Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Nowe moce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 22:22
[R416] Nowe moce
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:31   

jak 1.6 przy 150km/h pali 15l to... :D
fearless, mi 1.4 przy średniej prędkości 144km/h (tak wskazał GPS) czyli prędkości 120-190km/h spalił dokładnie 8.04l na 100km
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:36   

No a mi właśnie w trasie przy V = 150km/h z przyspieszeniami podczas wyprzedzania - pali właśnie 15/100. Może to wina tych zmian w silniku.... ale tak jest

Przy normalnej jeździe,czyli w granicach 90 - 100 pali 7/100
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 13:38   

fearless napisał/a:
Cytat:
Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ?


Czujnikiem :P - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego :D takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej :D :D


Stopień sprężania... czujnikiem... Żart :mrgreen:
Stopień sprężania jest wielkością GEOMETRYCZNĄ zależną od objętości cylindra i objętości komory spalania i ustalana w fazie projektowania. "Wróć do szkoły" j.w. :wink:
Jeżeli mechanik coś ci mierzył, to zapewne CIŚNIENIE sprężania, a jeżeli ciągle uparcie twierdzi że stopień sprężania... zmień mechanika.
Pozdr.
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 13:53   

Ten przepis to homologacja. Prędkosciomierz dostanie homologacje jesli zawyza max 10%, nie moze za to zanizac predkosci. Co do V max ile jest aut ktore z moca 125KM poleca 215km/h? I to wszytsko k osztem przyspieszenia bo musi byc tam super dluga skrzynia. I nie wiem co sie rzucacie, przegladnijcie katalogi i dane podawane przez producentow. Moc okolo 200KM to jakies 220-230km/h. Co do aut sportowych nawet mniej, ostatni WRX ma bardzo krotka skrzynia i pojedzie ZTCP 210-215km/h a moc ma kolo 230KM
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:46   

Oj Panowie, dyskutujecie na temat predkosci maksymalnych samochodów, a zapominacie wogóle o fizyce... Troche mi sie nudziło więc napisałem wam wzór na prędkość max samochodu, przy uwzględnieniu jedynie oporów powietrza.

Dla R416 (111 [KM] = 81,5 [kW]) założyłem powierzchnię czołową około 2,08 [m^2], współczynnik oporu f=0,34, gestosc powietrza ok. 1,2 [kg/m^3]. Podstawiając te dane do wzoru z załącznika okazuje się, iż Vmax jest mniejsze niż 210 [km/h]. Niech teraz dojda jeszcze opory toczenia i inne zwiazane z przeniesieniem napedu to okaże sie, iż realnie samochód nie jest w stanie rozwinąć 200[km/h]. Skrzynia biegów niech sobie będzie nie wiadomo jak długa, ale praw fizyki sie nie oszuka, 200km/h to max w co moge uwierzyć dla fabrycznego R416.

EDIT
We wzorze pierwiastek jest 3go stopnia.
Ostatnio zmieniony przez hoosar Nie Gru 28, 2008 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:48   

Nie zapominam o fizyce dlatego pisze, ze kazde 10km/h wiecej Vmax wymaga sporo wiecej mocy, im szybciej tym wiecej.
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:54   

Jeszcze odnośnie pomiaru GPSem, to kojarzy mi się, iż prędkość podawana jest z dokładnościa 0,2 [m/s] (0,72[km/h]), czyli błąd jest baaardzo mały...
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 28, 2008 19:07   

hoosar, skąd taki współczynnik oporów?
normalnie mało z fotela nie spadłem jak zobaczyłem ten wzór :D
fizyki nie oszukasz ale trzeba mieć podstawy by wprowadzić dobre dane do wzoru.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 19:43   

Wspolczynnik wzialem stad:
http://roverki.pl/article.php?sid=88
Wprawdzie to dla R45 a nie R400, ale mysle ze duzej roznicy nie bedzie :) .
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
erzetjot 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Czeladź



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 20:24   

prędkość swoją drogą ale spalanie ?
mnie niżej niż 7l nie zejdzie, jadąc 110 na trasie.
Standard przy 60% trasy( 120 km/h) i 40% miasto ( 60 km/h max) to 600 km na zbiorniku to już dużo, a gdzie tam 800km... jesli odpiecie przewodów wtryskowych to zmieni to się na to pisze ze względu na spalanie.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 20:33   

Ja jak jezdzilem na noPB to na zbiorniku robilem jakies 700-730km, tak 30% miasto reszta trasa, ale bez wiekszego oszczedzania. W swieta zrobilem na zbiorniku LPG (wchodzi jakies 34l) 380km i pewnie do stacji jutro jeszcze dojade.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 28, 2008 20:44   

hoosar, to zwracam honor. Myślałem że wyssałeś z palca ten współczynnik :)
Swoją drogą to fizykę łatwo oszukać :) Można do tego dodać jeszcze przyspieszenie ziemskie które potrafi dodać nawet kilkanaście km/h jak i podążanie na czyimś zderzaku ;)
Co do spalania to 8,04l przy średniej prędkości 144km/h (tylko trasa)
W mieście przy odcinkach 2km postój i za 8h znowu 2km postój to wychodzi 13-14l/100km
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 23:59   

Panowie Podepne Się Pod Temat I podam 2 Przykłady Kolega ma golfa II 1.8 Silnik KR !! 140km seria i jest to bardzo zdrowa jednostka nie bede tłumaczył dlaczego ale z nawigacja mierzone bylo 230km/h i sie droga skonczyła wiec nie trzeba 200km zeby leciec ponac 200km/h drugi przykład były mercedes mojego ojca silnik 2.0 B 136km dokladnie 4 osoby na pokładzie predkosc z nawigacja oczywiscie 195km/h na IV biegu bo na V biego nie było juz miejsca wiec moim zdaniem Vmax to kwestia koni masy itp itd ale bardzo wazny jest KON pod maska Bo zdrowa jednostka Potrafi bardzo wiele :) Ps Passat 2.0tdi nie daje rady z golfem II 1.8kr :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 00:04   

greg-si napisał/a:
hoosar, to zwracam honor. Myślałem że wyssałeś z palca ten współczynnik :)
Swoją drogą to fizykę łatwo oszukać :) Można do tego dodać jeszcze przyspieszenie ziemskie które potrafi dodać nawet kilkanaście km/h jak i podążanie na czyimś zderzaku ;)


Wystarczy jechac z mocnym wiatrem i Vmax zadziwiajaco mocno rosnie. Tak samo jak roznica w spalaniu jest odczuwalna wtedy.
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 07:58   

Greg-si, no jasne ze w ten sposób zawsze dojdzie pare gratisowych km/h :) , ale bierzmy raczej pod uwage normalne warunki, bez zadnych gorek, wiatru etc. ;] . Z gorki to i malucha do 130-140 mozna rozbujać, tylko ze raczej nie o to nam chodzi w tym temacie ;) .
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 29, 2008 08:35   

hoosar, pewnie że nie ale każdy podaje prędkość max a w jakich warunkach?
tutaj nawet mgła ma znaczenie bo w mgle powietrze jest rozrzedzone
ja wiem że mój R 190km/h poleci bo jadąc 188km/h miałem jeszcze troszkę wolnego miejsca pod pedałem. Przez ładnych kilka minut ciągnąłem 180-190km/h dopóki nie doleciałem do innych aut i nie było wolnego pasa.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Gru 29, 2008 08:40   

fearless napisał/a:


Cytat:
Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ?


Czujnikiem :P - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego :D takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej :D :D


Zmierzył ciśnienie sprężania a nie stopień sprężania. To dwa odrębne pojęcia.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 29, 2008 10:05   

Dobra Panowie. Żeby już zakończyć ten temat przyznam - ściema :P
Ale post został napisany aby sprawdzić waszą czujność :) i jak się okazało przez jakiś tydzień w zasadzie nikt nie zakwestionował takiego wyniku :D
Dopiero święta dały jakiś rezultat.

Natomiast w kwestii wyjaśnienia - prawdą jest że skrzynia biegów jest od R 45 - przełożenia są dłuższe - V max wynosiło bez pomiaru GPS 197 km/h - i skończyła się obwodnica Garwolina. Na biegu 4 - było 180 równiutkie (może rzeczywiście źle skalibrowany licznik)
Do prędkości 160 km/h - R rozpędzał się łatwo, powyżej tej prędkości, każdy podmuch wiatru powodował opory jakie trudno było pokonać.
Ktoś wcześniej pytał o silnik w moim R - otóż 1.6 si - 111 KM K-series.
Prawdą jest też to że ciśnienie sprężania (zwane potocznie stopniem sprężania) jest większe niż nominalne fabryczne.

Co do spalania - fakt, sprawdzony osobiście przeze mnie - przy prędkościach średnich od 90 - 110 km/h (właściwie nie jeżdżę po mieście - tylko trasa Lublin - Warszawa) wynosi u mnie około 7l/100km (co oznacza że na zbiorniku paliwa pokonuję + 700 km), powyżej tej prędkości spalanie znacznie wzrasta - przy dłuższym utrzymywaniu prędkości 140 - 150 km/h wynosi nawet 15l/100 km.

Co do tego odpięcia przewodów - taki fakt miał rzeczywiście miejsce, przypadkowo. Odpięta została kostka koło kolektora dolotowego (szkoda że nie mam zdjęcia bo bym wrzucił, żeby było wiadomo o co chodzi)

Natomiast, nigdy nie zgodzę się z tym że prędkości ponad 200km/h są zarezerwowane dla silników 2.0 i wyżej.

To by było tyle ode mnie, Wszystkich przepraszam za ich zszarpane nerwy :)
No i obiecuję, że więcej Was na takie próby wystawiał nie będę :)

Uważam temat za zamknięty.

Pozdrawiam.
fearless.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 12:04   

fearless napisał/a:
Dobra Panowie. Żeby już zakończyć ten temat przyznam - ściema :P
W takim razie następnym razem pisz takie tematy w hydeparku. To nie forum Onetu. Teraz poczekamy na jakąś usterkę, z którą nie będziesz sobie mógł sam poradzić i powciskamy Ci trochę kitu, chcesz? ;)

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 12:05 ]
fearless napisał/a:
Ale post został napisany aby sprawdzić waszą czujność :) i jak się okazało przez jakiś tydzień w zasadzie nikt nie zakwestionował takiego wyniku :D
Dopiero święta dały jakiś rezultat.
Może mało kto chce się wypowiadać o takich bzdurach :lol:
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 29, 2008 12:33   

thef napisał/a:
W takim razie następnym razem pisz takie tematy w hydeparku.


To proszę o przeniesienie tematu do hydepark
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Nowe piloty synchronizacja
luis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Kwi 23, 2009 14:31
luis
Brak nowych postów [R416 Si]Nowe sprzęgło ślizga
k.matras12 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lis 13, 2011 22:40
k.matras12
Brak nowych postów [R416] Pada nowe sprzęgło?
kolorowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Kwi 22, 2009 19:53
kolorowy
Brak nowych postów [R416] Nowe, wadliwe piloty???
Czyżby części zamienne nie były OK?
Msl72 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Wrz 14, 2008 17:10
PHJOWI
Brak nowych postów [R416] Nowe radio - nie wchodzi do końca
konrad99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Sty 13, 2008 18:18
String



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink