Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200 1,4 Si '99] Wzrost spalania, zacinające się obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200 1,4 Si '99] Wzrost spalania, zacinające się obroty

Czy ?
Autor Wiadomość
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

  Wysłany: Pon Gru 22, 2008 13:17   [R 200 1,4 Si '99] Wzrost spalania, zacinające się obroty

Witam, może od początku.
We wrześniu, poleciało mi sprzęgło.
Znajomy mechanik zrobił wszystko wydawało się, jak należy.
Tak po zlocie w Bystrem zauważyłem lekki wzrost spalania, oraz zaczęły się zacinać obroty tak około 2000. Nie działo się to często, ale w grudniu było już coraz częściej, a po wciśnięciu sprzęgła obroty podnosiły się do wielkości 3000 a potem powoli spadały.
Poczytałem na forum, i wiem, zasyfiona przepustnica i być może krokowiec.
Zabrałem się za przeczyszczenie według instrukcji znalezionej na stronie klubowej.
Było trochę syfu ale bez przesady.
Podczas składania kolega zobaczył niepodpięty czujnik niedaleko skrzyni biegów, chyba położenia wału, obok sobie wisiała wtyczka zabezpieczona zawleczką, także o wypięci nie mogło być mowy.Zresztą od wpięcia przeze mnie minął już tydzień, i dalej jest na swoim miejscu.
Teraz obroty zawieszają się, ale nie za często.
I teraz pytania czy:
Niepodpięcie czujnika położenia wału mogło objawiać się zawieszaniem obrotów oraz podwyższonym spalaniem?
Może spalanie wzrosło tylko od tego, że te obroty na biegu jałowym były podwyższone?
Oraz, czy niepodpięcie tego czujnika mogło wpłynąć na inną usterkę, o której nie mam pojęcia?
A może niepotrzebnie się martwię, Zalałem auto do pełna do drugiego odbicia przejechałem 390 km w cyklu mieszanym i jest 1/4 baku.
Macie jakieś pomysły jak to rozgryźć?
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 22, 2008 13:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:17   

am_kowalski napisał/a:
Niepodpięcie czujnika położenia wału mogło objawiać się zawieszaniem obrotów oraz podwyższonym spalaniem?


jesli ten czujnik by byl nie podlaczony, to napewno silnika nie uruchomil bys wcale ,
jaki kolor ma ta wtyczka ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:21   

Nie jestem pewien ale chyba czarny.

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 17:26 ]
A może to jakiś inny czujnik.
Ale na pewno znajdował się obok "takiej czarnej jakby trąbki",a dokładniej pod obudową filtra powietrza.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:29   

hmm

napewno niebieska wtyczka to czujnik PWK

i teraz brazowa lub czarna to czujniki temp, jeden do kompa, drugi do wskaznika na tablicy
jak dobrze pamietam, to czarny jest wlasnie do kompa i jak najbardziej nie podpiecie tego czujnika moglo przyczynic sie do wyzszego spalania,
te wtyczki sa na rogu silnika kolo obudowy filtra powietrza
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 18:08   

czarna wtyczka pod filtrem powietrza, to chyba czujnik wstecznego ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 19:56   

sTERYD,
No masz racje to czujnik wstecznego, ale wstyd :oops: .
Ale skoro wyczyściłem przepustnicę i krokowca, a dalej obroty się wieszają tylko rzadziej, to co dalej robić?
Czyli spalanie się podniosło ze względu na podwyższone obroty, tak?
A może coś innego siadło?
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
Pavlus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 20:43   

Krokowca raczejs ie wymienia, nie czysci, ale jesli masz auto na lpg i niezbyt nowa instalacje to wzorst spalania jest norma w takiej aurze.

A jesli chodzi o zatrzymywanie sie obrotow, to masz tak caly czas, czy tylko od czasu do czasu to sie zdarza?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 23, 2008 00:05   

am_kowalski napisał/a:
Ale skoro wyczyściłem przepustnicę i krokowca, a dalej obroty się wieszają tylko rzadziej, to co dalej robić?

a masz plastikową przepustnicę... ??
ponoć żeby mieć na 100% spokój trzeba wymienić na metalową :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 23, 2008 09:58   

Pavlus,
Zacinają się od czasu do czasu, a auto jeździ na benzynie.
sTERYD,
Przepustnicę mam plastikową.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Gru 25, 2008 23:35   

Podwyższone obroty świadczą o niesprawności w układzie wtryskowym. Trzeba zrobić diagnostykę i usunąć przyczynę błędów w układzie wtryskowym. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 31, 2008 11:51   

R-200 napisał/a:
Podwyższone obroty świadczą o niesprawności w układzie wtryskowym. Trzeba zrobić diagnostykę i usunąć przyczynę błędów w układzie wtryskowym. :roll:

Może i jest to prawda, ale u mnie przyczyna była "standardowa" wymieniłem przepustnicę,
na razie na inną plastikową, i jest dobrze, teraz czekam na metalową, od kumpla z Angoli- czytaj Anglii-.
A co do spalania, to już nie uwierzę wskazaniom wskaźnika.
Po przejechaniu 500-set km wskazywał absolutne zero.
Pojechałem na cpn a tu weszło 38l pod sam korek, nawet trochę rozlałem.Także teraz po przejechaniu 600 km będę się zastanawiał czy tankować?
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SD 98] Wzrost Spalania
xmen38 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Paź 25, 2010 08:40
MSaigon
Brak nowych postów [R220 SD 97'] wzrost spalania ok. 0,7l/100 - jaka przyczyna?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Gru 17, 2008 22:12
krzysztof_ns
Brak nowych postów [R200] Zacinające się obroty.
Havamak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Wrz 04, 2014 07:18
Lysack
Brak nowych postów [r200 1,4 16v 97] zacinające sie wycieraczki
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Gru 17, 2016 10:08
Robertus74
Brak nowych postów [r200] wzrost temperatury
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Wto Kwi 01, 2014 09:37
zipen



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink