Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:11 [R200 1.4i 98'] Nie mam prądu w aucie a silnik chodzi !
Panowie prosiłbym o szybką pomoc ponieważ auto stoi z otwartym oknem na parkingu strzeżonym !
Opis problemu:
Odpaliłem auto i po odpaleniu ustawiłem dmuchawy na szyby itp patrze i na około 5 sekund zapaliła się kontrolka ABS - zignorowałem problem gdyż o 15 był zlot.
14.45 odpaliłem autko ładnie podjechałem na zlot wszystko ok a że był wielki parking to sie poślizgaliśmy kilka minut no i spokojnie spot się skonczył wracam do domu jechałem jeszcze pizze odebrać hamuję przed pizzeria a tu fik kontrolka ABS sie zapaliła i przestało dmuchać z nawiewu.. mówię no nic wysiadam wsiadam do auta odpalam go wszxystko gra światła itp przejechałem 200m kontrolka ABS się zapaliła, dmuchawa przestała dmuchać, światła lekko przygasły, szyby się nie otwierają, migacz na zakręcie mrugał jak zwariowany... auto mi zaparowało nie moglem nic zrobić strach jak diabli wyłączyłem je, nagle znów wszystko działa, szyby radio dmuchawa no to szybko fyk szybe w dół żeby coś widzieć i niehc powietrze dochodzi odpalam ruszam mhmmm 0 prąduszyba ani drgnie nic a nic no dojechałem pod blok chce zamknąć starą metodą szybę.. nie da się po prstu kompletnie nic słychać tylko takie pstrykanie dochodzące z lewych drzwi. po 10 min postoju (na szczescie dogryzałem tą pizze ) daję na przed ostatni poziom kluczyk no i znó wszystko działa daję pozycyjne światła działa i w momencie jak zapaliłem normalne to brak prądu w szybach a kilka sekund później znów w całym aucie.. ogólnie działają teraz tylko światła posotojowe, pozycyjne - prawe świeci normalnie lewe prawie wcale, centralny zamek, awaryjne..
Szyba otwarta panowie pomóżcie
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na początek sprawdź połączenia masy nadwozie->silnik, akumulator -> nadwozie. Coś się poluzowało albo zardzewiało pewnie i nie styka jak należy
Jeszcze jest możliwość padniętej stacyjki (a raczej tych włączników w niej).
Czyli masę od silnika masz ok, ale punktów masy w aucie jest kilkanaście.
Jak to nie masa, to spradź na schematach z Rave, gdzie "szalejące" elementy mają punkt wspólny - jeden to napewno stacyjka, ale może jeszcze jakiś kabel np. dochodzący do skrzynki bezpieczników?
Miałem tak kiedyś w Felicji, że część urządzeń działała losowo, a silnik i alternator chodziły.
Okazało się, że podczas postoju 2 tyg. we Włoszech jakieś zwierze nadgryzło jeden kabelek od skrzynki z bezpiecznikami.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pierwsze co, to trzeba sprawdzić przewód, idący z masy silnika do masy nadwozia pojazdu.
Takie objawy wskazują, że jest kłopot z obwodem prądowym samochodu.
Tak samo, proponowałbym sprawdzić przewód idący z alternatora (plusowy).
W alternatorach Lucasa czy Magneti Marelli jest tam złączka, niby podwójna, ale jednak złączka i często to połączenie niedomaga, bo tam kilkadziesiąt amperów przelatuje. W starych alternatorach Fiata czy Poloneza było na nakrętkę i było to pewne połączenie.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie masz żadnego kolegi, co choć trochę zna się na prądach
Jak nie, to nie będzie wyjścia -> elektryk. Dobrze, jak masz zaufanego, żeby Ci kitu nie wcisnął i nie skasował za nieistniejące usterki
Główny koszt to Twój czas - od 10 minut do kilku godzin.
Do tego może lutownica, a może 1m taśmy izolacyjnej.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
wróciłem właśnie z auta zamknięta szyba ! prąd wrócił na 3 minuty i znów popsute i na zapalonych światlach ciągle z drzwi słychać jakiś dźwięk, w momencie jak szybe się chce otworzyć
Jak nie chcesz się bawić to do dobrego elektromechanika - 2h, ze 100 zł i z głowy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie sądzę, ale szukałbym w schemacie w miejscach, gdzie układ ABS łączy się elektrycznie z innymi.
Jak rozumiem nie wywala Ci bezpieczników, więc to raczej nie zwarcie, a właśnie jakiś przetarty/przerwany przewód.
Jak pompa ABS nie dostaje prądu to o tym sygnalizuje, a potem widać sypie się reszta.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
chciałem zasugerować podpięcie pod kompa u mnie nie szalało wprawdzie całe auto ale abs, zegary, temp.wody, ASR i był to błąd magistrali CAN spowodowany przetartym kabelkiem od przekaźnika 1 biegu wentylatora chłodnicy i komp to wykazał
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dodam, jeszcze ze NIGDY mnie nie kopał prąd w aucie jak dotykałem blachy tak jak mnie dziś pokopał to masakra ! co chwile kopał jak go dotykałem ! zaczeło kopać nim się popsuło!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum