektor, wymieniłem dzisiaj, podjechałem na stację diagnostyczną w celu regulacji, no i facet mi mówi ze ten reflektor jest angielski i u niego badanie diagnostyczne by nie przeszło
Od czasy kiedy posiadam Rover'a byłem na dwóch badaniach technicznych i nie było problemu. Kupiłem reflektor o dokładnie takich samych oznaczeniach, jak ten co miałem.
Oznaczenia na reflektorze, stojąc przodem do niego:
1a|HCR|PL| A | E11 | 00
01|04 |02
<-|<->|<-
| - oddzielenie kolejnych elementów
Lewy reflektor ma znalogiczne oznaczenia, tym że strzałki są odpowiednia -> <-> ->
Obra reflektory są oryginalne, z napisem ROVER.
Wg tego, co udało mi się znaleźć wcześniej na forum, to jeśli pod HCR jest strzałka <->, to reflektor jest dopuszczony do ruchu lewo i prawostronnego.
Jak z tym jest? Czy muszę wymienić oba reflektory na nowe by mieć pewność, że w kwietniu przejdę badanie techniczne bez problemu?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 14:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Oznaczenie szkła (plastiku lampy) będzie takie samo, ponieważ w anglikach i europejczykach używali tego samego.
Różnica jest w plastiku załamującym światło wewnątrz reflektora. Jeśli masz stary reflektor to nie jest tak źle jak myślisz. Wystarczy otworzyć reflektor, tj. rozłączyć "szkło" od obudowy, są różne szkoły, można wsadzić do piekarnika, można używać suszarki lub opalarki czy też lutownicy do plastiku. Ważne żeby używać gorącego powietrza i nie przesadzić, najlepiej nagrzać na początku zaczepy "szkła" odgiąć je, żeby później nie mieć problemów przy otwieraniu reflektora.
Po otwarciu wymieniamy plastik wewnątrz reflektora (najlepiej robić w domu i mieć czyste ręce, żeby nie nabrudzić w środku, w szczególności nie ubrudzić odbłyśnika, najlepiej też uważać z jego czyszczeniem).
Trzyma się on na kilku zaczepach które trzeba podważyć, ale uwaga żeby nie pękło.
Po wszystkich najlepiej nagrzać najpierw obudowę w piekarniku i skleić razem, nagrzać zaczepy "szkła" i je zagiąć z powrotem.
Przeprowadzałem taka "operacje" i się udało, nie paruje ani nic.
Tylko trzeba mieć ten wewnętrzny plastik, ja wymieniałem po stłuczce. Kupiłem angielski, a z rozbitego miałem wkładkę o której mowa.
pozdrawiam i życzę powodzenia.
p.s.
Jak pamiętam to na czarnej obudowie powinna widnieć naklejka na której będzie napisane LHD (left-hand drive - Europa) lub RHD (right-hand drive - Anglia). Choć i to mogli przekleić, najlepiej porównaj reflektory to będziesz widział o co chodzi.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 21:41
Najlepiej podjedź pod ścianę jak będzie ciemno. Jeżeli będziesz mieć strumień światła jak te kreski (lewa) __/ i (prawa) __/ to jest wszystko ok. Jeżeli jednak w prawej lampie ukaże się coś takiego \__ oznaczać to będzie, że wtopiłeś.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Gru 10, 2008 22:06
No to wtopiłem, no cóż, zdarza się. Zasugerowałem się oznaczeniami.
Nie wiem czy będę się bawił w wymianę plastiku wewnątrz reflektora. Może poczekam na jakąś "okazję" i kupie prawidłowy reflektor.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam wszystkich
Oglądajac jednego Fredzia poprzekładce zastanawiałem się po kiego rzyba ktoś coś takiego nakleił na lampy. Teraz już wiem.
Auto kupwaliśmy dla kumpla i przeszło przegląd czyli widocznie działa.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lut 14, 2009 11:45
Witam,
pozwolę sobie odświeżyć ten temat, ponieważ zamierzam zając się wymianą tego elementu załamującego światło. Wymienia się tylko ten plastik, co jest przed żarówką świateł mijania, tak Sam odbłyśnik może zostać z anglika
Nie wiecie gdzie można kupić te nalepki.
Ja zmieniłem lampy na europę ale mam lampy angielskie do Freelandera w limitowanej wersji (Białe kierunki na podwójnej żarówce W5W wyglądają super.
Chętnie kupie takie.
Witam,
pozwolę sobie odświeżyć ten temat, ponieważ zamierzam zając się wymianą tego elementu załamującego światło. Wymienia się tylko ten plastik, co jest przed żarówką świateł mijania, tak Sam odbłyśnik może zostać z anglika
Pozdrawiam
musisz koniecznie wymienić właśnie odbłyśnik gdyż właśnie ON jest odpowiedzialny za wiązkę światła
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
potwierdzam slowa grega! jedynie pryzmat wymieniasz i wsio, operacja prosta jak sikanie;)
a ja jak kiedys rozklejalem lampe to ja zlapalem na zaczepy i oblecialem zwykłym silikonem bezbarwnym (stosowanym ogolnie w lazienkach) lampa trzyma sie juz od kilku miesiecy, nie paruje ani nic;)
PS ma ktos moze pryzmat do lewej lampy do 400 na zbyciu? mialem u siebie lekko zżułkłe pryzmaty a teraz po stluczce kupilem cala lampe europejska, ktora ma piekny przezroczysty przyzmat i chetnie bym wymienil odrazu drugi bo bedzie brzydko wyglądało
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lut 14, 2009 18:24
Udało się zrobiłem wszystko wg opisu Wazzabii
Wystarczy wymienić sam pryzmat. Porównując po wymontowaniu ten ze starej lampy europejskiej z tym z reflektora-anglika widać różnicę właśnie w sposobie załamywania światła. Jest na pryzmacie taka linia oddzielająca dwa rodzaje "wzorków" załamujących światło, w angliku jest ona skierowana w kierunku prawo-góra (patrząc na reflektor z przodu), czyli do osi jezdni, a w lampie przystosowanej do ruchu prawostronnego w kierunku lewo-góra, czyli w kierunku pobocza.
Teraz tylko czekam na ładniejszą pogodę, aby wymienić reflektor w aucie
to co naprawiles reflektor i bedziesz go wymienial jeszcze?
chyba chcesz go zalozyc, jak bedize ladniejsza pogoda:D
a to w sumie nie jest takie straszne, max 20 min roboty...pamietaj, zeby pojechac od razu na stacje diagnostyczna, sprawdzic ustawienie swiatla;)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wieslaw_b., nieprawda
odbłyśniki są identyczne. Pryzmat załamuje światło. Przynajmniej tak jest w R400
Zastanowiło mnie Wasze zdecydowane twierdzenie, że wystarczy wymienić pryzmat (rozumiem że pryzmatem nazywacie przednią część reflektora inaczej "szkło") i z reflektora angielskiego jest europejczyk.
Faktycznie nie wiem jak jest w Roverkach serii 400 ale w Rover 75 na pewno trzeba wymienić lustro czyli odbłyśnik.
Pryzmat dodatkowo modeluje światło ale generalnie odbłyśnik kierunkuje snop swiatła.
Na dowód zamieszczam zdjęcia odbłyśnika Rover 75.
Kolorem czerwonym zaznaczyłem przebieg poprawnego załamania na lustrze wersji angielskiej aby spełniał wymogi oświetlenia dla ruchu prawostronneggo.
Jestem bardzo ciekawy co na takie światła powie diagnosta. Jeśli kiedyś wykonasz badania techniczne to podziel się doświadczeniami.
A tak na marginesie, diagności często nawet typowo angielskie oświetlenie przepuszczają na badaniach.
Pozdrawiam
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lut 21, 2009 16:19
Mówiąc o pryzmacie w reflektorze do R400 mam na myśli nie przednie szkło reflektora, tylko element załamujący światło przymocowany bezpośrednio do odbłyśnika, za nim jest żarówka do świateł mijania.
Poniżej zdjęcie, wykonywane aparatem w komórce, więc jakość nie najlepsza
wieslaw_b., takich załamań w R400 nie ma które zaznaczyłeś. Ja jestem na 99% przekonany że są identyczne ponieważ mając angielski reflektor w łapie nic nie zauważyłem żeby się różniły. Mowa oczywiście po jego rozebraniu.
Pryzmat pokazał laskarm. Strasznie wyjarany. Tutaj foto ode mnie:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum