Wysłany: Nie Gru 21, 2008 16:10 [R416] Kontrolka oleju się żarzy...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam.W ostatnim czasie moje autko zaczyna doprowadzać mnie do łez..Trzy miesiące temu HGF a teraz kontrolka oleju się świeci nie jest to cały czas tylko raz sie świeci po czym gasnie i tak w kólko.Moje pytanie brzmi:Cóż się znowu stało???Jakich kosztów naprawy moge się spodziewać???
Pozdrawia wyczerpana nerwowo Aneta..
[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 16:18 ]
Ah, zapomniałam dodać, że po odpaleniu auta starsznie głośno pracuje jakby coś stukało w silniku...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 04, 2011 23:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 21, 2008 16:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Gru 21, 2008 18:27
dobrze by było załozyc gdzies czujnik zegarowy (np wkrecic go w miejsce czujnika oleju albo dodatkowo) wtedy wiadomo by było jakie cisnienie oleju ma silnik
niech sprawdą zawór ciśnienia na pompie, to najłatwiej zdemontować i sprawdzić, a lubi się czasem zatrzeć
jest on wkręcony z tyłu wzdłuż paska wspomagania i nie trzeba praktycznie nic demontować, zeby się do niego dostać...
[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 17:44 ]
aha i nie jeździj bez smarowania bo silnik uj szczeli
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Halo Panowie co się z Wami dzieje??? Nie wierze, że nikt z czyms takim nie miał doczynienia....Pomózcie biednej istocie...Proszę..
Przecież kolega sTERYD poddał Ci jakim tropem iść. Przyczyn braku ciśnienia może być wiele, m.in podana przez niego.
Ja osobiście miałem podobną sytuację kilkanaście lat temu, tyle że w zaporożcu. Lampka ostrzegająca o niedostatecznym ciśnieniu oleju w silniku zaczynała żarzyć się na niskich obrotach lub podczas jazdy na zbyt niskim biegu w stosunku do prędkości pojazdu. Wszystko działo sie przy rozgrzanym silniku. Gdy olej był zimny i gęsty, lampka gasła zaraz po uruchomieniu i silnik trzymał ciśnienie nawet na biegu jałowym. Problemem były zbyt duże luzy na panewkach głównych.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Witam.Moje autko nareszcie smiga.Mąż w pierwszej kolejności wyczyścił miske olejową,zmienił uszczelke pod nią po czym zalał olej oraz wymienił filtr.Czujnik na szczęscie jest dobry ( sprawdzilismy u brata w Roverku).Także teraz pozostało mi cieszyc sie jazdą moim autkiem...Huuurrraaaa...
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 16:18
hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany?? pytam bo jestem operatorem koparko-ladowarki i pamietam z wykladow temat o filtrach olejow i o tym ze jak sie zapchaja to jakos sie tam robi ze olej nie jest filtorwany ale swobodnie plynie
pytanie z ciekaowsci wiec prosze nie krzyczec i sie nie smiac
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Sama nie wiem...Znawcą nie jestem ale tak mi się wydaje.We wwrzesniu dotknal moje auto HGF i oddałam auto do naprawy, powymieniali wszystko oprócz oleju co było moim zaskoczeniem.I moze te uszczelniacze gdzieś sie przedostały do obiegu i dlatego też ten problem mnie spotkał.Nie wiem... tak sama sobie myśle, tylko czy w dobrym kierunku???
hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany?
raczej napewno tak jest
kiedys przegladajac katalog np. filtrona jest takie sformułowanie:
- zawor bay-pas odp. TAK
oczywiscie rozebralem kiedys stary filtr i po krotkiej analizie bebechow doszedlem, ze takie cus wlasnie bylo w tym filtrze, tylko nie pamietam czy to byl sedziszow, filtron czy inny czort
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:24
wlasnie o to mi chodzilo czyli jednak cos mi w glowie zostalo i mialem racje
[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 23:26 ]
anecia to wrecz niewiarygodne ze nie wymienili oleju jak to wogole mozliwe? hgf albo plyn w oleju albo odwrotnie w obydiwe strony i tak trzeba zmienic i tak ... i wyczyscic wszystko
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Chyba większość obecnie sprzedawanych filtrów oleju ma taki zawór bocznikowy. Ale co po zaworze, gdy pompa nie może zassać oleju bo filtr na smoku jest zatkany szlamem z miski?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum