Forum Klubu ROVERki.pl :: [1.4 16V seria K] kolektor wydechowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 23:00
[1.4 16V seria K] kolektor wydechowy

który kolektor będzie pasować do mojego silnika :)
Autor Wiadomość
Andrew01 



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 19:30   [1.4 16V seria K] kolektor wydechowy

Jako że to moj pierwszy post na tym forum to witam wszystkich :)

Mam silnik 1.4 16 V seria K
Fabrycznie był w nim kolektor dokładnie taki:
kolektor odlewany

Z pewnych względów potrzebuję zamontować inny kolektor. Zależało by mi na tym żeby dopasować kolektor nie żeliwny, tylko z normalnej stali (flansza + rury itd).
Na allegro znalazłem kilka opcji:
1: kolektor nr 1, wg opisu do rovera 400 z silnikiem 1.4

2: kolektor nr 2, wg opisu do rovera 216 1.6

3: kolektor 3, wg opisu do rovera 414, 416

4: koletkor 4, opis podobny jak wyzej

5: a może taki ? w opisie wymienione chyba wszystkie mozliwe modele


A teraz wyjaśniam dlaczego przyszło mi w ogole do głowy że będzie pasować inny kolektor. Otóż przeglądając także allegro, wyszukałem np tą aukcję auckja 1 , aukcja 2 . Na niej widać taki silnik jak mój, a przy nim właśnie kolektor "rurowy", a nie odlewany.

Zaznaczam że nie chodzi mi o możliwość zamontowania kolektora w danym samochodzie (pod względem pasowania do reszty wydechu itd), a jedynie chciałbym się dowiedzieć czy kolektor pasuje do mojego silnika - jeśli chodzi o flanszę -> otwory na śruby i otwory na kanały wydechowe.

Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 03, 2008 19:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 20:28   

wszystkie te kolektory będą pasować do silników 16 zaworowych serii K.
zauważ jednak, że różnią się tą drugą stroną... W Roverkach tam jest przykręcony dodatkowy kolektor - dwururka, w związky z czym kołnież jest większy z dwoma wylotami i 4 otworami na śruby, a w tym który pokazałeś jako pierwszy (z poloneza) jest pojedynczy, większy wylot i kołnież tylko na dwie śruby...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Andrew01 



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 22:22   

Hmm, a średnica kanałów wydechowych w głowicy, a co za tym idzie średnice rurek kolektora są takie same w 1.4, 1.6 i 1.8 ?

A to że z drugiej strony jest inaczej zakończony to nie problem - i tak muszę zrobić kolektor praktycznie od zera. Chciałem kupić oryginalny kolektor w zasadzie głównie dla flanszy - łatwiej i szybciej (a pewnie też taniej) będzie mi tak zrobić niż wymiarować otwory w głowicy i zlecać wycięcie flanszy cnc. A dodatkowo może przydadzą się niektóre kolanka z kolektora ;)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 09:26   

Andrew01 napisał/a:
Hmm, a średnica kanałów wydechowych w głowicy, a co za tym idzie średnice rurek kolektora są takie same w 1.4, 1.6 i 1.8 ?

cała głowica jest taka sama dla wszystkich silników więc pewnie średnica kanałów i rozmieszczenie śrub również ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Andrew01 



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 20:23   

Na jakiejś angielskiej stronie wyczytałem że głowice 1.4 miały mniejsza zawory, i chyba nieco mniejsze kanały dolotowe (o ile dobrze pamietam). W 1.6 i 1.8 (poza vvc) są już takie same.
Te głowice 1.4 to były tzw "low port".
Tak więc nie wszystkie głowice są identyczne, stąd moje pytania ;) .

No i teraz nasuwa się kolejne pytanie (nie będę już zakładał nowego tematu). Czy wszystkie głowice 1.4 są "low port", czy w niektórych silnikach były "low port", a w innych już takie same jak w 1.6 i 1.8 ?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 23:11   

Andrew01 napisał/a:
Czy wszystkie głowice 1.4 są "low port", czy w niektórych silnikach były "low port", a w innych już takie same jak w 1.6 i 1.8 ?


nie wszystkie w 1.4 sa low port, w starszych 1.4 byly z mniejszymi, poznac to mozna po numerze na glowicy, niestety nie pamietam tych numerow
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Andrew01 



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 07, 2008 19:45   

Ok, thx :)

[ Dodano: Nie Gru 07, 2008 23:30 ]
Hmm jeszcze jedna rzecz by mi się przydała... Ma ktoś może schemat (rysunek, cokolwiek ;) ) układu paliwowego w roverze z k16 ? Chodzi mi o cały układ - od baku do wtryskiwaczy i spowrotem ;) . Szukałem w necie, na forum, ale nic nie ma :| .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all D] uszczelka pod kolektor dolotowy/nieszczelność czy co
borek88 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Nie Paź 24, 2010 19:13
borek88
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 09:09
Brt
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 10:46
Brt
Brak nowych postów [Seria L] Filtr powietrza K&N
ktos próbowal ?
mlukow Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Gru 10, 2008 14:32
mlukow
Brak nowych postów [K-seria] woda w przepustnicy
kpt Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sob Lis 29, 2008 15:38
Lechos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink