"to juz jest koniec ... nie ma juz nic ... mozemy isc"
tom , nie wiesz jakei emocje daje subaka i nie widzisz tego jako penwego symbolu , znaku naszych czasow, bardziej chodzi o to jak nazwal ten watek tomi o IKONE tego sportu O_o
zal.pl O_o
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nic co japońskiego nie może wywołać we mnie sentymentu i pokrewnych emocji....
To chyba nigdy nie jechałeś czymś szybkim i japońskim...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No to też chyba nie jeździł Patrolem, czy Pajero...
Pomijając już SUVy, gdzie np. X-Trail bije w tej klasie resztę na głowę.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
tom214Si [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 16:54
Chodziło mi bardziej o ideologię niż technologię.
Za technologię - jak już pisałem - szacuneczek.
A brak sentymentu - z przyczyn ideologicznych.
PS. kiedyś nie było Subaru i były rajdy, teraz znów nie będzie Subaru - i dalej będą rajdy.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 17:09
maciej napisał/a:
Ech... Kryzys... Honda z F1, Subaru z WRC...
Ale za Team F1 Farrari ma nowego sponsora... jest tym brytyjski akcent
Sponsorem Teamu F1 Ferrari jest nowy właściciel Jaguara i Land Rovera... firma TATA MOTORS!!
Chodziło mi bardziej o ideologię niż technologię.
Za technologię - jak już pisałem - szacuneczek.
A brak sentymentu - z przyczyn ideologicznych.
PS. kiedyś nie było Subaru i były rajdy, teraz znów nie będzie Subaru - i dalej będą rajdy.
Bo np. Honda ma dość jasną "misję" i widziałem gdzieś określenie "japońskie AR" do tego Subaru, Mitsubishi...
Jaka to "ideologia", bo nie rozumiem?
Że nie ładują 400 KM jak w BMW M5, czy 560 KM jak w Audi RS6?
Taka trochę "amerykańska" ideologia - wyścig zbrojeń na długą prostą...
Przecież na każdej górskiej drodze STi, czy Evo będzie daleko z przodu.
DawidNB napisał/a:
1. Honda CRX
2. Honda Prelude
Jak już tak, to zacznijmy od NSX.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 17:33
maciej napisał/a:
DawidNB napisał/a:
1. Honda CRX
2. Honda Prelude
Jak już tak, to zacznijmy od NSX.
- NSX
- Supra
- Celica (szczególnie wersje Carlos Sainz i GT-Four)
- Skyline
- 200SX
- 3000GT
Dla uboższych zawsze była:
- CRX
- MR2 (miodne autko, szczególnie z początku lat 90-siątych),
No i najbardziej kultowe STI i EVO.
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 17:37 ]
DawidNB napisał/a:
Ja się nie zgodzę kultowe japońskie auta:
2. Honda Prelude
5. Mitsubishi Eclipse
W tych dwóch modelach nie widzę nic kultowego, ot po prostu ładne Coupe. Nawet wersje najbardziej ekscytujące (2.2.Vtec 4WS i 2.0T 4x4) nie można nazwać kultowymi... to trochę nadużycie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 17:52
maciej napisał/a:
Tomi, zgubiłeś 300ZX jak już tak wymieniać.
No i całą serię "Z" Nissana/Datsuna.
tom214Si [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 17:58
maciej napisał/a:
A co rozumiesz przez "ideologię"?
Bo np. Honda ma dość jasną "misję" i widziałem gdzieś określenie "japońskie AR" do tego Subaru, Mitsubishi...
Ano właśnie, "japońskie AR". Panowie skośnoocy powielają tylko wzorce z Zachodu. Najpierw Japończycy "zmałpowali" europejskie technologie, później gdy je opanowali a nawet prześcignęli, zaczęli podrabiać europejskie idee - np. AR. Styl stricte japoński to szarzyzna i nijakość. I dlatego za technologie - respect, a za małpowanie - brak sentymentów.
Główne nurty w motoryzacji powstały w Europie i USA, wszystko inne to mniej lub bardziej ewidentne naśladownictwo. Kiedyś Japonia, "wczoraj" Korea, a "dziś" Chiny (no i Indie). Czy przysłowiowe "nasze dzieci" będą kiedyś szlochać po Tacie i innych Xingjangach i Roewerach?
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 18:34
Eeee..co do nurtów motoryzacji to ewidentnie pominałes kompletnie niepowtarzalny styl brytyjski, który jest poza kategoriami...no ale ok..europa. niemniej po wieloletnim powielaniu japończycy jednak dorobili sie własnego stylu. trzeba jednak go szukac w samej japoni. Ten styl to 4 sciany na 4 kołach...wielkości standardowego wychodka typu TOI TOI
tom214Si [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 18:44
Thrillco napisał/a:
co do nurtów motoryzacji to ewidentnie pominałes kompletnie niepowtarzalny styl brytyjski, który jest poza kategoriami...no ale ok..europa
No właśnie nie pominęłem, tylko wrzuciłem do jednego, europejskiego worka, tylko dlatego, żeby nadmiernie się nie rozdrabniać.
A propos brytyjskich ikon brytyjskiego stylu - szlocham po nich rzewnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum